1 024 lukukertaa ·
12 vastausta
1k lukukertaa
12 vastausta
Kiinnitä pergolan pylväät betonilaattoihin 1x1m
yritän ymmärtää, mitä vaaditaan pergolatolppien kiinnittämiseksi itsetekemiini maaplateihin, 50-55 mm karkeabetonia. Kattorakenne/tolpat täytyy valitettavasti olla jopa 320 cm korkeat, koska haluamme samalla aurinkosuojan ylempien makuuhuoneiden eteen (korkeus johtuu kellarista). Olen katsellut erilaisia kiinnitysvaihtoehtoja, mutta olen epäileväinen, voiko ne kestää kaikki rasitukset, enkä halua minkäänlaista huojuvaa rakennetta. Vakuuta minut mielellään päinvastaisesta
.
Olen alkanut kallistua siihen, että leikkaan reiät laattoihin upottaakseni tolppia syvemmälle, mutta minua harmittaa hieman tehdä tämä töiden jälkeen, kun laatat ovat jo paikallaan.
Onko jollakulla kokemusta tästä?
Olen alkanut kallistua siihen, että leikkaan reiät laattoihin upottaakseni tolppia syvemmälle, mutta minua harmittaa hieman tehdä tämä töiden jälkeen, kun laatat ovat jo paikallaan.
Onko jollakulla kokemusta tästä?
Se levy on liian ohut, jotta voisit kiinnittää siihen pylväitä. Ovatko levysi raudoitettuja? Jos eivät, ne todennäköisesti halkeavat, jos asetat pistekuorman levyn keskelle, kuten pylväs olisi.
Ne ovat vahvistettuja, muuten ne olisivat kai näyttäneetAXS sanoi:
hyvä, se vahvistaa mitä ajattelin. Ne ovat vahvistettuja, olen valanut 30 kpl, joten tiedän mitä tapahtuu, jos ne jopa huonosti vahvistettuina.R roli sanoi:
Hyvä! Minulla on itse asiassa dismantskär-reikäsaha, en vain ajatellut sitä. Minkä kokoinen reikä minun pitäisi tehdä näille valtaville tolpille? (90x90mm x 320cm).AXS sanoi:
Olin itse ajatellut kulmahiomakonetta betoniterällä ja 20x20-reikää, johon voisin laskea valmiin paalun. Onko se liioittelua?
Tarvitsisi todella isoa hålsåg - tai useita pora-reikiä - jos aikoo kaivaa lisäksi. ja ehkä tällainen h-ankkuri?KJD sanoi:
Kysymys on, eikö valmis perusplinti olisi suositeltavampi.
Tein äskettäin plintin autokatokseen, tulee ehkä siistimpi ja parempi betonilaatu kuin mitä itse voi saada aikaan.. jos käyttää myös esimerkiksi parempilaatuisia plinttejä.KJD sanoi:
Riippuen siitä, mikä materiaali siinä on, sen voi ehkä imeä imurilla + syklonilla.
Yli 10 cm, itse olisin luultavasti valinnut 12 tai 15 cm. Betonilla meneminen laatan yläpuolelle ei luultavasti ole väärin, voit tehdä myös osan pilariin yläpuolelle leveämmäksi, jos haluat esteettisistä syistä.
Yli 10 cm, itse olisin luultavasti valinnut 12 tai 15 cm. Betonilla meneminen laatan yläpuolelle ei luultavasti ole väärin, voit tehdä myös osan pilariin yläpuolelle leveämmäksi, jos haluat esteettisistä syistä.
Sykloni on erottelulaite, jonka asetetaan ennen pölynimuria, jotta roskat eivät päätyisi pölynimuriin.
Nyt en tiedä, onko laatoissa jotain erityistä, mutta jos nostat yhden ylös, valat kunnon anturan alle ja asetat laatan takaisin paikalleen, voit porata reiän kiinnitystä varten.
Nyt en tiedä, onko laatoissa jotain erityistä, mutta jos nostat yhden ylös, valat kunnon anturan alle ja asetat laatan takaisin paikalleen, voit porata reiän kiinnitystä varten.
got some traction … tuli hankittua timanttipora betoniporakoneeseen + betoniteriä kulmahiomakoneeseen reunojen siistimiseen. Kaivoin puolet reiästä, mutta melkein se on kaikkein työläin osa. Sykloni vaikuttaa hienolta, mutta tämä toimii jotenkuten.Z z_bumbi sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi