50 384 lukukertaa ·
29 vastausta
50k lukukertaa
29 vastausta
Kiinnittääkö lattia lamaan betoniin asennusliimalla?
Terve, mutta pahimmassa tapauksessa laita liimaa, tervapaperia, liimaa sitten. Pitäisi toimia ja silloin se pysyy kiinni. Itse tyydyin kiinnittämään koolaukset kattoa vasten sylipaperin ollessa alapuolella.
Sama ajatus iski minullekin.. jos niin paljon kosteutta nousee sieltä, niin siellä on varmasti jotain muuta taustalla myös.. Asiat kehittyvät koko ajan ja samoin varmasti betoni. Se on varmasti parempaa tänään kuin se oli 20 vuotta sitten.arny sanoi:
Toinen ajatus, joka minulle tuli mieleen.. Kiinnityskitistä tulee todella kovaa ja se pitää kuin kallio, auttaako se estämään kosteutta nousemasta ylös vasoihin, jos sitä levitetään tasaisesti koko vasalle? Vai onko niin kovassa kitissä jotain, joka imee kosteutta erityisen hyvin??
Jos aiot liimata, niin tee kuten mats_o suosittelee. Silloin voit olla varma.mats_o sanoi:
Jos aiot naulata kiinni palkin, käytä expanderspik. Se on helpointa, nopeaa ja kestää erittäin hyvin.
Vanha aihe, mutta silti 
Muuttaessani taloon vuonna 2002, talon "sydänseinä" oli 1980-luvulla asennettu suoraan betonilaatalle ilman kosteussulkua. Se ei ollut laho, mutta kyllä se oli melkoisesti vaurioitunut 2+ vuoden jälkeen. Kallista, noin 50 000-70 000 sille, joka halusi myydä talon.
Minä en ottaisi mitään riskiä puun suhteen betonilla ilman kosteussulkua (ikäkestävä).
Päädyin tänne, kun aion asentaa väliseinän kellariin, ja se tulee olemaan teräskehys koko matkalta...
Muuttaessani taloon vuonna 2002, talon "sydänseinä" oli 1980-luvulla asennettu suoraan betonilaatalle ilman kosteussulkua. Se ei ollut laho, mutta kyllä se oli melkoisesti vaurioitunut 2+ vuoden jälkeen. Kallista, noin 50 000-70 000 sille, joka halusi myydä talon.
Minä en ottaisi mitään riskiä puun suhteen betonilla ilman kosteussulkua (ikäkestävä).
Päädyin tänne, kun aion asentaa väliseinän kellariin, ja se tulee olemaan teräskehys koko matkalta...
A
Alfred Jonsson
Estetty
· Västra Götaland
· 208 viestiä
Alfred Jonsson
Estetty
- Västra Götaland
- 208 viestiä
Sitten saat ruostettaStellemark sanoi:Vanha aihe mutta silti
Muutin taloon vuonna 2002, jossa 80-luvulla oli "sydänseinä" laitettu suoraan betonilaatalle ilman kosteusesteitä. Se ei ollut mätä, mutta kyllä se oli melko pahoin vaurioitunut 2 vuodessa. Kiinteistön myyjälle tuli kalliiksi, noin 50-70 000, saada talo edes myydyksi. ^
En itse riskeeraisi ollenkaan puuta betonille ilman (ikäpitävä) kosteuseste
Eksyin tänne nyt kun aion rakentaa väliseinän kellariin ja käytän koko matkalta teräslistoja...
Olen myös miettinyt tätä ja kysellyt asiasta. Useimmat näyttävät liimaavan nykyään. Kysymys on, onko yllä mainitsemassasi talossa samanlainen perusta kuin nykypäivän uusissa taloissa. Esimerkiksi 300 mm eristettä + lattialämmitys. Sehän voisi vaikuttaa melko paljon?Stellemark sanoi:Vanha aihe, mutta silti
Muutin taloon vuonna 2002, jossa 80-luvulla oli laitettu "hjärta-vägg" suoraan betonilaatalle ilman kosteussulkua. Se ei ollut lahonnut, mutta kyllä, se oli melko pahasti vaurioitunut 2+ vuoden jälkeen. Myyjän piti maksaa 50-70 000, jotta talo saatiin edes myytyä. ^
En ottaisi riskiä laittaa puuta betonille ilman kosteussulkua (ikäkestävä)
Tulin tänne nyt, kun aion laittaa sisäseinän kellariin ja siitä tulee koko matkalta teräskiskoilla...
/Johan
Nostan tämän ketjun, koska minulla on samanlaisia - mutta ei täysin samoja - ongelmia.
Minulla on vanhassa ulkorakennuksessa lämpimässä huoneessa erittäin ohut betonilattia, joka on huolimattomasti valettu suoraan maaperän päälle. Haluan asentaa tähän lattian ripustusrungon saadakseni lankkulattian.
