Stuff sanoi:
Kokolattiamatto ei ole tiivis, mutta koska minulla on platonmatto ja tuuletetut sokkelit, kosteus tuulettuu ulos pääasiassa noston ja sokkelien kautta. Platonratkaisun vuoksi kokolattiamatto tai lastulevy eivät ole suorassa kosketuksessa mahdollisesti kosteaan betoniin.
Terve,

Etkö ottanut kuvia, kun teit tämän? Kuinka sokkelit asennetaan, kun taustalla on nosto, riippumatta siitä, onko se isola vai kirjoittajan mukaan? Aion itse aloittaa tämän muutaman viikon kuluttua.

Mattias_Jo1 sanoi:
Terve, Otitko kuvia, kun teit tämän? Miten sokkelit saadaan paikalleen, kun takana on nostettu reuna, olipa kyseessä isola tai ketjun aloittajan menetelmä? Olen itse aloittamassa tätä muutaman viikon kuluttua.
Hei. Joitakin kuvia otin kyllä. Voin yrittää etsiä niitä myöhemmin, kun olen kotona tietokoneella. Nostetun reunan leikkasin muutaman millimetrin lattiatason yläpuolelta, kun lattiapäällyste oli valmis. Sokkelit liimattiin sitten paikalleen. Tuulettuvat sokkelit on suunniteltu siten, että ne ovat takaa jyrsitty sekä alareunastaan ne asettuvat hieman lattian päälle ja "nojautuvat" seinää vasten. Niiden takana on siis hieman tilaa, mikä sallii nostettujen reunojen ylittää hieman lattiapinnan.

Ok, hyvä juttu. Mistä ostit sokkelit?

Olen nähnyt tuuletettuja sokkeleita Bauhausissa. En tiedä, olivatko ne sovitettu ylöspäin nousemiseen.

Oliko ongelmia leikata kynnystä oikeaan korkeuteen ilman että tekee jälkiä seinään??

En ole kaukana siitä, että tekisin saman. Olen nyt tullut seinän hiontaan.

Mattias_Jo1 sanoi:
Oliko ongelmia leikata ylösnousemus oikealle korkeudelle tekemättä uria seinään??

Olen lähellä tehdä saman asian. Olen tullut seinän hiontaan nyt.
Leikkasin niin, että se aiheutti uria seiniin, mutta nämä piilotettiin sitten jalkalistojen taakse.

Ok, täytyy olla terävä mattoveitsi.

Mattias_Jo1 sanoi:
Ok, gäller att ha en vass mattkniv.
Totta kai.
Jos on rauhallinen ja pitää kohoumaa hieman irti seinästä, ei tarvitse vaihtaa veitsetä joka toinen metri. Kohoumat ovat aika pehmeitä leikata.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.