Hei!
Minulla on vanha talo, jossa on mansardikatto, ja olen suunnitellut laajentaa taloa kuvien mukaisesti.
Vanhan talon piirustus, jossa on uusi lisärakennus rikkonaisella katolla vasemmalla ja suuret ikkunat oikealla.

Kaksikerroksisen talon suunnitelmapiirros, jossa näkyvät ikkunat, sisäänkäynti ja päätykolmio bruttotakaisella katolla.
Kattoristikko rakenteen mukaisesti.
Gammaldags hus med brutet tak; enkel skiss av takkonstruktion på tillbyggnad, visar brutet tak och ryggåsdesign för öppet rum till nocken.
Yläkerrassa on avointa tilaa harjaan asti ja hanhiristikot kulkevat huoneen poikki.
Ajattelin tehdä laajennuksen kattorakenteen näin Käsin piirretty kuva yksinkertaisesta harjakatosta, jossa on suora perustus ja aaltomainen seinä.
selkärankaisella, jotta sielläkin olisi avointa tilaa harjaan asti ja se sopisi yhteen vanhan tyylin kanssa.

Jotkut vanhat kattoristikot on sahattava siitä kohtaa, mihin laajennus tulee.
Oletan, että ne yhdistetään palkkiin "rännikourussa". Kysymys kuuluu, mitä tehdään vanhoille hanhiristikoille. Tarvitaanko niitä rakenteen vakauden vuoksi? Voiko ne poistaa, vai tarvitseeko ensimmäisen uuden kattoristikon alakertaan laittaa vankempi palkki, jota vasten vanhat hanhiristikot kiinnitetään.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta.
Olen myös kiinnostunut muista ideoista konstruktion suhteen...

Ota apua konstruktiolta. Ei tietenkään tällaista pitäisi tehdä kotinikkarin. Sinun täytyy tukea olemassa olevat kattotuolit muutamalla vahvalla liimapuupalkeilla tai teräksellä. Pyydä apua joltakin taitavalta kattotuolikonstruoijalta lähialueella, niin he hoitavat tämän helposti.

Joo,
En tule tekemään työtä itse. Haluan vain olla selvillä siitä, mitä tilaan ja mitä saan.
Haluan, että rakenne on jokseenkin selvä minulle ennen kuin haen rakennuslupaa ja otan vastaan tarjouksia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.