13 942 lukukertaa ·
18 vastausta
14k lukukertaa
18 vastausta
Kiinnittää 46" TV kipsiseinään, kuinka?
Sivu 1 / 2
Olen ajatellut kiinnittää TV:ni kipsiseinään, jossa on teräsrankoja, mikä tarkoittaa, ettei siinä oikeastaan ole mitään hyvää kiinnityspistettä.
Sain vinkin puusepältä liimata vanerilevyn kiinni, johon sitten kiinnike ruuvataan ja jonka jälkeen TV peittää vanerin. Onko tämä jotain mitä muut suosittelevat, vai onko olemassa "älykkäämpiä" tapoja?
Sain vinkin puusepältä liimata vanerilevyn kiinni, johon sitten kiinnike ruuvataan ja jonka jälkeen TV peittää vanerin. Onko tämä jotain mitä muut suosittelevat, vai onko olemassa "älykkäämpiä" tapoja?
hm ok, joten se voisi onnistua kiinnitystulppien kanssa... Mutta olettaisin, että seinäpidike, jota voi vetää ulos ja kallistaa TV:tä, olisi liikaa toivottu? Kun ottaa huomioon momentista aiheutuvan lisävoiman?
Onko kyseessä tavallinen seinäteline, jossa televisiota ei voi kääntää sivuttain, niin laita 4 expanders. Sen pitäisi riittää hyvin.
Jos käytät plugia, sen tulee olla oikean tyyppinen; tavallinen plugi betoniseinille ei kelpaa.
Jos käytät plugia, sen tulee olla oikean tyyppinen; tavallinen plugi betoniseinille ei kelpaa.
Nopeasti ja huolimattomasti... Huomauta mielellään, jos olen LIIAN huolimaton...
Se on mahdollista laskea.
Oleta, että tv:si on metrin ulkona seinästä.
Eli tv:n painopiste. Se on todella pitkällä ulkona...
Oleta, että koko "tulppien irtoaminen" tapahtuu ylemmissä tulpeissa.
Oleta, että vesa-kiinnike antaa 3 dm vipuvarren (= A4). Tämä on kohtisuora etäisyys (seinää pitkin) ylemmästä tulpparivistä alempaan tulppariviin. Siinä on pyörähdyspisteesi.
50 kg x 1 m x 9,81 N = noin 500 Nm
Eli tulppiesi tulee ottaa vastaan noin 500 Nm käyttäen 0,3 m vipuvartta.
Jokaisen tulpan sanottiin yllä kestävän 25 kg.
250 x 0,3 x 9,81 = noin 75 Nm
500/75 = 6,67 tulppaa yläreunassa niin pärjäät.
On varmaan hyvä idea käyttää osb-levyä, jotta voidaan saada useampia kiinnityksiä.
Mutta myös hieman pidemmän vipuvarren.
Voit itse valita turvallisuusmarginaalisi. Olisin itse käyttänyt enemmän kuin 7 tulppaa.
Vaihtoehtoisesti pienempi etäisyys.
Se on mahdollista laskea.
Oleta, että tv:si on metrin ulkona seinästä.
Eli tv:n painopiste. Se on todella pitkällä ulkona...
Oleta, että koko "tulppien irtoaminen" tapahtuu ylemmissä tulpeissa.
Oleta, että vesa-kiinnike antaa 3 dm vipuvarren (= A4). Tämä on kohtisuora etäisyys (seinää pitkin) ylemmästä tulpparivistä alempaan tulppariviin. Siinä on pyörähdyspisteesi.
50 kg x 1 m x 9,81 N = noin 500 Nm
Eli tulppiesi tulee ottaa vastaan noin 500 Nm käyttäen 0,3 m vipuvartta.
Jokaisen tulpan sanottiin yllä kestävän 25 kg.
250 x 0,3 x 9,81 = noin 75 Nm
500/75 = 6,67 tulppaa yläreunassa niin pärjäät.
On varmaan hyvä idea käyttää osb-levyä, jotta voidaan saada useampia kiinnityksiä.
Mutta myös hieman pidemmän vipuvarren.
Voit itse valita turvallisuusmarginaalisi. Olisin itse käyttänyt enemmän kuin 7 tulppaa.
Vaihtoehtoisesti pienempi etäisyys.
Viimeksi muokattu:
Sahaa ulos rakennusvanerilevy, jonka maalaat samalla värillä kuin seinä ja kiinnitä se teräsprofiileihin kipsilevyn läpi. Sitten asennat kaksinkertaisen kipsin laajentajat sekä vanerilevyn että takana olevan kipsin läpi. Silloin sen pitäisi kestää aikuisen karjun ripustamisen.
Kaikkitietävä
· Stockholm
· 1 831 viestiä
Jos mahdollista, olisin valinnut vanerin tai vastaavan vahvistamaan kiinnitystä. Saattaa käydä niin, että lapsi varomattomasti vetää televisiosta, kun se on ulosvedetty, ja siten kaataa koko television. Vanerin kustannukset eivät olekaan suhteessa 46-tuumaiseen televisioon! 
vesa1981 > Kolmi-akselinen seinäkiinnike tarkoittaa, että sitä voi kallistaa ulospäin, luulenko? (tyhmä kysymys)
Villa vista > Joo, se varmaan kallistuu siihen suuntaan. Joitain vinkkejä siitä, minkä tyyppistä liimaa ja kuinka paksua vaneria kannattaa käyttää?
Villa vista > Joo, se varmaan kallistuu siihen suuntaan. Joitain vinkkejä siitä, minkä tyyppistä liimaa ja kuinka paksua vaneria kannattaa käyttää?
Tai jos lapsi saa sen päähänsä.....Villa vista sanoi:
Kaikkitietävä
· Stockholm
· 1 831 viestiä