Ha ha ha! Luultavasti ei ollenkaan!

Oletko varma, että seinä on massiivinen? Luonnonkiviperustukset koostuvat usein sisäseinästä ja ulkoseinästä, joiden päällä on kakku. Mahdollinen tunkeutuva vesi ei voi päästä sisään, vaan se jää tilan väliin ja ohjautuu pois. Näin on meidän talossa, joka on rakennettu vuonna -35.

Lisäksi on hieman hankalaa salaojittaa ulkopuolelta tavallisella tavalla lähellä näitä perustuksia. Jos kaivaa liian pitkän matkan, seinä menettää tukensa ja voi sortua.

Jos aiot tehdä sen kunnolla, olen samaa mieltä toisen ketjussa olevan kanssa: nosta talo sen sijaan!

Bumler sanoi:
Oletko varma siitä, että seinä on massiivinen?
Usein luonnonkiviperustat koostuvat sisä- ja ulkoseinästä, joiden päällä on kakku. Mahdollinen tunkeutuva vesi ei siten pääse sisään vaan päätyy välimatkaan ja valuu pois. Näin on talossamme rakennettu -35.

Lisäksi on hieman hankalaa tyhjentää ulkopuolelta tavanomaisella tavalla lähellä näitä perustuksia. Jos kaivaat liian pitkän matkan, seinä menettää tuen ja on vaarassa sortua.

Jos aiot tehdä sen kunnolla, suosittelen, kuten joku toinen ketjussa: nosta talo sen sijaan!
Mitä tarkoitat olevan luonnonkiviperustusmuren sisä- ja ulkopuolen välillä? Miksi niin tehtäisiin?

Minun 1908 rakennetussa talossani perustuksen seinät ovat noin 1 m paksut luonnonkivestä ja ovat kyllä homogeenisia läpi niillä paikoin, joissa olen tarkistanut, ja niitä paikkoja on enemmän kuin yksi.

gaia sanoi:
[linkki]
viimeisin esimerkki ....
Miten tarkoitat, että heidän salaojatyönsä liittyy TS projektiin?

se liittyy vain niin paljon toisiinsa, että kaivaukset lähellä talojen perustuksia voivat mennä päin p...tä. Kuva kertoo paljon, jos oma mielikuvitus puuttuu :).
Vain vastavoimana kaikille kannustaville viesteille...
gaia

thomasx sanoi:
Mitä tarkoitat pitäisi olla luonnonkiviperustusmuurin sisä- ja ulkopuolella? Miksi niin pitäisi tehdä?

Talon, joka on rakennettu vuonna 1908, perustusmuurit ovat noin 1 metrin paksuja luonnonkivestä ja ne ovat todellakin homogeenisia koko matkallaan niissä kohdissa, joita olen tarkastellut, ja niitä on enemmän kuin yksi.
Luulin, että seinät olivat homogeenisia. Siltä se näytti kellarin ikkunoissa.
Olimme pakotettuja eri syistä avaamaan lattian alakerrassa, ja silloin perusmuurin yläosa paljastui. Parin metrin matkalla ylhäällä ollut sementtikerros oli sortunut, ja pystyimme näkemään suoraan muurissa olevaan onteloon.
En voi sanoa, kuinka yleinen tämä rakenne on, mutta talomme sijaitsee vanhalla merenpohjalla, jossa on jonkin verran savea, mikä voi olla osa selitystä.

Mitä tulee salaojitukseen, kaivaja suositteli, ettei kaiveta liian lähelle tämän tyyppisiä muureja, koska ne voivat helposti muuttua epävakaiksi.

Hei. Olen kaivamassa kellaria. Siitä tulee noin 50 cm syvempi. Ongelma on, että minun täytyy kaivaa noin 50 cm alemmaksi nykyisistä teistä. Mietin, voisitko antaa vinkkejä tästä.
yst.terv. Soheil

Valitettavasti minun on täysin suositeltava sinua välttämään tätä. Ongelmalle ei ainakaan ole yksinkertaisia ratkaisuja.

W witten sanoi:
Valitettavasti minun on suositeltava, ettei tehdä tätä lainkaan. Ongelmalle ei ole ainakaan helppoja ratkaisuja.

Mitä sanot tästä?

Joidenkin kuvien

• Kellarin huone, jossa on paljaat tiiliseinät ja osittain kaivettu maapohja. Oviaukko johtaa toiseen huoneeseen.
  • Kiviseinän alaosa, jossa näkyy murenevaa maata ja kiviä.
  • Kivinen kellarinseinämä, savinen lattia ja juomatölkki nurkassa.
  • Vanha metallipatteri kiviseinällä, sen alla epätasainen hiekkalattia.
  • Kiviseinäinen huone, lattialla maata ja kiviä, henkilön käsi osoittaa vasemmassa reunassa.
  • Alapohjan kiviperustus, jossa näkyy karkeita kiviä ja hiekkapohjaa. Kivi- ja hiekkasekoitus muodostaa perustan.
  • Kellari, jossa on kiviseinä ja roskaista lattiaa, täynnä rikkoutuneita betoninpaloja ja hiekkaa.
Molemmat ratkaisut tulevat vaarantamaan kellarinseinän kestävyyden, jos ajattelit kaivaa ulkopuolelta ja viemäröidä, mikä sinun tulisi tehdä, jos panostat niin paljon lattian laskemiseen sisäpuolelta.

Sinun tulee löytää vaihtoehtoinen ratkaisu, joka luo vakautta kellarinseinälle ilman, että tarvitsee vaarantaa mitään...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.