Aion laskea keittiöni kattoa 15 cm ja asentaa downlights. Aion käyttää 40x75 puuregelit ja rakentaa kehyksen seinän ympärille ja sitten vetää regelerit cc40. Kysymykseni on, kuinka voisin stabilisera sen mahdollisimman helposti, se ei toimi, että on kaksi kiinnityskohtaa yhdellä regelillä ja 3,20 m niiden välillä, vaan sen pitäisi kiinnittää myös kattoon. Minulla on betonikatto ja betoniset seinät. Joten kysymys on siis, mitä minun pitäisi käyttää stabilisoimaan se ja saamaan kiinnityskohdat kattoon??

Kattovinkkejä ehkä? Tai karkeampi puutavaran koko?

Täytyykö sinun välttämättä käyttää puuta?

Voisit käyttää riippuvaa kattoa teräsprofiileilla tai rakentaa itsenäisesti kantavan.

Jos rakennat itsenäisesti kantavan teräsprofiileilla, voit käyttää 95 mm profiileja, jos sinulla on 2 kerrosta kipsiä. Silloin sinun ei tarvitse kiinnittää sitä kattoon.

Jos kiinnitän raakalauta 45 x 95 betonikattoon ja sitten sen päälle asetan raakalauta 45 x 70 ristiin ensimmäisen kerroksen päälle, ja sitten rakennan 13 mm kipsilevyillä, toimisiko se?

Ensimmäinen kerros laskee alas 95 mm, toinen kerros laskee alas 45 mm ja kipsi 13 mm. Tämä tekee yhteensä 15,3 cm ja antaa minulle sopivan laskun. Kysymys on vain siitä, onko katto liian raskas, onko riski, että tämä olisi liian painavaa? Kuten sanottu, minulla on betonikatto ja betoniseinät, joten niihin voi kiinnittää kunnolla, mutta onko mahdollista, että tämä voisi antaa periksi?

Olin ajatellut samanlaista ratkaisua kuin sinä, kun joku erittäin ystävällinen henkilö täällä sai minut paremmille ajatuksille, joten käytin metallikiskoja joita laskin. Äärimmäisen kätevää ja lisäksi tuntui mukavalta, että betonikatto, metallikiskot ja kipsilevyt olivat spottien asennuksen kannalta, ei paljonkaan palovaaraa täällä...

Minulla on joitakin kuvia kattolaskustani keittiöni ketjussa, liitän yhden tähän, vähän pieni kuva, mutta jotain näkee.

• Kuvakollaasi alakattoprojektista: metallirungot, kiinnitetyt kipsilevyt ja asennetut spotit keittiössä, ikkunat taustalla.
  • Tykkään
oscarwww
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.