Olen ajatellut asentaa valaistuksen konehalliini, joka on rakennettu sandwich-paneeleista ylhäältä. Ajattelin laittaa perinteiset 'torilamput'. Eli valaisin ulkona noin 30-50 cm pitkällä 'varrella', jossa 'varrella' on kiinnityslevy, jossa on yleensä 4 reikää tarkoitettu tyypin ranskalainen pultti (8-10 mm) kiinnitettäväksi navetan puuseinään.

Olen käynyt muutamissa rakennustarvikeliikkeissä ja yrittänyt kysyä, riittääkö pelkkä tavallinen peltiruuvi, mutta olen saanut hyvin epämääräisiä vastauksia. Peltiruuvista tulee lisäksi hyvin pieni suhteessa kiinnityslevyn reikiin.

Sandwich on 120 mm paksu ja koostuu peltivaahto-pelti -rakenteesta ja olen itse erittäin epäileväinen kiinnittämään mitään niin raskasta pelkästään ulkopellin avulla? Tarvitsenko läpiviennin? Vai onko olemassa jonkinlainen 'erikoisruuvi'?

Suosittelisin käyttämään pulttia mutterin ja nelikulmaisen prikan kanssa sisäpuolella. Pelti on niin ohut, että on vaikeaa saada mitään painavaa pysymään paikoillaan, erityisesti varren päässä kuten sinun tapauksessasi.

Laita vanerilevy sisäpuolelle, muuten mutteri ja prikka ryömii seinän läpi. Näin me yleensä teemme töissä.

Poraa suoraan läpi ja asenna vikbyglar.

Story kiitos vastauksista :-) Tunsin, että olin jumissa, mutta nyt minulla on erittäin hyviä vinkkejä siitä, miten voin tuntea oloni turvalliseksi, ettei tavarat putoa seuraavassa myrskyssä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.