1 186 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
kiinnittää kipsi kivipinnoitteeseen
Olen äskettäin ostanut vapaa-ajan asunnon, ja olohuoneessa he ovat laittaneet noin 7-8 cm kipsiä massonit-levyjen päälle. se istuu kuin piru vuorella. ei saa irti, kyllä se voi irrota, mutta haluan löytää paremman ratkaisun.
Sain sitten vinkin asettaa levyt PL600-liimalla, joka pitäisi kiinnittyä todella hyvin.
Onko jollakulla kokemusta tästä?
Sain sitten vinkin asettaa levyt PL600-liimalla, joka pitäisi kiinnittyä todella hyvin.
Onko jollakulla kokemusta tästä?
PL600 toimii, mutta kuluu paljon kalliita putkiloita. Kipsi tarttuu hyvin kipsilevyihin ja rappaukseen ja on edullista, jos ostaa 25 kg säkkejä, esim. https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/gipsbruk-megaron-p07903 Laattaliima on hinnaltaan keskivaiheilla.
Yhteen 90x240 levyyn kuluu noin 11m liimajuovaa (4 pystysuoraa + ylä- ja alapuoli). 300ml tuubi antaa 6m juovan, jonka koko on 10x5mm. Tarvitaan siis 2 tuubia per levy. Saatat pärjätä vähemmällä, jos seinät ovat täydellisen tasaisia, mutta 6 tuubia 12 levylle kuulostaa erittäin optimistiselta.
ah kiitos tiedosta, täytyy käydä målarnissa huomenna. minulla on siis 3 levylle..
hauskaa että väki byggmaxissa on niin asiantuntevaa. sain vastaukseksi
"1 tuubi riittää noin 6 levylle"
mietin, että njaa. joten ostan 6, niin ehkä pärjään.. huokaus
minulla on 900 *2700 levyt
hauskaa että väki byggmaxissa on niin asiantuntevaa. sain vastaukseksi
"1 tuubi riittää noin 6 levylle"
mietin, että njaa. joten ostan 6, niin ehkä pärjään.. huokaus
minulla on 900 *2700 levyt
Klikkaa tästä vastataksesi