Hei! Aion rakentaa ullakkolattian autotalliini ja jänneväli on 6 metriä. Nyt keskellä on pylväs, joka tukee kattoa, ja haluan poistaa pylvään autotallin puolelta ja olen ajatellut laittaa kantavan palkin, joka tukee myös lattiaa! Olen ajatellut laittaa 3 kpl 2" * 9", jotka ruuvataan yhteen, ehkä liimataan ja ruuvataan. Voisiko se mahdollisesti kantaa kattopylvään ja lattian? Tällä hetkellä ei ole oikeita kattotuoleja, vaan harjalla on 8" * 8" ja 2" * 8" lepäävät seiniin saakka! Ja seinästä keskimmäiseen kantavaan palkkiin olen ajatellut 2" * 6", jotka ovat 3 metriä kummallakin puolella. Riittääkö käyttää naulalevyjä seinää ja kantavaa palkkia vasten? Autotalli on 6 * 6 metriä! Ystävällisin terveisin, Hebbe

En ole asiantuntija, mutta se kuulostaa erittäin heikolta minusta. Jos jätämme huomiotta katon pylvään kanssa, arvelisin, että tarvitsisit liimapuupalkin, joka on 400-500 mm korkea 6 m jänneväliä varten. vaihtoehtoisesti teräspalkin.

Sitten tulee kuorma katon pylväästä, joka ehkä kaksinkertaistaa kuorman (mikä ei tarkoita kaksinkertaista vahvempaa palkkia).

Luulen, että sinun pitäisi kutsua rakennusinsinööri, joka voi tarkastella asiaa. Myös palkin kiinnityskohdat seinissä ovat kriittisiä, saat pistekuorman siellä 1.5 - ehkä 4 tonnia jokaisessa kiinnityksessä. Todennäköisesti seinä ei kestä sitä, ehkä ei myöskään perusta.

Voin vain yhtyä siihen. Tämä vaatii suunnittelijan, joka tarkastelee koko asiaa paikan päällä.

Ja ei, 3 2X9" ei tule riittämään. Tarvitsin huomattavasti enemmän neljän metrin jänneväliin autokatoksessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.