Olen saanut K piirustuksia suunnittelijalta. Ajattelin ensin tarkistaa teidän ajatuksianne kattopalkkien suhteen ennen kuin soitan ja juttelen vähän hänen kanssaan. liimapuupalkki 56x270 gl28cs cc 400, kiinnitän huomiota lyhyeen cc-mittaan. Kun syötän sen ruotsalaisen puun mitoitusohjeeseen, saan 25% käyttöasteen.

Se on pulpettikatto, jonka jänneväli on 5400 mm ja katon kaltevuus 5 astetta ja katossa huopa.

Kun lisään sen cc600:een, käyttöaste on 37%.
Mitä normatiivista pitäisi seurata? Tuntuu, että 37% on ehdottomasti kaikissa järjen rajoissa vai mitä minä unohdan?

Suunnittelu, jossa on kattopalkkikaavio. Limträbalkin 56x270 GL28cs, cc 400 mm, pulpettikatto 5400 mm jännevälillä, kaltevuus 5 astetta.

Se on luultavasti lumikuorma, joka on mitoituksellisesti ratkaiseva. Silloin riippuu siitä, missä päin maata se on ja voivatko viereiset rakennukset aiheuttaa lumitaskuja. Olen samaa mieltä siitä, että se vaikuttaa kunnolliselta.

• Tykkään
olofh
  • Laddar…
F Forza MoDo sanoi:
Se on luultavasti lumikuorma, joka määrittää. Sitten se riippuu siitä, missä päin maata se on ja voivatko viereiset rakennukset aiheuttaa lumiesteitä. Olen samaa mieltä siitä, että se vaikuttaa merkittävältä.
Lounais-Skåne, eli vyöhyke 1. Mahdollinen lumieste vain aivan alavasemmassa kulmassa.

Se ei ole siksi, ettei saa liian suurta taipumaa?

K
Tarkalleen. Hyödyntämisaste on yksi asia, taipuma on toinen. Myös siellä on suuntaviivoja, jotka ylitetään helposti pidemmillä etäisyyksillä huolimatta matalasta hyödyntämisasteesta.

Jos teen oikein ruotsalaisten puuoppaan mukaan, saan muodonmuutoksen 8 mm cc 400 ja 12 mm cc 600.

Meillä tulee olemaan sisäseiniä. Ne eivät ole kantavia, mutta ne ovat varmaankin jonkinlainen tuki kuitenkin
Rakennussuunnitelma, jossa näkyy sisäseinät ja niiden paikat, seinän paksuudet sekä merkatut mitat ja kantavien seinien tiedot.
(Pituusmitta on 9500, joten ei tunnu ajankohtaiselta yrittää muuttaa nyt ja laittaa palkkia keskelle.)

Viimeksi muokattu:
Voidaan olettaa, että joko ne ovat oikeita kantavia seiniä ja sitten ne lasketaan mukaan, tai eivät ole kantavia seiniä ja sitten niitä ei lasketa (ei saa laskea mukaan).

Sitten voin kuvailla meidän puuvajajamme vertailua varten. Rakennettu 80-luvulla edellisen omistajan toimesta. 6 m jänneväli. 45x195 mm cc 120 cm, sormijatkettu. Matala katto. Kevyt, pelti ja kovalevyä kondenssisuojana.
Kyllä, katto heiluu hieman, kun siellä kävelee... Ja, kyllä, pari runsaslumista talvea olen tuntenut tarpeen tukea pari keskimmäistä palkkia uskaltaakseni mennä sisälle hakemaan puita...
Mutta, olen yllättävää kyllä, en ole huomannut mitään merkittävää palkkien taipumista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.