S sinclairhacker sanoi:
Hei

Olen vain amatööri, mutta ajattelen vaihtaa talon julkisivun, jota ei voi enää järkevästi kunnostaa, ja korvata sen siperialaisella lehtikuusella lähiseudun pienestä sahanlatosta.

Ja aion myös käyttää ruuveja, jotta voin kauan myöhemmin irrottaa ne. Tämä vaatii tapauksessani vielä parempia ruuveja kuin mitä mainitset, ”ädelskruv” kuten puusepät puhuvat, ottamaan vastaan lehtikuusen aiheuttamat voimat kaikissa mahdollisissa suunnissa.

Olen saanut vinkkejä erityisistä NKT:n malleista, tai kysyä Ejotilta, jotka ovat toimineet hyvin muissa lehtikuusiprojekteissa. Niin paljon sinun ei tarvitse ajatella vuorilautojen kanssa.

Mutta kaikki, joiden kanssa olen puhunut ruuvikiinnityksestä ja jotka ymmärtävät, että haluan x vuosikymmenen päästä voida irrottaa ruuvit, sanovat vain edellä mainittuja ruuveja. Terassiruuvi ei käy lainkaan, jos se on avoimella paikalla.

(myös käytän rautavitrioolia eikä se suojaa ruuveja.)

Mutta jos kyseessä on varasto, kuten sinun tapauksessa, niin sinun ei koskaan tarvitse irrottaa paneelia, ja siinä tapauksessa pitkäikäisyys ei ole niin tärkeää?

Kysyin kuitenkin sekä paikallisesta hyvästä rakennuskaupasta että asiantuntijoilta, ja jos ostin suuria määriä, sain nopeasti hyviä ruuveja hyvään hintaan, usein paremman variantin kuin terassiruuvi, joten kannattaa katsella ympärille, jos haluat parempaa laatua.

En ole kuitenkaan ruuvinörtti, mutta Bauhausin pitäisi itse pystyä antamaan vastaus tarvitsemaasi kokoon.
Juuri pehmeillä terassiruuvilla ei ole kovin hyvä lujuus, mutta toisaalta ne eivät koskaan ruostu. Monet käsitellyt ruuvit voivat alkaa ruostua kannastaan ruuvauksen jälkeen. Saattaisi olla vain pintaruostetta, mutta en halua sitä käsittelemättömässä (tai vitriolikäsitellyssä) paneelissa.
Kiitos vinkistä, löysin nkt-variantin, joka voi olla hyvä:
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...lskruv/trallskruv-premium-a4-6-0x60-007520797

1977bjorn 1977bjorn sanoi:
Juuri pehmeän trallskruvin kantokyky ei ole kovin hyvä, mutta toisaalta ne eivät koskaan ruostu. Monesti käsitellyt ruuvit voivat alkaa ruostua kannasta asentamisen jälkeen. Ehkä se on vain pintaruostetta, mutta en halua sitä käsittelemättömään (tai vitrolkäsiteltyyn) paneeliin.
Kiitos vinkistä, löysin NKT-version, joka voi olla hyvä:
[linkki]
Hei, kyllä näin tuon version Beijerillä, ja se kuulostaa siltä että sen pitäisi toimia.

Se, joka oli ruuvinörtti siellä, esitteli kuitenkin vielä vahvempia NKT-versioita, "ädelskruf", kuten kirvesmiehet sanoivat, joka kesti rasituksia yrittää taivuttaa voimakkailla kuormituksilla kaikkiin suuntiin, ilman että murtuisi, mutta myös olevan niin suojattu käsittelyllä/legoinnilla, että se ei edes antanut pintaruostetta. Suositellaan heitä hyvin erityisissä tapauksissa, kuten minun Siperian lehtikuusi.

• Tykkään
1977bjorn
  • Laddar…
D
M Magnus_Nordmark sanoi:
Ei verrattavissa käsin naulaamiseen, jos käyttää tällaista.. ;)

[linkki]
Mikä mallia tämä on?

linkki ei toimi näin 15 vuotta myöhemmin :cool::crysmile:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.