23 369 lukukertaa ·
72 vastausta
23k lukukertaa
72 vastausta
Käsityöläinen purki mineriittiä omin päin!
Kaikkitietävä
· Tullinge
· 6 040 viestiä
ehkä siksi, että asbesti ei ole niin vaarallista. Että tehdään pätevä arvailu. Nyt en muista mitään matoista ja siitä, että kaikki silloin sanovat, ettei sitä pitäisi tehdä itse.Siggelito3000 sanoi:
Miksi silloin, kun TS kysyy kysymyksen asbestista, tulee vastaus toisensa jälkeen siitä, kuinka rauhallista kaikki on, jopa että kaikki hengittävät asbestikuituja missä tahansa ilman vaaraa, mutta kun joku esimerkiksi aikoo poistaa muovimaton, saa yhtä monta vastausta siitä, että liimassa voi olla asbestia jne. ja ettei mattoa saa poistaa itse?
Olen lukenut lukemattomia kertoja, että matot tulisi lähettää analyysiin ja yritysten, jotka ovat sopivia tämän tyyppisten mattojen poistamiseen, tulisi tehdä työ. Mutta pelko asbestista voi olla liioiteltu, mikä voi olla hyvä tietää.Bananskalare sanoi:
Asbesti voi esiintyä sekä matossa että liimassa, mikä lisää riskiä, että asbestikuituja vapautuu tilaan. Riski voi olla vastaavalla tasolla kuin eterniitilevyjen sahaamisessa. Vain asbestilevyn kantaminen kokonaisena kaatopaikalle katsotaan täysin vaarattomaksi.Siggelito3000 sanoi:
Kaikkitietävä
· Tullinge
· 6 040 viestiä
analyysin tekee yleensä ts itseSiggelito3000 sanoi:
Sitten ovat vastaukset kysymykseen. En ole kokenut, että vastaukset ovat kuten sanot. Sitä vastoin ts kysyy usein, pitäisikö testata vai ei
Lukisin varmaan vähän paremmin.
Olen itse sekä etsinyt tietoa että kirjoittanut liimasta ja muovimatoista tässä foorumissa ja kyllä, olen samaa mieltä kuin Siggelito3000, että kehotetaan lähettämään näytteitä ja se on täysin oikein. Asbestia sisältävän suuremman maton poistaminen vaatii enemmän huolellisuutta kuin tavallisesti. Se, että on ihmisiä, jotka eivät välitä, on heidän ja heidän ympäristönsä ongelma.
Jätä se lukivaikeuksista puhuminen sikseen, ei ole mitään syytä esittää olevansa parempi.
Jätä se lukivaikeuksista puhuminen sikseen, ei ole mitään syytä esittää olevansa parempi.
Ei enää perkeleen lankaa asbestista, voiko tämä olla 1000. rakennushus.se:ssä?
Ei, asbesti ei ole hengenvaarallista. Ne, jotka kuolivat asbestiin, olivat tupakoitsijoita, jotka työskentelivät asbestitehtailla.
Tuskinpa kukaan yksityinen on kuollut törmättyään asbestiin kotona talossa.
En voi ymmärtää, mistä tämä pelottelupropaganda tulee.....
Ei, asbesti ei ole hengenvaarallista. Ne, jotka kuolivat asbestiin, olivat tupakoitsijoita, jotka työskentelivät asbestitehtailla.
Tuskinpa kukaan yksityinen on kuollut törmättyään asbestiin kotona talossa.
Bananskalare sanoi:
"Ei ole niin vaarallista" Oletpa kultainen. Sano se niille 1000:lle Ruotsissa, jotka kuolevat asbestiin liittyviin sairauksiin joka vuosi.Bananskalare sanoi:
Olet niin kyllästynyt asbestiketjuihin, mutta silti sinun on pakko kirjoittaa niihin? Ymmärrätkö, että tämä "never ending story" jatkuu vielä monia vuosia? Miksi? Siksi, että melkein kaikki viranomaiset ja aihetta käsittelevät artikkelit osoittavat sen terveydelle vaaralliseksi, niin paljon, että sen purkamiseen vaaditaan lisenssi.T tank77 sanoi:Ei yhtään helkutin ketjua lisää asbestista, voiko tämä olla jo tuhannes kerta på byggahus.se?
Ei, asbesti ei ole tappavan vaarallista. Ne, jotka kuolivat asbestiin, olivat tupakoitsijoita, jotka työskentelivät asbestitehtaissa.
Ei ole varmaan yksityishenkilöitä, jotka olisivat kuolleet asbestikontaktista kotona.
Tässä on artikkeli, joka voi olla mielenkiintoista lukea: https://www.byggnadsarbetaren.se/nya-larmsiffror-sa-manga-dor-av-asbest/
Ilmeisesti osa ihmisistä kuolee edelleen vuosittain asbestin vuoksi, mutta se koskee lähinnä alan ammattilaisia. Vaikeaa asbestin kanssa on se, että kestää 20-30 vuotta ennen kuin se ilmenee, ja se tulee yleensä hiipien erilaisten vaivojen myötä. Se voi olla myös vaikeaa diagnosoida, ainakin varhaisessa vaiheessa, joten todennäköisesti on olemassa piiloriskejä.
Isäni asui maatilalla nuorena, jossa hän sahasi eterniittilevyjä suoraan maahan ilman suojaa. Nykyään hänen keuhkokapasiteettinsa on rajoittunut, mikä lääkäreiden mukaan johtuu todennäköisesti asbestista.
Ei tietenkään pidä ylireagoida, erityisesti kotinikkareiden, mutta on järkevää käsitellä asbestia erityisellä varovaisuudella. Asbestimateriaalin sahaamista tai murtamista tulisi välttää, ja jos on pakko, kutsutaan joku, joka tietää, miten se tulee käsitellä. Muuten on riski, että se leviää koko taloon pitkään sen remontin jälkeen.
