Olen ajatellut kiinnittää TV:ni kipsiseinään, jossa on teräsrankoja, mikä tarkoittaa, ettei siinä oikeastaan ole mitään hyvää kiinnityspistettä.

Sain vinkin puusepältä liimata vanerilevyn kiinni, johon sitten kiinnike ruuvataan ja jonka jälkeen TV peittää vanerin. Onko tämä jotain mitä muut suosittelevat, vai onko olemassa "älykkäämpiä" tapoja?

Jos käytetään oikeaa plugia ja ruuvia, normaali kipsilevy kestää 25 kg

hm ok, joten se voisi onnistua kiinnitystulppien kanssa... Mutta olettaisin, että seinäpidike, jota voi vetää ulos ja kallistaa TV:tä, olisi liikaa toivottu? Kun ottaa huomioon momentista aiheutuvan lisävoiman?

Onko kyseessä tavallinen seinäteline, jossa televisiota ei voi kääntää sivuttain, niin laita 4 expanders. Sen pitäisi riittää hyvin.

Jos käytät plugia, sen tulee olla oikean tyyppinen; tavallinen plugi betoniseinille ei kelpaa.

Ei, ymmärrän että niiden tulisi olla metallexpanders, mutta tuleeko siitä liikaa seinätelineelle, jota voi kääntää ja kallistaa?

Nopeasti ja huolimattomasti... Huomauta mielellään, jos olen LIIAN huolimaton...
Se on mahdollista laskea.
Oleta, että tv:si on metrin ulkona seinästä.
Eli tv:n painopiste. Se on todella pitkällä ulkona...

Oleta, että koko "tulppien irtoaminen" tapahtuu ylemmissä tulpeissa.
Oleta, että vesa-kiinnike antaa 3 dm vipuvarren (= A4). Tämä on kohtisuora etäisyys (seinää pitkin) ylemmästä tulpparivistä alempaan tulppariviin. Siinä on pyörähdyspisteesi.
50 kg x 1 m x 9,81 N = noin 500 Nm

Eli tulppiesi tulee ottaa vastaan noin 500 Nm käyttäen 0,3 m vipuvartta.
Jokaisen tulpan sanottiin yllä kestävän 25 kg.
250 x 0,3 x 9,81 = noin 75 Nm

500/75 = 6,67 tulppaa yläreunassa niin pärjäät.

On varmaan hyvä idea käyttää osb-levyä, jotta voidaan saada useampia kiinnityksiä.
Mutta myös hieman pidemmän vipuvarren.

Voit itse valita turvallisuusmarginaalisi. Olisin itse käyttänyt enemmän kuin 7 tulppaa.
Vaihtoehtoisesti pienempi etäisyys.

Viimeksi muokattu:
Sahaa ulos rakennusvanerilevy, jonka maalaat samalla värillä kuin seinä ja kiinnitä se teräsprofiileihin kipsilevyn läpi. Sitten asennat kaksinkertaisen kipsin laajentajat sekä vanerilevyn että takana olevan kipsin läpi. Silloin sen pitäisi kestää aikuisen karjun ripustamisen.

• Tykkään
julbingo
  • Laddar…
Meillä on 50-tuumainen televisio kolmella akselilla varustetulla seinäkiinnikkeellä, kiinnitettynä neljällä mollyllä, ollut kiinni jo 1 vuoden ja edelleen vakaasti :-)

Jos mahdollista, olisin valinnut vanerin tai vastaavan vahvistamaan kiinnitystä. Saattaa käydä niin, että lapsi varomattomasti vetää televisiosta, kun se on ulosvedetty, ja siten kaataa koko television. Vanerin kustannukset eivät olekaan suhteessa 46-tuumaiseen televisioon! :)

vesa1981 > Kolmi-akselinen seinäkiinnike tarkoittaa, että sitä voi kallistaa ulospäin, luulenko? (tyhmä kysymys)

Villa vista > Joo, se varmaan kallistuu siihen suuntaan. Joitain vinkkejä siitä, minkä tyyppistä liimaa ja kuinka paksua vaneria kannattaa käyttää?

Villa vista sanoi:
Jos mahdollista, olisin valinnut vanerin tai vastaavan vahvistamaan kiinnitystä. Voi tapahtua, että lapsi varomattomasti vetää televisiota, kun se on ulkona, ja näin vetää alas koko television. Vanerin hinta ei olekaan verrattavissa 46-tuumaisen hintaan! :)
Tai jos lapsi saa sen päähänsä.....

• Tykkään
Claesk
  • Laddar…
Julbingo> ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä... kyllä, sitä voi kääntää pois seinästä, yksi "led" seinässä, yksi "led" keskellä käsivartta, yksi led, joka on kallistettava tv-kiinnikkeessä.

Olin valinnut vanerilevyn television taakse.
Hyvä ja halpa. Ja suojaa lapsia.

Vaikea saada uusia lapsia vakuutukseen.

Eller om barnet får den i huvudet.....
Jep, se olisi tärkeämpää.

Ang Lim och plyfa, minä en tiedä mikä on paras mutta lim kanske PL 400 ja pidä huolta että plyfa mieluiten kiinnitettäisiin yhden tai kahden säännön kohdalle. 15 - 20 mm plyfa pitäisi olla riittävä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.