Olen etsinyt mutta en ole löytänyt tarkkaa tietoa siitä, mitä pätee, mutta olen kuitenkin ymmärtänyt, että kannattaa tarkistaa paikalliselta nokiselta...
Mutta jos jollain on vinkkejä jo nyt, niin selkenee :)
Olen asentamassa sisäpaneelia ullakon kattoon, mutta miten kiinnitän ne savupiipun viereen. Muut katot on kiinnitetty klipseillä ja 2"2 listoihin. Folion ja paneelin välissä on 45 mm kivivillaa

Katto-osa, jossa näkyy puukehikko, sininen suojamuovi ja savupiippu ullakolla. Rakenteilla oleva projekti eristyksineen.
23 cm tänään kattotuolille
Rakenteilla oleva ullakkotila, jossa näkyy muovia, puupaneelit ja villaa kattorakenteissa, sekä viereinen savupiippu.
Testi miltä näyttää..
Talo ullakolle asetetaan sisäkaton paneeleja lähellä savupiippua. Paneelit kiinnitetty 2x2-koolauksiin, välissä kivi- ja folioeristys.

10 cm palavaan.

• Tykkään
wrang
  • Laddar…
Kuten tämä vuodelta 1996?
http://www.sotaren.it/files/installationsrad/sotaren_pdf_id_1.pdf
"Korkeintaan 80 asteen lämpötilassa etäisyyden tulisi olla 100 mm ilmaa syttyvään rakennusosaan."

Ajatuksena on mahdollisesti asentaa pieni kamiina ja liittää se olemassa olevaan tiilipiippuun ja savukanavaan,
Mutta nouseeko lämpötila 80 asteeseen 1 metrin korkeudella ja tiilipiipun kanssa!?

Viimeksi muokattu:
Huomaa, että siinä lukee "KORKEINTAAN 80 astetta", eli "ENINTÄÄN 80 astetta", ei "VÄHINTÄÄN 80 astetta" eli "alkaen 80 astetta ja ylöspäin". Pitäisi olla olemassa toinen sääntö, joka rajoittaa, mikä on alin lämpötila, joka vaatii 10 cm, sen alle ei tarvita ollenkaan etäisyyttä, tai vaihtoehtoisesti määritelmä siitä, mitkä osat (savukanavat jne.) katsotaan lämpimiksi.

• Tykkään
wrang
  • Laddar…
Haluan vain tietää, mitä materiaalia voin käyttää kiinnittääkseni viimeisen palan, ei ole niin hauskaa, jos he sitten sanovat, että pura alas, koska se on väärin.
Ehkä teräspalkin ostaminen on ratkaisu???

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.