8 073 lukukertaa ·
22 vastausta
8k lukukertaa
22 vastausta
Kiljuvat lapset
Lapseni kastelevat itse trampoliinin, ilmeisesti parempi pomppu silloin, joten vinkkisi voi saada päinvastaisen vaikutuksen.harry73 sanoi:
Teillä näyttää olevan naapurit ilman järkeä. Jos he eivät halua sopeutua, on vaikea pakottaa heitä siihen.
Tärkeintä on sitten varmistaa, että saat mahdollisimman vähän stressiä tästä syystä. Laita vauva teidän makuuhuoneeseen, jos se auttaa, ja yritä sitten asettaa naapurin haitta viereenne ilman, että ärsyynnytte siitä.
Sitten on toki muitakin asioita, joita voitte tehdä. Jos pallo päätyy teidän puutarhaan, he eivät saa tulla hakemaan sitä, eikä kukaan sano, että sinun pitäisi heittää se aidan yli samana iltana; jos teet sen aamulla, se on tarpeeksi nopeasti.
On myös hyvä idea kastella nurmikko illalla, eikä aina voi välttää, että kastelija levittää myös naapurin nurmikolle. Ei ole kovin hauskaa hypätä märälle trampoliinille.
Fairlane
Jäsen
· Stockholms Län
· 17 873 viestiä
Fairlane
Jäsen
- Stockholms Län
- 17 873 viestiä
Jos vanhemmat eivät ymmärrä ongelmaa tällaisten asioiden jälkeen, se on varmaan menetetty tapaus saada heidät tajuamaan jotain. Ilmoitus poliisille ilman muuta, mutta sehän on naapurin asia, ei sinun.M Mathias Steinmo sanoi:
Vastatoimien nostaminen ja kostaminen on yleensä väärä tie mielestäni, mutta tässä miettisin sitä kuitenkin, tottakai laillisin keinoin.
Mutta 9 kuukauden ikäinen vauva, joka herää lasten itkuun? Oletteko varmoja, että huudot herättävät lapsen. Ne 9 kuukauden ikäiset lapset, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, voivat nukkua läpi melun, mutta heräävät monista muista syistä.
Kun lapset ovat ulkona ja yritämme nukuttaa, hän avaa silmänsä heti, kun noin 6 lapsen ryhmä trampoliinilla huutaa.T topmount sanoi:
Olemme useasti joutuneet nukkumaan tyttäremme kanssa eteisessä makuuhuoneen ulkopuolella.
Paras vastaus
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Ei ei ei, se on hukkaan heitettyä rahaa! Seinäabsorbentit vaimentavat sitä ääntä, joka on jo huoneessa, mutta ne eivät eristä ulkoa tulevaa ääntä.M Mathias Steinmo sanoi:
Kaikenlaisissa ääniongelmissa on hyvin tärkeää ymmärtää tämä ero äänenvaimennuksen ja ääneneristyksen välillä. Ajattele näin. Autossasi on äänenvaimennin, joka vaimentaa autosi tuottamaa ääntä, ja kun ajat, et kuule sitä kovin paljon. Mutta jos tulee auto, jossa on rikki mennyt äänenvaimennin, kuulet sen silti; silloin vain omassa autossasi olevat oven ja korin äänieristeet pitävät äänen ulkona.
Kun ääntä eristetään, on pysäytettävä sekä ilma- että runkoäänet. Ilmaääni on se, jonka kuulemme, kun ääniaallot leviävät ilmassa ja saavat sen liikkumaan niin, että korvamme pystyvät havaitsemaan sen. Runkoääni taas on silloin, kun ääniaallot leviävät jonkin muun materiaalin kuin ilman kautta, esimerkiksi talosi rungon kautta. Sitten ne saavat materiaalin liikkumaan samalla tavalla, jolloin materiaali saa talosi sisällä olevan ilman liikkumaan niin, että korvasi kuulevat sen. Tästä on paljon vaikeampi päästä eroon, koska sinun täytyy saada joko materiaalit lakkaamaan värisemästä (käytännössä melko mahdotonta) tai estää niiden värähtelyä muuttumasta ilman ääniaalloiksi talosi sisällä.
