Olen sisustamassa talon yläkertaa ja olen huomannut, että ei koskaan voi olettaa mitään piirustusten ja todellisuuden vastaavuuden suhteen.
Yläkerran pohjapiirros otettiin talonvalmistajan alkuperäisistä piirustuksista ja sitä muokattiin hieman, luulin hölmöyksissäni, että talon mukana tilattu portaikko tehtiin myös talon mukana tulleiden piirustusten mukaan, mutta valitettavasti ei. Portaikko on toimitettu toisen piirustuksen perusteella. Talotoimittaja on mennyt konkurssiin, joten se reitti on suljettu.
Piirustus, jonka mukaan yläkertaa tehtiin, näyttää, että portaikot sijaitsevat tilassa, joka pitäisi olla avoinna kahden kattoparrun välillä, cc 1200 mm. Portaikon mukana toimitetut osat vaativat aukon mitaksi 905 mm. Tämä siksi, että kaide ja käsijohde istuvat.
Portaikkovalmistajan olen löytänyt ja he voivat toimittaa puuttuvat osat, mutta eivät halua neuvoa, kuinka kiinnittää vangstycket välipohjaan. Portaikko on jo paikallaan.
Haluan poistaa punaisella merkityt ja rastitetut palkit, mutta vangstycket on tänään ruuvattu kiinni lähimpään palkkiin (punarastitettu). Voinko sen sijaan ottaa lattialevyn ylös ja ruuvata portaikon sinisen nuolen mukaan?
Eli poikittaiseen palkkiin, johon vangstycket nojaa, sanotaan 1 - 2 ruuvilla 6x120 mm?
Avasi lattian ja veti 2x6x120 puuruuvin läpi sääntöön ja sisäpuolelle. Tuli tukeva ja hyvä. Lisään säännön ylimmän askelman alle, kun teen järjestelyä portaikon ympärillä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.