1 706 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Kiinnitä riippumatto saunavihdan telineeseen
Minulla on vanha mattopuiden runko, joka on tehty 50mm rautaputkesta ja joka sopii etäisyydeltään riippumaton ripustamiseen. Haluaisin tehdä sen hieman tukevammaksi kuin vain sitomalla köyden, joten etsin sopivaa puristinta putken ympärille.
Perinteinen letkunkiristin toimii jonkin aikaa, mutta hajoaa lopulta. Tämä johtuu siitä, ettei siinä ole luonnollista silmukkaa, ja kiristin kiertyy sekä putken että muiden ympärille.
Löysin tämän, mutta kysymys on, onko se tarpeeksi kestävä kestämään kuormitusta. Epäilen, että kierteisen mutterin hitsaus voi olla liian heikko.
Vaihtoehtoja?
Perinteinen letkunkiristin toimii jonkin aikaa, mutta hajoaa lopulta. Tämä johtuu siitä, ettei siinä ole luonnollista silmukkaa, ja kiristin kiertyy sekä putken että muiden ympärille.
Löysin tämän, mutta kysymys on, onko se tarpeeksi kestävä kestämään kuormitusta. Epäilen, että kierteisen mutterin hitsaus voi olla liian heikko.
Vaihtoehtoja?
Olin hitsannut tai porannut reiän ja laittanut siihen silmukan. Luulen, että on vaikea saada aikaan kestävä ratkaisu jollakin puristintyypillä.
Onhan se kätevää vain koukuttaa riippumatto pois, kun on levännyt tarpeeksi.
Onhan se kätevää vain koukuttaa riippumatto pois, kun on levännyt tarpeeksi.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 viestiä
Eikö siihen voisi kiinnittää jonkinlaista stoppia letkuklipsillä muuten? Pitäisi riittää, jotta köysi ei liukuisi alas.
Paras vastaus
Asenna pakoputken klemmari. Art 79-2351
https://www.biltema.se/bil---mc/bil.../reparationssatser/rorklammer-2-st-2000017824
https://www.biltema.se/bil---mc/bil.../reparationssatser/rorklammer-2-st-2000017824
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 viestiä
Ajattelin, että ensin voi olla lyhyt naru, johon sitten tällainen tulee kiinni.nimhed sanoi:
Mutta @Daniel 109 ehdottaa varmaan parasta ratkaisua.
Miksi ei sitä, jota ehdotin 51mm.
Valitse lähin mitoitus putken mitoituksen yläpuolelta.
Valitse lähin mitoitus putken mitoituksen yläpuolelta.
Klikkaa tästä vastataksesi