Olen nyt koonnut oman tv-penkkiratkaisun käyttäen hieman Ikea keittiökaapin runkoja. Peitelevyiksi olen valinnut ostaa MDF-levyjä, jotka ovat nyt annettu lakattaviksi. Ostin 12 mm paksuja mdf-levyjä, jotka aion kiinnittää penkin yläpuolelle ja sivuille.

Kysymykseni on: sopiiko mdf-levyjen kiinnittäminen sillä tavalla, koska ruuvi menee ensin kaapin runkoon ja sitten mdf-levyyn niin, että ruuvit eivät näy yläpuolella. Tuleeko se kestämään vai mureneeko mdf? Tarvitaanko erityyppisiä ruuveja?

Tunnen itseni hieman tietämättömäksi mdf-alueella, joten kaikki apu olisi todella arvostettua! Lupaan postata kuvia projektista sitten. :)

Se menee varmasti hyvin. Sinulla ei ole paljon marginaalia siinä mielessä, että mdf-levyt eivät ole kovin paksuja. Käyttäisin varmaankin kiinnitysruuveja ja valitsisin pituuden, joka antaa pari mm marginaalia.

Erittäin älykäs ratkaisu joulubingo.

Mitä keittiökaappeja käytit?
Miten ratkaisit kaapelit tv:lle, koska asetit mdf-levyn päälle?
porasitko reiän mdf-levyyn?

se toimii todella hyvin, teen samaa asiaa, maalasin kuitenkin mdf:n itse kun laitoin ne paikoilleen. Pitää vain löytää sopivan pituiset ruuvit.
http://www.minhembio.com/FreSve

Koskapa olet valinnut niin ohuen mdf:n, olisin itse luultavasti valinnut levyjen liimaamisen ruuvaamisen sijaan. Sinulla on vain noin 9 mm, johon kierrät ruuvia, joten kumpikaan terävä ruuvi tai ruuvi porauskärjellä ei tunnu täysin oikealta (terävä, koska se voi aiheuttaa pullistumia ulkopuolelle ja itseporautuva, koska itse porauskärki ei kiristä, mikä antaa sinulle vielä vähemmän kestävyyttä).

Jos kuitenkin päätät ruuvata, varmista, että kierrät "tunteella", jotta et käytä liikaa voimaa ruuvinvääntimellä, koska silloin voit joko kiertää ruuvin mdf:n läpi tai rikkoa mdf:n niin, että saat suunnilleen saman kestävyyden kuin olisit naulannut kuparinaulalla (pyöreä ja kiiltävä).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.