Minulla on itse ikkunalaudat, joissa on asbestia, ne tulee hävittää erityisessä säiliössä jätteiden vastaanottopaikassa ja lisäksi niiden pitää olla muovikääreissä. Oletko varma, että näitä vaivaa ei tehtäisi huvikseen?
1/ Alkuperäisviestistä päätellen vaikuttaa erittäin epäilyttävältä, että hänellä olisi ollut lupa.Stl sanoi:
1) voi olla kaikki tarvittavat lisenssit/lupa asbestin purkamiseen. 2) Mistä tiedät, että hän ei purkanut sitä parhaalla mahdollisella tavalla? Asbestia ei voi puhdistaa, se pitää fyysisesti siirtää. 3) Niinä kertoina, kun olen käsitellyt asbestia, on "kaatopaikka" ollut se paikka, johon vaarallinen jäte viedään, asbestitapauksessa muoviin käärittynä.
2/ Alalla, jolla työskentelen, rakennusalalla, kutsutaan asbestin käsittelyä asbestisaneeraukseksi. Mutta toki, asbestipurku toimii myös.
3/ Oletko käsitellyt asbestia yksityishenkilönä? Vai onko sinulla lupa? Kaikki jäteasemat eivät vastaanota asbestia. Sen tulee olla hyvin pakattu ja merkitty, mieluiten sillä oranssilla teipillä, joka on esipainettu. Jos olet kuljettanut sen kaatopaikalle ammattimiehenä, sinun tulee myös olla kuljetuslupa. Jos teet sen yksityishenkilönä, sitä yksityiskohtaa ei vaadita.
Että käsityöläisenä käsittelee asbestia ilman lupaa asiakkaan tiloissa ei ole sallittua. Vaarallista tai ei, sitä ei saa tehdä. Yksityishenkilönä saat käsitellä asbestia omalla kiinteistölläsi, muun muassa. Mutta käsityöläisen, joka tekee tämän ilman lupaa ja ei-ammattimaisella tavalla, voi ilmoittaa. Oleta, että saisit vahinkoja tästä, silloin kyseinen käsityöläinen voi myös joutua vastuuseen toisen henkilövahingosta, edellyttäen, että asia on ilmoitettu. Eterniitti sisältää noin 8-10% asbestia. Mutta se pitää silti käsitellä samalla tavalla kuin jos se olisi ollut siniasbestia. Entisenä saneeraajana olisin käsitellyt alueen saastuneena vyöhykkeenä ja saneerannut sen.
Olen ollut useissa töissä, joissa on ollut saneerattu eikä ole ollut riskiä asbestista, mutta silti osoitettu määriä kuituja. Yksi niistä oli kauppakeskus. Epäpätevyys voi olla vaarallista.
Olen ollut useissa töissä, joissa on ollut saneerattu eikä ole ollut riskiä asbestista, mutta silti osoitettu määriä kuituja. Yksi niistä oli kauppakeskus. Epäpätevyys voi olla vaarallista.
Ja jos katsotaan, kuinka moni Ruotsissa kuolee räjähdysaineisiin joka vuosi, niin se on varmasti paljon alle 1000 vuodessa. Joten räjähdysaineetkin ovat suhteellisen vaarattomia voisi sanoa. Hieno järkeily sinulla on kaiken tietäjä!Bananskalare sanoi:
1000 henkilöä kuolee joka vuosi. Meitä on 10milj Ruotsissa. Se ei ole erityisen paljon... Kuinka monta käsityöläistä kuolee joka vuosi kivipölyn vuoksi? ilman asbestia? Kuinka moni kuolee autojen pakokaasujen vuoksi joka vuosi?
Nyt tiedämme, kuinka moni kuoli vuonna 2016.
joten emme tiedä kuinka moni kuoli vuonna 2021
Mutta silti hyvin pieni määrä kuolee joka vuosi. Se on eri asia kuin asbestin kanssa työskentely.
Joten olen edelleen sitä mieltä, että asbesti on suhteellisen vaaraton.
Oletko yllättynyt siitä, että ihmiset ajattelevat eri tavoin ja arvioivat vaaroja ja riskejä eri tavoin? Se on luonnollista käyttäytymistä. Olisi erittäin yllättävää, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä tai minä…C Christer Törnros sanoi:Yhtäkkiä muistan, miksi jätin tämän foorumin muutama vuosi sitten. Minulla on täällä yli 5 viestiä, mutta kaukana 2000:sta. Kysymys on, kuinka moni sinun 2000 viestistä on millään tavalla relevantti. Jotka eivät sisältäneet pelkkää hölynpölyä, kuten mitä väliä sillä on, jos 1000 ihmistä vuodessa kuolee asbestiin liittyviin sairauksiin, kun meitä on 10 miljoonaa asukasta. Täysin hämmästyttävää!
Täällä on niin monia vakuuttuneita ihmisiä. He eivät välitä siitä, mikä on oikein tai väärin, se ei merkitse mitään, kunhan on vakuuttunut asiastaan.
Jäsen
· Västernorrland
· 11 692 viestiä
Mutta jos lukee yllä olevan artikkelin, niin eikö kuitenkin ole niin, että 1100 henkilöä ei ole kuollut? Vuonna 2016 kuoli 173 henkilöä (jotka tosiasiallisesti olivat asbestiin liittyviä), ja arvioidaan, että todennäköisesti kyseessä on viisi kertaa useampi........
Minä kutsun sitä pelottelupropagandaksi.
Minä kutsun sitä pelottelupropagandaksi.