yritän ymmärtää, mitä vaaditaan pergolatolppien kiinnittämiseksi itsetekemiini maaplateihin, 50-55 mm karkeabetonia. Kattorakenne/tolpat täytyy valitettavasti olla jopa 320 cm korkeat, koska haluamme samalla aurinkosuojan ylempien makuuhuoneiden eteen (korkeus johtuu kellarista). Olen katsellut erilaisia kiinnitysvaihtoehtoja, mutta olen epäileväinen, voiko ne kestää kaikki rasitukset, enkä halua minkäänlaista huojuvaa rakennetta. Vakuuta minut mielellään päinvastaisesta :).

Olen alkanut kallistua siihen, että leikkaan reiät laattoihin upottaakseni tolppia syvemmälle, mutta minua harmittaa hieman tehdä tämä töiden jälkeen, kun laatat ovat jo paikallaan.

Onko jollakulla kokemusta tästä?

• Betonilaatta, jossa näkyy karkeaa pintaa ja sen viereen asetettu mittanauha, joka näyttää paksuuden olevan 50-55 mm. Taustalla sora-alusta.
  • Betonilaatta, jonka päällä on keltainen mittanauha pituuden mittaamiseen. Laatta on sijoitettu sorapohjalle, ja sen ympärillä on kasveja.
Se levy on liian ohut, jotta voisit kiinnittää siihen pylväitä. Ovatko levysi raudoitettuja? Jos eivät, ne todennäköisesti halkeavat, jos asetat pistekuorman levyn keskelle, kuten pylväs olisi.

• Tykkään
KJD
  • Laddar…
AXS
Reikäsaha, kaiva, valaa.
Onnea!

AXS AXS sanoi:
Reikäsaha, kaiva, valaa. Onnea matkaan!
Ne ovat vahvistettuja, muuten ne olisivat kai näyttäneet
R roli sanoi:
Se laatta on liian ohut, jotta voisit kiinnittää siihen tolppia. Ovatko laatat vahvistettuja? Jos eivät ole, ne todennäköisesti halkeavat, jos asetat pistemäisen kuorman niiden keskelle, kuten tolppa olisi.
hyvä, se vahvistaa mitä ajattelin. Ne ovat vahvistettuja, olen valanut 30 kpl, joten tiedän mitä tapahtuu, jos ne jopa huonosti vahvistettuina.

AXS AXS sanoi:
Reikäsaha, kaivaa, valaa.
Onnea matkaan!
Hyvä! Minulla on itse asiassa dismantskär-reikäsaha, en vain ajatellut sitä. Minkä kokoinen reikä minun pitäisi tehdä näille valtaville tolpille? (90x90mm x 320cm).

Olin itse ajatellut kulmahiomakonetta betoniterällä ja 20x20-reikää, johon voisin laskea valmiin paalun. Onko se liioittelua?

KJD KJD sanoi:
Hyvä! Hålsåg med dismantskär minulla todellakin on, en koskaan ajatellut sitä. Minkä koon reikää tarvitsen näille valtaville pylväille sitten?? (90x90mm x 320cm).

Olen itse ajatellut kulmahiomakoneella betoniterällä ja 20x20-reikää valmiin perusplintin laskemiseksi. Onko se liioittelua?
Tarvitsisi todella isoa hålsåg - tai useita pora-reikiä - jos aikoo kaivaa lisäksi. ja ehkä tällainen h-ankkuri?
Kysymys on, eikö valmis perusplinti olisi suositeltavampi.

• Stolpakenkä Vormann, kuumasinkitty, H-muoto, mitat 101x60x600 mm, esillä tuotekuvassa teknisten tietojen kanssa.
KJD KJD sanoi:
Tarvitsisi helskutin kovaa reikäsahaa - tai useita porausreikiä - jos aikoo päästä käsiksi ja vielä kaivaa. Ja ehkä tällainen h-ankkuri?
Kysymys on, eikö valmiit plintit ole parempi vaihtoehto.
Tein äskettäin plintin autokatokseen, tulee ehkä siistimpi ja parempi betonilaatu kuin mitä itse voi saada aikaan.. jos käyttää myös esimerkiksi parempilaatuisia plinttejä.

• Plintti autokatoksessa lähellä auton rengasta, jossa betoni vaikuttaa tasaiselta ja hyvin valettuna.
AXS
Riippuen siitä, mikä materiaali siinä on, sen voi ehkä imeä imurilla + syklonilla.

Yli 10 cm, itse olisin luultavasti valinnut 12 tai 15 cm. Betonilla meneminen laatan yläpuolelle ei luultavasti ole väärin, voit tehdä myös osan pilariin yläpuolelle leveämmäksi, jos haluat esteettisistä syistä.

Mikä on "Cyklon"?

Tietääkö joku, miten ”diamant”-/betonikäyrät selviävät raudoituksesta?

Sykloni on erottelulaite, jonka asetetaan ennen pölynimuria, jotta roskat eivät päätyisi pölynimuriin.

Nyt en tiedä, onko laatoissa jotain erityistä, mutta jos nostat yhden ylös, valat kunnon anturan alle ja asetat laatan takaisin paikalleen, voit porata reiän kiinnitystä varten.

Z z_bumbi sanoi:
Sykloni on eroitinlaite, joka asetetaan imurin eteen, jotta roskat eivät päädy imuriin.

En nyt tiedä onko laatoissa jotain erityistä, mutta jos nostat yhden ylös, valaat kunnon perustusjalan sen alle ja laitat laatan takaisin paikalleen, voit porata reiän kiinnitystä varten.
got some traction … tuli hankittua timanttipora betoniporakoneeseen + betoniteriä kulmahiomakoneeseen reunojen siistimiseen. Kaivoin puolet reiästä, mutta melkein se on kaikkein työläin osa. Sykloni vaikuttaa hienolta, mutta tämä toimii jotenkuten.

• Betonin pintaan porattu reikä, ympärillä mittanauha, betonipora ja kulmahiomakone laatoitetulla alueella.
  • Betoniporan ydinporanterä ja kulmahiomakoneen terä, käytetään betonin poraamiseen ja viimeistelyyn.
  • Mitta ja pyöreä betonikaivanto puoliksi kaivettuna betonilattiaan. Likaista ja kosteaa ympärillä.
  • Betoniin porattu neliskulmainen reikä, vieressä porakoneen kärki ja näkyvissä maalisuojattu kengänkärki.
  • Tykkään
hydrolift ja 1 muu
  • Laddar…
Sellaista

• Kaupunkipuutarha: työkalut ja tarvikkeet betonilaattojen päällä. Sanko, lapio, rimoitus, betonilaatat ja kiviä näkyvissä.
  • Tykkään
AXS ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.