Aion asentaa kipsilevyn seinälle, jossa on Treetex. Olin ajatellut asentaa 6mm korjauskipsiä, mutta minua varoitettiin, että 6mm ei ole tarpeeksi vahvaa. Kipsilevyt tulevat pullistumaan sisäänpäin kohdissa, joissa ruuvit kiinnitetään.

Onko jollakulla kokemusta kipsistä Treetexillä?

Ps. Ajattelin, että ehkä korjauskipsi voisi liimata sen sijaan?

Hei

Olen asettanut kipsilevyt treetexin päälle, mutta niissä huoneissa, joita teen nyt, poistan ensin treetexin.

Se tulee paremmaksi näin.

Fredrik

Poistin myös treetexit ennen kuin asensin kipsin. Se on hieman työlästä ja se pölyää melko paljon, mutta lopputulos on hyvä. Jos poistat treetexit ensin, et tarvitse erikoisratkaisuja listoille, koska treetexit ja kipsi ovat melkein samanpaksuisia.

Poistamme Treetexin sisäseiniltä, mutta tämä on ulkoseinä, jolle haluamme jättää Treetexin eristyksen vuoksi.

Ekland:
Laitoitteko tavallista vai korjauskipsiä?

Hei

Laitoin tavallisen, jotta renovings gipset menee sisään ja tulee kuoppaiseksi.

Fredrik

Viikko sitten levitin 20m seinään kipsilevyä tretexin (raakalautojen päällä) kanssa pohjana. Toimi todella hyvin, käytin 13mm kipsiä ja ruuveja, jotka menivät tretexin läpi ja kiinnittyivät raakalautoihin.

En voi muistaa nähneeni koskaan Tretexia, joka olisi ollut niin sileä, että se voisi olla hyvä alusta kipsilevylle.

saturnus sanoi:
En muista koskaan nähneeni Tretexiä, joka olisi niin sileä, että se voisi olla hyvä alusta kipsilevylle.
Jos tulet pääkaupunkiseudulle, kerro minulle ja tarkista seinäni. Eivät nämä -50-luvulta ole niin kuoppaisia, että 6 mm kipsilevy notkuisi. Olohuoneessa revin alas kaikkia tapetteja, sitten tiivistin maalin saumoihin ja lopuksi tapetoin, eikä siellä ole suuria kuoppia. Ja jos ne olisivat niin suuria, että ne näkyisivät kipsilevyn läpi, silloin ruuvia vedettäisiin todella kovaa.

Olen asentanut 13 mm kipsilevyn tretexin päälle, jossa on raakapontti takana, ja se on toiminut oikein hyvin, mutta olen ollut työssä Oslossa ja katsonut siellä, että heillä oli promoveringskips, joka ei ollut tarpeeksi jäykkä, joten kun se alkoi liikkua, ruuvien kannat tulivat esiin tapetissa, ei kovin kaunista.

Sitten siitä tulee 13mm kipsi. Täytyy vain saada se näyttämään hyvältä uuden ikkunan- ja ovilistan kanssa.

saturnus sanoi:
En voi muistaa, että olisin koskaan nähnyt Tretexiä, joka olisi ollut niin sileä, että se olisi voinut olla hyvä alusta kipsilevylle.
Meillä on tapetoitu Treetex (alkuperäinen vuodelta 1939) kaikissa kuudessa huoneessa ilman suurempia ongelmia. Juuri keittiössä, jota teemme nyt, on kuitenkin hieman ongelmia, koska olemme poistaneet tiskialtaan (käsittelemätön Treetex takana). Mutta se on ehdottomasti tarpeeksi sileä kipsin asettamiseen.

saturnus sanoi:
En voi muistaa, että olisin koskaan nähnyt mitään Tretexiä, joka olisi ollut niin sileä, että se olisi voinut olla hyvä alusta kipsilevylle.
Voin vain olla samaa mieltä snuttjullen kanssa. Jos tulet käymään täällä, olet tervetullut katsomaan. Minulla on treetex kuudessa talossa ja ne ovat täysin sileitä.

Kun me kuitenkin puuhailemme Tretexin parissa.
Ajattelin laittaa palautuksia seinille huoneeseen, jossa on Tretex, saadakseni kestävämmän pinnan.
Onko kenelläkään kokemusta?
Huonetta tullaan käyttämään toimistona.

Valter:
Aloitathan oman keskusteluketjun kysymyksillesi, niin en saa muistutuksia sähköpostitse, kun joku vastaa kysymyksiisi.
Kiitos! :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.