Hei!

Olen ajatellut ostaa roikkutuolin olohuoneeseen, jonka ajattelin kiinnittää sopivalla koukulla betonikattoon. Millainen kiinnitys on tähän tarkoitukseen sopivin? Riittääkö 4 nylonpluggia, esimerkiksi Fischer SX-10, vai pitäisikö minun käyttää jonkinlaista ankkuripulttia sen sijaan? Kiinnityksen tulee kestää 150 kg:n "ulosvetovoima."

Kiitos paljon etukäteen!

Viimeksi muokattu:
Pysähdys!

Otetaan rauhallisesti ennen kuin ehdotukset sopivista kiinnikkeistä tulevat sisään.

Keinun, tuolin, riippumaton tai lasten keinun kiinnittäminen betonikattoon vaatii enemmän tietoa katon/betonin kunnosta.

Porata ja laittaa nylon-tulppa toimii kiilana, mutta kattoon tulee halkeamia, reiän ympärille muodostuu pieniä halkeamia...... Ei hyvä ratkaisu!

Toivon, että kukaan ei anna mitään neuvoja, paitsi että sinun ei pitäisi, ei pitäisi tarkoittaa, että katon kunto on tarkistettava paikan päällä ennen kuin edes harkitset kiinnittämistä kattoon.

Välitän vain turvallisuudestasi.

On mahdollista kiinnittää betoniin, liike on ongelma, sivuliikkeet.

Ystävällisin terveisin P-A

• Tykkään
Cell
  • Laddar…
Kiitos viestistä. Olen vain maallikko tällaisissa asioissa. Minun pitää yksinkertaisesti pyytää joku katsomaan ja tarkistamaan katon ennen. Ajattelin kiinnittää koukun, jolla on jonkinlainen jungtappi, jotta katto hieman helpottuisi juuri sivuliikkeissä. Mutta oletan, että koukku jungtapilla kuitenkin rasittaa kattoa liikkeissä?

R
Mitä sinulla on yläpuolella, asunto? Kuinka vanha talo? Holvit ovat yleensä vähintään 20 cm.

• Tykkään
Cell
  • Laddar…
Yläpuolella on naapurin olohuone. Huoneisto talossa, jonka arvioisin olevan rakennettu noin 60-luvulla.

R
Kyllä varmasti onnistuu kiinnittää kattoon, mutta on enemmänkin ajateltavaa, kuten sähköputket, jotka ovat valettu kattoon asuntosi vuoksi. Vähän hankalaa maallikon nähdä, miten ne kulkevat.

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
Olen mitannut putkia ilmaisimella enkä ole löytänyt niitä sieltä, mutta en uskalla kuitenkaan luottaa pelkästään siihen. Pitänee pyytää joku ammattilainen katsomaan, joka voi tehdä tarkemman arvion katostani ennen kuin otan poravasaran esiin. Kiitos paljon vastauksistanne!

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.