tommib
Ei, luulen että ne laajenevat kun kierteeseen ruuvataan ruuvi siihen ja sitten metalliosa painaa reikää sisäänpäin kun ruuvaa. Sitten se laajentaa hylsyn takaosan. Ne, joita Johan linkkasi, näyttävät paremmilta. En ostaisi Amazonista tällaista juttua. Se voi olla hyvä mutta se voi myös olla huonoa.

Itse käytän lyöntiankkureita Toxilta (Impact, jos tarkennetaan). Ne asennetaan työkalulla, jolla metallitulppa lyödään ankkurin pohjaan. En kuitenkaan asenna renkaita vaan huomattavasti kevyempiä asioita, jotka eivät altista lyöntiankkuria dynaamiselle kuormitukselle.

https://www.hornbach.se/p/tox-slagankare-impact-m8x30-100-styck/8229674/

tommib tommib sanoi:
Se laajentaa sitten holkin takaosan.
Kyllä, juuri sitä tarkoitin. Mutta OK, ymmärrän, että takaa laajenee voidaan tulkita monin tavoin.

Alfredo Alfredo sanoi:
Kyllä, juuri sitä tarkoitin. Mutta OK, tajuan että "spänns ut bakifrån" voidaan tulkita monella tavalla.
Mitä enemmän vedät kiinnityksestä, sitä tiukemmin se pysyy. Niiden tulee olla myös tarkoitettu kattoasennuksiin. En usko, että tavalliset "slagankare" ovat sitä.

• Tykkään
Alfredo
  • Laddar…
hsd
Riippumatta ankkurityypistä, en koskaan luottaisi yhteen ainoaan kiinnityskohtaan
Olen itse ollut lähellä valonheitintä, jonka kiinnitys petti ja osui maahan metrin päässä minusta. Kukaan ei loukkaantunut, mutta jos aiot lisäksi roikkua ylösalaisin, suosittelen varmistamaan vähintään kahdella kiinnityskohdalla

• Tykkään
tommib
  • Laddar…
Hei, kiitos kaikista lisävinkeistä!

Mitä mieltä olette toisesta kysymyksestäni, eli voiko ruuvin kiertämisen ja ankkurin laajenemisen jälkeen ruuvata ulos ruuvin? Se tuntuu kyllä rajoitetulta, mutta kaukana käyttökelvottomasta, ettei sitä voisi ruuvata ulos.

Kiitos!

Joo, mutta tarkoitushan on, että pultti kierretään ulos. Vähän vaikeaa kuitenkin tietää etukäteen, pysyykö laajeneva osa paikoillaan aksiaalisesti, eli ettei se ala pyöriä ympäri. On tärkeää valita tuote, joka estää tämän. (Ajattele, mitä tapahtuu, kun Molly-expanderin kierre pääsee irti varresta.) Jotain, joka on suunniteltu purettavaksi. Kierrehylsy, josta olemme keskustelleet täällä, on määritelmän mukaan jotain, jonka on kestettävä purkaminen. Muuten käytetään expanderpulttia pysyvään kiinnitykseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.