H
Minulla on kysymys koskien remonttia kipsi 6.5mm kattoon. Tein kaiken oikein kuten pitääkin, mutta silti näkyy, että se on epätasainen.

Olen lisännyt kuvia ennen ja jälkeen.

• Katon epätasainen pinta, jossa näkyy pieniä kohoumia ja näkyvissä on myös valaisin oikeassa yläkulmassa.
  • Epätasainen valkoinen katto 6,5 mm kipsilevyjen asennuksen jälkeen.
  • Epätasainen kipsikatto, 6.5mm, valaistuna huoneessa. Näkyvissä hienoisia aaltoja ja valonlähde oikealla. Ikkuna näkyy vasemmalla.
  • Huone, jossa on puupaneloitu seinä ja katto, revittyjä kipsilevyjä ja sininen työskentelyteline. Lattialla on rakennusjätettä.
Katon asettaminen niin ohuella kipsilevyllä ei olekaan helpoimmasta päästä saada hyväksi, mutta käytännössä ainoastaan pakkelointitaitojesi puutteet näkyvät.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
K
Näyttää siltä, että ruuvit ovat saaneet liian vähän tasoitetta, joskus tarvitaan tasoittaa kaksi kertaa tai useammin. Nauhat näyttävät saaneen ilmaa alle ja kuplivat. Yleistä, että näin tapahtuu, kun joku kokeilee nauhan tasoittamista ensimmäistä kertaa.

K kniv sanoi:
Näyttää siltä, että ruuvit ovat saaneet liian vähän tasoitetta, joskus on tarpeen tasoittaa kaksi kertaa tai enemmän. Nauhat näyttävät saaneen ilmaa alle ja kuplivat ylös. Yleistä tapahtuu niille, jotka kokeilevat nauhan tasoittamista ensimmäistä kertaa
Se tapahtuu, jos painaa nauhan liian ohueen tasoitekerrokseen vai mitä?

Rickard.
Täytenä amatöörinä olen oppinut, että ensimmäinen maalikerros on vain osoittamaan, missä olen missannut tasoituksen, toinen kerros osoittaa pienemmät virheet ja epätasaisuudet, jotka olen missannut, ja vasta kun pääsen kolmanteen kerrokseen, odotan, että minun ei tarvitse tasoittaa ja hioa ennen neljättä kerrosta, mutta en onnistu siinä joka kerta.

Pointtini on, että jatka vain työskentelyä, kunnes olet tyytyväinen lopputulokseen. Ammattilaiset maksavat paljon, mutta saavat työn hyvin tehtyä heti (useimmiten), kun taas me hieman vähemmän lahjakkaat/kokeneet joudumme käyttämään hieman enemmän maalia, tasoitetta ja paperia ennen kuin lopputulos on hyvä ;)

• Tykkään
Luddis_1
  • Laddar…
K
Toinen vinkki on, että kun maalat rullalla kattoa, vaihda suuntaa jokaisella vedolla. Niin että vedot 2 ja 4 ovat kohtisuorassa vedoihin 1 ja 3 nähden. Jne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.