hei!

olen (valitettavasti) ostanut talon, joka käy hermoilleni... nyt haluaisin tietää, kuinka suuri vaikutus todennäköisimmin on sillä, jos olen vahingossa höylännyt rikki höyrynsulkumuovin seinissä, kun tein uria vetääkseni uudet sähköjohdot, nyt putket on asennettu, mutta seinät ovat seuraavat, kipsilevy-lastulevy-huonolaatuinen muovi-eristys-hirsi(missä tätä ei ole poistettu)-tuulensuojapaperi-ulkovuori. urat höylättiin lastulevyyn, aiheuttaako tämä todennäköisesti ongelmia kosteuden siirtymisessä? voin lisätä, että se on takuulla ei-tiivis muovi, joka on rei'itetty kuin sveitsiläinen juusto, koska edellinen remontti on tehty vähintäänkin huolimattomasti.

Minulla on myös vanha talo, jossa on paljon puuta seinissä... minun tapauksessani useita kerroksia pysty- ja vaakalautoja... joka on aiemmin lisäeristetty sisäpuolelta. Ja olen nähnyt, että höyrynsulku on tehty erittäin huolimattomasti ja sen pitäisi vuotaa kuin seula, mutta kaikkialla näyttää täysin terveeltä, vaikka se on ollut niin melkein kolmekymmentä vuotta. Uskon, kuten jotkut muutkin, että nämä vanhat seinät, joissa on paljon puuta (tapauksessasi hirsi), pystyvät usein kohtuullisen hyvin imemään ja luovuttamaan kosteutta sopivassa tahdissa niin, ettei se ole niin vaarallista. Joten en olisi niin huolissani tilanteessasi, mutta tämä on vain minun amatöörimäinen arvaukseni.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.