Klassinen menetelmä on eristää seinät seuraavasti:
1. Muutaman sentin ilmarako olemassa olevan seinän ja uuden eristeen välillä (runkoäänen katkaisemiseksi).
2. Teräsrimat (runkoäänten vähentämiseksi; puu levittää runkoääniä paremmin).
3. Paksusti eristettä useissa kerroksissa limittäisin saumoin.
4. Kaksi kerrosta kipsilevyjä limittäisin saumoin.
On kuitenkin muistettava, että eivät vain seinät voi käyttäytyä tällä tavalla. Kaikki materia voi jollain tavalla saada värisemään tällä tavalla. Esimerkiksi runkoääniä voi levitä lattian tai katon kautta. Näiden hallitseminen on huomattavasti vaikeampaa. Koska talo on 70-luvulta ja levittää niin korkeita taajuuksia kuin lasten huudot, arvaan, että teillä on betonirunko, jolloin koko kämppä muuttuu yhdeksi suureksi resonanssikoteloksi.
Olemme jo puhuneet ikkunoista, mutta on myös äänieristäviä laseja, jotka ovat melko tehokkaita (meillä on sellaiset). Tavalliset kaksikerrosikkunat ovat kuin avoin ovi äänestäen, mutta teillä ei ollut sellaisia.
Mutta sitten tulee tämä rakojen ääniaaltojen leviäminen. Yksinkertaisesti sanottuna: jos sinulla on pienikin rako kokonaisessa eristyksessä, voit aivan yhtä hyvin rikkoa kaiken. Avainreikä tai tiivistämätön karmin rako riittää heikentämään äänieristystä. Kuten muut ovat huomauttaneet, ilmastointijärjestelmät ovat usein syypäänä. Laita korvasi viereen ja kuuntele! Usein tämä ääni vielä voimistuu itse ilmastointikanavassa, joka toimii kuin trumpetti.
Mutta jos estää ilmanvaihdon, tulee tietysti muita ongelmia, joten tässä on valitettavasti kompromissin paikka. Sanotaan, että on mahdollista rakentaa äänieristettyjä ilmastointikanavia, mutta en ole koskaan kokeillut sitä.
Lopuksi toinen vaihtoehto: On olemassa kuulosuojaimia (kuulokkeita) lapsille. Jos totutat lapset nukkumaan sellaisten kanssa, voit voittaa paljon myös myöhemmässä iässä, kun joutuu muihin meluisiin ympäristöihin.
Vanhempana voin myös lisätä, että lapsia voi totuttaa nukkumaan myös silloin, kun ympärillä on ääntä ja liikettä. Myös tästä on heille hyötyä myöhemmin elämässä.
Ehkä kannattaa kysyä, kokevatko useammat naapurit tämän ongelmaksi. Meillä oli jotain vastaavaa viime kesänä, kun lapset hyppivät trampoliinilla läpi yön (meidän lapset vaihtoivat makuuhuoneen talon toiselle puolelle, mutta siitä ei ollut paljon apua, kun trampoliinilapset siirtyivät potkimaan palloa ja huutamaan talon toiselle puolelle). Kun useat naapurit puhuivat heidän kanssaan (erikseen), he ymmärsivät, että kyseessä ei ollut vain yksi yliherkkä naapuri, ja tänä kesänä on toistaiseksi ollut hiljaista.
Yksi vinkki pikkulasten kanssa on pitää jokin ääni jo heidän huoneessaan. Jokin spotifylista iltalauluilla/rauhallisilla kappaleilla, jotka soitettuna. Jos huone on täysin hiljainen ja lasten ulkopuolella kuuluu ääniä, voivat ne äänet olla ongelmallisia lapsillesi, joilla on muuten täysin hiljaista huoneessa. Jokin rauhallinen laulu voi vaimentaa ulkopuolelta kuuluvia lasten ääniä. Niin teemme täällä kotona, kun katsomme TV:tä. Elokuvien räjähdykset ja muut voivat tulla yllättäen. Silloin rauhallinen musiikki toimii hyvin tyttärellemme, joka ei herää TV:stä tuleviin meluihin.
Olin varmaankin leikannut trampoliinin yöllä, kun naapurit nukkuvat. Ehkä tulee ilmeiseksi, että sinä teit sen, mutta heillä ei todellakaan ole todisteita siitä. Jos he ostavat uuden, leikkaa senkin rikki.
Klikkaa tästä vastataksesi