A
Cancerman_777 Cancerman_777 sanoi:
En ole puuseppä enkä ole tutkinut rakennusten historiallista teknologista kehitystä.

Katto ei ole vedeneristyskerros. Se on osa ilmastokuorta.

Sanot toistuvasti "et ymmärrä xxxxxx" ja "luulen ettet ymmärrä xxxxxx". Mielestäni sinun pitäisi selittää sen sijaan.

Miksi se olisi kaksi eri asiaa? Selitä missä ero on.

Ja...lähteet väitteillesi, kiitos.
https://www.fuktcentrum.lth.se/fileadmin/fuktcentrum/Publikationer/Bygg-Teknik/2_00_49.pdf

A
A Aunty sanoi:
[linkki]
"Rakentaminen kattorakenteita ilman tuuletusväliä yleistyy nykyään. Rakennuskosteuden kuivuminen tapahtuu nopeammin ja kattorakenteesta tulee terveempi ajan myötä. Tällä kertaa teippikoulussa kerromme, mitä tuotteita käytät, kun kattorakenteessa on tiilikatto ja haluat välttyä tuuletusvälin työltä."

-Sjömarkens isolering

A
"Katolle, joka soveltuu kestävästi rakennettuihin taloihin, kuten passiivitaloihin ja Multi-Comfort House -rakennuksiin. Kun eristät vinoja kattoja ja tukijalkoja levyillä, voit käyttää ISOVER Lattia/Teräsrankalevy 36 c1200 (vaihdettu ISOVER UNI-levy 35)."

-Isover

A
voi jatkua, sillä kaikki tutkimukset sanovat samaa, ja paljon siitä, mitä nyt rakennetaan, tehdään ilman ilmarakoa katossa.

Se, että joku on työskennellyt 10 vuotta eikä tiedä tästä, on pikemminkin traagista ja sääli kaikkien niiden puolesta, jotka kärsivät jostain, joka ei halua tehdä oikein.

A Aunty sanoi:
voi jatkaa, sillä kaikki tutkimukset sanovat samaa, ja paljon siitä, mitä nyt rakennetaan, rakennetaan ilman ilmarakoa katossa.

sitten, että joku on työskennellyt 10 vuotta tietämättä tästä, on pikemminkin traagista ja sääli kaikkien niiden puolesta, jotka kärsivät jostain, joka ei halua tehdä oikein
Mielenkiintoista. Oppii joka päivä jotain uutta.

Rickard.
Maailmani ei ole niin mustavalkoinen ja helposti selitettävä, mutta erehdyt luulemaan, että minä päätän tästä, vaikka se on valinta, jonka laatijat esimerkiksi NCC:ssä ja Peabissa tekevät kaikesta huolimatta siitä tiedosta, jonka annat. En ole millään tavalla mukana siinä, mutta näen, kun se toimii ja myös jos jokin ei toimi.

A
Rickard. Rickard. sanoi:
Maailmani ei ole niin mustavalkoinen ja helposti selitettävä, mutta erehdyt pitämään minua henkilönä, joka oikeasti päättää tämän, sen sijaan se on valinta, jonka tekevät koulutetut suunnittelijat yrityksissä, kuten NCC ja Peab, huolimatta kaikesta tiedosta, jonka annat. Minulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä, mutta näen milloin se toimii ja myös milloin jokin ei toimi.
Työskentelen tämän parissa päivittäin ja tunnen monta koulutettua henkilöä NCC:ssä ja Peab:ssa, jonka mainitset, jotka eivät koskaan piirtäisi ilmarakoa kattoon, koska tietävät, ettei se ole hyvä.

Mutta ajattelusi ontuu hieman, sillä tiedän myös paljon projektisuunnittelijoita NCC:ssä ja Peab:ssa, jotka ovat piirtäneet riskirakenteita, jotka on sitten kielletty, esim. yksivaiheiset ohutsaumaiset rappausjulkisivut puurakenteissa.

A
Cancerman_777 Cancerman_777 sanoi:
Mielenkiintoista. Oppii jotain uutta joka päivä.
sinun ei tarvitse uskoa minua, mutta tarkista se kuitenkin, jos sinulla on muita tutkimuksia tai tutkimuksia, että olen väärässä, esittele ne mielelläni niin, että voin vakuuttua ajattelutavastasi.

Rickard.
A Aunty sanoi:
työskentelen tämän parissa päivittäin ja tunnen monia koulutettuja NCC:ssä ja Peabissa, kuten mainitset, jotka eivät koskaan piirräisi ilmanpoistotilaa kattoon, koska he tietävät, että se ei ole hyvä.
Olemme hieman jäljessä täällä pohjoisessa, joten katsotaan, muuttuuko mikään tulevaisuudessa ;)

• Tykkään
Aunty
  • Laddar…
A Aunty sanoi:
sinun ei tarvitse uskoa minua mutta tarkista se kuitenkin, jos sinulla on muuta tutkimusta tai tutkimuksia jotka osoittavat että olen väärässä niin esittele ne mielelläni jotta voin vakuuttua perustelustasi.
Argumenttiasi vahvisti fuktcentrum-dokumentti.
Ei, en ole niin perehtynyt aiheeseen vaan nojaudun/olen nojautunut vanhoihin totuuksiin, jotka eivät näytä olevan sovellettavissa nykyaikaisilla rakennustekniikoilla.

A Aunty sanoi:
... neljänneksi, ilmaväli aiheuttaa lisääntynyttä kosteuskuormitusta katossa, kun kostea ilma liikkuu ilmaväliin ja tiivistyy kylmälle alapinnalle raakalautaan.
Miten niin?
Ilma, joka liikkuu ilmavälissä, tulee ulkoa ja on siten jo viilentynyt, joten miksi se tiivistyisi?

• Tykkään
plåtrickard ja 1 muu
  • Laddar…
A Aunty sanoi:
[linkki]
Joten asiakirja osoittaa diffuusioavointen aluskatteiden edut?
Sen varmaan moni hyväksyy.
Mutta sanoa vain, että on parempi poistaa ilmarako kattorakenteesta, tuntuu riskialttiilta, lievästi sanottuna.

E eleson sanoi:
Kuinka niin?
Ilma, joka liikkuu ilmarakossa, tulee ulkopuolelta, ja on siis jo kylmennyt, joten miksi se kondensoituisi?
Se kiinnostaa minuakin, jos se nyt on sekä hyvin eristetty että tiivis muovin kanssa?

Muuten, en minäkään ole ollut uudisrakennuksessa ilman ilmarakoa..
Poikkeuksena veranda katto.. :cool:
Mutta työskentelen enimmäkseen vanhojen talojen kanssa

E eleson sanoi:
Joten asiakirja viittaa diffuusiolle avoimen aluskatteen etuihin?
Monet varmasti ostavat sen.
Mutta pelkästään sanominen, että on parempi poistaa ilmarako kattorakenteesta, tuntuu riskialttiilta, lievästi sanottuna.
Mitä? Ei. En todellakaan ymmärtänyt sitä niin. Päinvastoin. Totta, luin nopeasti, mutta ymmärsin sen tarkoittavan kahta tiivistä kerrosta. Ei mitään diffuusiolle avointa tai muuta, koska silloin lisäät kosteutta. Se oli koko pointti; ei lisätä kosteutta asuintilasta tai ulkoilmasta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.