Olen rakentanut walk-in-closetin Metod-runkojen avulla — pohdittuani pitkään eri vaihtoehtoja. Muutama ajatus, kun olen valmis!
1. Jos on pöytäsaha (minulla on melko halpa Bosch 254) — Metod-rungot ovat erittäin joustavia ja helppoja paikallaan rakentaa.
Huone, johon olen rakentanut, on 255 x tyypillisimmillään 160 kapeimmasta kohdasta, viistokattoineen — joten kaikki osat paitsi yksi runko ovat tarvinneet erityistä sovittamista, mikä on sujunut todella sujuvasti. Oikealla olevista neljästä rungosta kolme leikattiin 60 cm ja yksi leikattiin 40 cm.
Kaikki on voinut leikata pöytäsahalla.
Käytin Maximera-laatikoita, niissä kolmessa rungossa, jotka ovat 60 cm, minulla on yksi laatikko, joka on 40 cm, ja yksi, joka on 20 cm. Ne on vain asennettu normaalisti, eikä uusia reikiä ole tarvinnut tehdä.
2. Olen käyttänyt IKEAn Forsbacka-peitelevyjä ja etulevyjä luodakseni ylellisen ja luonnollisen tunteen.
Olen todella tyytyväinen lopputulokseen — mutta suuri osa kustannuksista meni etulevyihin ja peitelevyihin (15 tkr). Joten tässäkin voi varmasti säästää rahaa, jos haluaa.
3. Monet walk-in-vaatekaapit ovat avonaisia — mikä tietysti näyttää hyvältä. Mutta kaikki edellyttää, että on erittäin hyvä järjestys. Meille uskon, että laatikot sopivat parhaiten.
Sen sijaan olen lisännyt IKEAn integroituja valaisimia (Mittled). Ne ovat olleet todella helppoja asentaa, IKEA parhaimmillaan.
4. Minulla on kuitenkin takit ja paidat ulkona ja vaimolla tulee olemaan mekkoja jne. — ja mielestäni ylellinen tunne syntyy silti, vaikka meillä on suljetut laatikot.
5. En ole koskaan oikein nähnyt suurta arvoa walk-in-closetissa — mutta tuntuu todella ihanalta, kun sellainen on ja saa hyvän yleiskuvan ja paljon tilaa vaatteidensa säilyttämiseen!
6. Rakennusaika: n. 2 päivää, mutta rakennan melko nopeasti. Kustannus: 25-30 kaikki yhteensä.