Ennen kuin näin lattian huonon kunnon, ajattelin ruuvata puukoolaukset lattiaan kosteussuojalla reguloiden alla. Nyt on epävarmaa, kestääkö betoni ruuvien asentamisen, ja pohdin vaihtoehtoisia ratkaisuja.
Puukoolauksen liimaaminen suoraan betoniin ei oikein tunnu hyvältä.
Te, jotka olette käyttäneet teräskoolauksia, miten olette kiinnittäneet sen, mikä tulee koolausten päälle? Voiko toimia, jos kiinnitän lattialankut teräkoolauksiin (en aio laittaa levymateriaalia koolausten päälle)?
Toinen idea on liimata u-muotoinen metallikisko betoniin ja liimata (tai asentaa ruuvit vaakasuoraan, kiskoseinien ja koolauksen läpi) puukoolaukset kiskoon. Voiko tämä olla järkevää?
Minulla on vanhassa ulkorakennuksessa lämpimässä huoneessa erittäin ohut betonilattia, joka on huolimattomasti valettu suoraan maaperän päälle. Haluan asentaa tähän lattian ripustusrungon saadakseni lankkulattian.
Ennen kuin näin lattian huonon kunnon, ajattelin ruuvata puukoolaukset lattiaan kosteussuojalla reguloiden alla. Nyt on epävarmaa, kestääkö betoni ruuvien asentamisen, ja pohdin vaihtoehtoisia ratkaisuja.
Puukoolauksen liimaaminen suoraan betoniin ei oikein tunnu hyvältä.
Te, jotka olette käyttäneet teräskoolauksia, miten olette kiinnittäneet sen, mikä tulee koolausten päälle? Voiko toimia, jos kiinnitän lattialankut teräkoolauksiin (en aio laittaa levymateriaalia koolausten päälle)?
Toinen idea on liimata u-muotoinen metallikisko betoniin ja liimata (tai asentaa ruuvit vaakasuoraan, kiskoseinien ja koolauksen läpi) puukoolaukset kiskoon. Voiko tämä olla järkevää?
Käytä teräskiskoa alajuoksuna, jonka liimaat sopivalla asennusliimalla, sen jälkeen kiinnität koolaukset kuten tavallisesti.
Olen jopa käyttänyt hyvälaatuista kaksipuolista teippiä, kun rakensimme seiniä konttorialueella, ja myös purkanut vastaavia seiniä, ja voin luvata, että se pysyy kunnolla!
Olen jopa käyttänyt hyvälaatuista kaksipuolista teippiä, kun rakensimme seiniä konttorialueella, ja myös purkanut vastaavia seiniä, ja voin luvata, että se pysyy kunnolla!
Viimeksi muokattu:
Polyuretaaniliiman pitäisi toimia kosteussulkuna itsessään, mutta...
Lämpökaapelit pitäisi olla helppo löytää. IR-kamera ja asetettu mittanauha, niin näkee niiden sijainnin mitat.
Lämpökaapelit pitäisi olla helppo löytää. IR-kamera ja asetettu mittanauha, niin näkee niiden sijainnin mitat.
Jos olisin sinun tilanteessasi, rakentaisin puusta kehyksen sopivassa koossa (riippuen siitä, kuinka korkeaksi se saa rakentua), sanotaan vaikka 45x70, jonka kiinnität seinään missä se on mahdollista, sen jälkeen teet tukipisteet kiskoille cc60:een muovisilla täytepaloilla, jotka kiinnität betoniruuvilla kiskojen läpi, lähinnä kiinnittääksesi palat. Vaihtoehto 2 on kalliit valmiiksi poratut nivell-kiskot muoviruuvilla.
Ammattiliitto, kiitos, se oli uusi mielenkiintoinen näkökulma!
Hylkäsin Nivellin siksi, että myös siellä ruuvataan säännöstöä pisteittäin betoniin. Haluan ratkaisun, joka jakaa paineen betoniperustaa vasten tai joka ei ainakaan tunkeudu betoniin. En halua, että rakennuskorkeus on yli noin 50 mm palkkien yläreunaan asti, mutta ratkaisusi mahdollistaa kosteus-suojan palkkien alla rikkomatta betonia. Kehyksesi variantti voidaan, kuten kirjoitat, toteuttaa myös Nivell-palkkien ja -ruuvien avulla.
Täytyy miettiä tätä vaihtoehtoa hieman!
Hylkäsin Nivellin siksi, että myös siellä ruuvataan säännöstöä pisteittäin betoniin. Haluan ratkaisun, joka jakaa paineen betoniperustaa vasten tai joka ei ainakaan tunkeudu betoniin. En halua, että rakennuskorkeus on yli noin 50 mm palkkien yläreunaan asti, mutta ratkaisusi mahdollistaa kosteus-suojan palkkien alla rikkomatta betonia. Kehyksesi variantti voidaan, kuten kirjoitat, toteuttaa myös Nivell-palkkien ja -ruuvien avulla.
Täytyy miettiä tätä vaihtoehtoa hieman!
Klikkaa tästä vastataksesi