Hei

Aiomme pian aloittaa kellarin remontoinnin ja minulla on joitakin kysymyksiä, joihin olen yrittänyt löytää vastauksia. Ajatuksena on, että asumme kellarissa jonkin aikaa remontin jälkeen ja aiomme mahdollisesti vuokrata sen kesäkaudella. Näytän muutamia kuvia, jotta tiedätte, miltä se näyttää.

Kellarin katon rappaus, jossa näkyy karhea pinta ja valon luomat varjot. Mahdollisesti siporex-levyn päälle levitetty.
Tämä on katto, luulen, että alla on siporex-levy ja sitten rappaus/tasoite.

Valkoinen jääkaappi keltaisessa kellarinhuoneessa, jääkaapin ovessa kyltti "Övningskör", pieni ikkuna vasemmalla ja loisteputkivalaisin katossa.
Oikealla oleva seinä on sisäseinä, joka on tarkoitus avata hieman.

Vanha betonikatto ja seinä kellarissa. Oikealla vihreä lämmitysputki ja seinäpatteri. Kellarissa on mietitty siporex-seinien käyttöä.
Edessä oleva seinä on ulkoseinä, enkä tiedä, onko siinä siporex-levyä, onko vain porattava reikä ja tarkistettava?

Nyt kysymyksiin, olemme ajatelleet korjata seiniä ja laittaa lattian. Lattiaksi olemme katsoneet Interface-tekstiililaattoja. Tällaisia kuin tämä https://www.bygghemma.se/golv-och-v...platta-interface-new-horizons-ii-ash/p-515125. Mitä mieltä olette siitä?

Seiniin haluaisin laittaa maalattua paneelia. Mutta miten minun pitäisi edetä? Jos seinässä on siporex-levyä, voiko paneelin kiinnittää suoraan siihen? Vai onko parempi käyttää teräskannattimia 45x45 ja sitten kiinnittää paneeli? Ajattelen erityisesti ulkoseiniä, koska ne ovat herkempiä kosteudelle, mutta pitäisikö tehdä samoin sisäseinille?

Kiitollinen vastauksista :)

Ystävällisin terveisin

se on aina riskialtista tehdä kellarista asuintilaa, ne eivät ole siihen suunniteltu. Ikkunasta päätellen kellari on todellakin maan alla. Seinän alaosa ikkunan alla näyttää hieman vaurioituneelta.
Jotta voit vuokrata asuintilaa, on olemassa monia vaatimuksia, joista sinun on otettava selvää, ellet halua vuokrata pimeillä markkinoilla haavoittuville ryhmille.

P
Miltä kellarin ulkopuoli näyttää? Onko se uudelleen salaojitettu ja eristetty esim. isodränillä vai onko maa suoraan seinää vasten?

Ajatus on lähinnä se, että kun lapset tulevat kotiin kesäksi, heillä on oma paikka itselleen. Koska siinä on erillinen sisäänkäynti ja kylpyhuone ja kaikki on jo valmiina.

Ulkopuolella on salaojitus tehty isodränillä. Huoneeseen on noin 2 metrin korkuinen portti, joka avautuu suoraan maatasolle, mikä on myös sisäänkäynti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.