@TeroM oletko käyttänyt 45x70 cc45 15mm vanerilla ja sitten wab-levyllä?
Onko liioiteltua käyttää 45x95 cc30 12mm vaneria ja sitten wab?
Kuten kirjoitin aiemmin, viimeksi oli ilman vaneria ja sitten 45*70 cc 30 ja vain WAB-levy.
Nyt siitä tulee ulkoseinä 120*45 cc 60, höyryjarru ja siihen asennusseinään 45*45 cc 45 vaakasuorassa ja pystysuorat tuet vanerisaumoissa. RIR vedetään tähän tilaan ja sitten 15 mm vaneria ja WAB-levyjä.
Sisäseinät minun on tiivistettävä cc 60 etäisyys parilla lisätuella saadakseni cc 45 tai asetettava vaneri makaamaan vaakasuorilla saumoilla (mutta ohje sanoo pystysuoraan, joten minun on mietittävä sitä hieman enemmän ...), kaikki Säkervatten-dokumentin mukaan.
45*95 cc 30 + vaneri kuulostaa todella paljon ja vie paljon tilaa huoneesta. 12 mm vaneri ei myöskään ole oikea, koska se ei riitä ruuvaamiseen ja siinä tapauksessa sinun on tuettava seinät siihen, mihin suunnittelet kiinnittävän asioita. 15 mm vaneria voi ruuvata suoraan ilman tukia.
Olen tietyssä määrin samaa mieltä 15mm vanerista, mutta voiko nuo 3mm todella lisätä kantavuutta kymmenillä kiloilla?
Olen samaa mieltä, että 45x95 saattaa olla hieman ylimitoitettu, mutta sillä seinät on rakennettu tänään, joten tuntuu väärältä pienentää mittoja.
Ajattelin Cc30, koska se on asennettu nykyään cc60:een ja se tarvitsee vahvistusta, on hankalaa muuttaa Cc45:ksi olemassa olevissa seinissä.
Mutta kuten sanot vanerista, se voi olla harkitsemisen arvoinen: jos asennan kannakkeet Cc30 45x95, ehkä tarvitsen vain wab Levyä. Ja siihen, missä kommodi on, voidaan asentaa vaneri; voi myös asentaa tukipuu. Se on enemmän tätä esteettömyysasiaa, mitä olen miettinyt, mutta toisaalta pääsen käsiksi WC:hen takaa ja suihkussa on betoniseinä.
Luultavasti valitsen Norgips Humidboard 2.0, koska se toimii yhdessä Kiilto Kerasafen kanssa. WAB-levy ei toimi, koska se ei ole imevä, mikä Kerasafen pitäisi olla.
Olen jossain määrin samaa mieltä 15mm plyyfan kanssa, mutta nuo 3mm eivät voi tuskin tehdä niin, että se voisi kantaa useita kymmeniä kiloja enemmän?
Olen samaa mieltä, että 45x95 on ehkä vähän yli mitoitettu mutta sen kanssa seinät on rakennettu tänään, joten tuntuu väärältä mennä alaspäin mitoituksessa.
Cc30 ajattelin, koska se on asennettu cc60: een tänään ja se tarvitsee vahvistusta, on hankalaa muuttaa 45: ksi nykyisissä seinissä.
Mutta kuten sanot plyyfasta, se voi olla ajattelemisen arvoinen, laitan reglarit Cc30 45x95, ehkä tarvitsen vain wab Levyn. Ja siellä allaskaappi ja on niin laitetaan plyyfa, voi laittaa kortling kanssa. Se on enemmän se, mikä liikuntavammaisten sovittamisessa olen pohtinut, mutta toisaalta pääsen wc:hen takaa ja suihkussa on betoniseinä..
12 mm plyyfa = Poikkeaminen spesifioinnista = ei ammattimaisesti rakennettu. Lujuuslaskelmat jätän muille.
CC 30 tai CC 45 ei tee suurta eroa työssä, yhtä monta reglaria tarvitsee lisätä väleihin, mutta CC 30 antaa todennäköisesti tukevamman seinän plyyfan kanssa ja 90 levyt on edelleen mahdollista liittää reglarien päälle, vain 1/4 osa enemmän ruuveja vedettäväksi ...
Hmm joo tavallaan poikkeama, samalla onhan turvallinen märkätilojen suositus eikä mikään vaatimus!
Syy 12mm:lle johtuu siitä, että maksetaan 200kr levyltä 3 mm lisää, siksi tuntui hieman vaikeasti perustellulta 15mm.. Pitää miettiä sitäkin alkaa tuntua kalliilta nyt
Pikkuhiluja
Olen käyttänyt näitä, jotka ovat vieläkin kalliimpia mutta erittäin kätevät asentaa vaakasuunnassa. Olen käyttänyt cc 30 kiskoja 45x70 lukuun ottamatta yhtä seinää, jossa tarvittiin enemmän syvyyttä, joten siellä minulla on 45x95. Suuri ero, jos painaa kiskoa sisäänpäin, mutta kun kaikki on ruuvattu yhteen, en usko, että sillä on niin suurta merkitystä.
Pikkurahaa
Olen käyttänyt näitä, jotka ovat vielä kalliimpia, mutta todella käteviä asentaa vaakatasossa. Minulla on cc 30 koolaukset 45x70 paitsi yhdellä seinällä, jossa tarvittiin enemmän syvyyttä, joten siellä on 45x95. Suuri ero, jos painaa koolauksen sisäänpäin, mutta kun kaikki on ruuvattu yhteen, en usko, että sillä on niin suurta eroa.