62 077 lukukertaa ·
190 vastausta
62k lukukertaa
190 vastausta
Käsityöläinen huolimaton?
Karinsbostadsrätt sanoi:
Olet oikeassa. Asia on niin, että kynnyksissä oli ruuveja/nauloja vaikka niitä ei ollut porattu betonilattiaan eikä lattiaan ollut laitettu tulppia, joten ruuvit olivat siis ilmassa, mikä sai kynnykset irtoamaan. Huomautin siitä, että oli viisi erilaista ruuveja/nauloja kahdessa kynnyksessä ja pyysin toimenpiteitä. Hän kiinnitti ne kunnolla, mutta yksi kynnys halkeilikin, ja ruuvit pistää ylös pahemmin kuin koskaan.
Mielestäni sen pitäisi olla kunnolla tehty ja myös esteettisesti kaunista.
Tuo näyttää siltä kuin talonmies olisi tehnyt sen,
Huolimaton sellainen!
Vinossa oleva ruuvi tiskikoneen sivussa...
Ongelma ei oikeastaan ole se, että se on vinossa, joskus on tehtävä niin löytääkseen kiinteää materiaalia, johon ruuvata. Mutta se ei varmaankaan ole tilanne tässä.
Ongelma on se, että asentaja ei ymmärrä perusasiaa, että ruuvi kestää valtavan kuormituksen pituussuunnassa mutta tuskin mitään sivusuunnassa suuren ulkoneman kanssa. Et koskaan voi vetää sitä ruuvia ulos sormillasi, mutta helposti taipua sen.
Ajattele naulaa, jota ei voi vetää ulos, sen taivuttaa muutaman kerran edestakaisin, niin se katkeaa.
Mutta tiskikonemerkin mukaan sen pitäisi ruuvata sivulta?
Kyllä, mutta sen pitäisi ruuvata tiukasti seinää vasten, niin ruuvi ei voi taipua. Jos se ei ole tiukka, tehdään se tiukaksi pienellä puupalikalla tai millä tahansa, mitä on käsillä.
Ongelma ei oikeastaan ole se, että se on vinossa, joskus on tehtävä niin löytääkseen kiinteää materiaalia, johon ruuvata. Mutta se ei varmaankaan ole tilanne tässä.
Ongelma on se, että asentaja ei ymmärrä perusasiaa, että ruuvi kestää valtavan kuormituksen pituussuunnassa mutta tuskin mitään sivusuunnassa suuren ulkoneman kanssa. Et koskaan voi vetää sitä ruuvia ulos sormillasi, mutta helposti taipua sen.
Ajattele naulaa, jota ei voi vetää ulos, sen taivuttaa muutaman kerran edestakaisin, niin se katkeaa.
Mutta tiskikonemerkin mukaan sen pitäisi ruuvata sivulta?
Kyllä, mutta sen pitäisi ruuvata tiukasti seinää vasten, niin ruuvi ei voi taipua. Jos se ei ole tiukka, tehdään se tiukaksi pienellä puupalikalla tai millä tahansa, mitä on käsillä.
Ah, siellä tuli se klassikko. Kuinka paljon tämän työn pitäisi sinun mielestäsi maksaa? Uskotko todella, että se oli niin vähän kuin asiakas maksoi? Ja jos mielestäsi asiakas sai sen, mistä maksoi, uskoisin muiden näkevän, että sinun arvostuksesi todella huonosta työstä on erittäin korkea. Voisin mielelläni tulla luoksesi ja tarjota vastaavaa laatua siihen hintaan. Sopiiko?A anr145 sanoi:
Se oli hyvin asetettu tarjous eikä mikään halpa pimeä työ. Toimin siinä uskossa, että palkkasin yksinkertaisesti käsityöläisen, onhan firmakin ja kaikki. Palkkasin firman, koska olen tietämätön käsitöistä.J JPW sanoi:Ah, siellä tuli se klassikko. Kuinka paljon mielestäsi tämä työ on arvoinen? Luuletko todella, että se oli niin vähän kuin asiakas maksoi? Ja jos mielestäsi asiakas sai sen, mistä maksoi, niin luulen, että kaikki muut pitävät erittäin huonon työn arviointiasi erittäin korkeana. Voin mielelläni tulla luoksesi ja tarjota vastaavaa laatua siihen hintaan. Sopii?
Ymmärrän sen erittäin hyvin, ja myötätuntoni on kanssasi. Siitä retorinen kysymykseni, ei sinulle, vaan sille, jota siteerasin, ja joka mielestäni tekee itsekkään ja pikantti hyökkäyksen sinuun.Karinsbostadsrätt sanoi:
"miksi edes kynnystä on"
on useita syitä, useimmat lattianvalmistajat pitävät virheenä, jos lattiaa ei jaeta eri huoneiden välillä.
Lisäksi ei ole täysin harvinaista, että alusta kallistuu sinne tänne, joten lattia täytyy todellakin jakaa.
Mutta jos asentaa kynnyksen, sitä ei pidä ruuvata niin, että se halkeaa, eikä varpaita pitäisi lyödä mihinkään ruuveihin.
on useita syitä, useimmat lattianvalmistajat pitävät virheenä, jos lattiaa ei jaeta eri huoneiden välillä.
Lisäksi ei ole täysin harvinaista, että alusta kallistuu sinne tänne, joten lattia täytyy todellakin jakaa.
Mutta jos asentaa kynnyksen, sitä ei pidä ruuvata niin, että se halkeaa, eikä varpaita pitäisi lyödä mihinkään ruuveihin.
Ensimmäistä kertaa kommentoin tällä foorumilla.
Ja mielestäni useimmat vastaavat keskustelut ovat äärimmäisen nirsot eivätkä ymmärrä käsityötä ja puumateriaaleja.
Mutta! Tämä on varmaankin pahinta, mitä olen nähnyt.
Yksinkertaisia ja erittäin yleisiä töitä tehtäväksi, ja jokaisessa vaiheessa täysin epäonnistuttu.
Olin puuseppä 15 vuotta ja työjohtajana/projektipäällikkönä 2 vuotta, enkä ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa.
Ja juuri tämä on valitettavasti suunta, johon rakennusala on menossa.
Riidake lasku ja uhkaa paljastaa heidät netissä, jos heillä on joku virallinen sivu.
Pahoittelen, että olet törmännyt sellaiseen "käsityöläiseen".
On edelleen olemassa ihmisiä, joilla on "ammattiylpeys", vaikka useimmat, kuten minä, vaihtavat alaa.
Ja mielestäni useimmat vastaavat keskustelut ovat äärimmäisen nirsot eivätkä ymmärrä käsityötä ja puumateriaaleja.
Mutta! Tämä on varmaankin pahinta, mitä olen nähnyt.
Yksinkertaisia ja erittäin yleisiä töitä tehtäväksi, ja jokaisessa vaiheessa täysin epäonnistuttu.
Olin puuseppä 15 vuotta ja työjohtajana/projektipäällikkönä 2 vuotta, enkä ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa.
Ja juuri tämä on valitettavasti suunta, johon rakennusala on menossa.
Riidake lasku ja uhkaa paljastaa heidät netissä, jos heillä on joku virallinen sivu.
Pahoittelen, että olet törmännyt sellaiseen "käsityöläiseen".
On edelleen olemassa ihmisiä, joilla on "ammattiylpeys", vaikka useimmat, kuten minä, vaihtavat alaa.
Kiitos paljon tuesta! Olen kirjoittamassa asiallista ja faktapohjaista palautetta kuvien kera käsityöläiselle. Tuntuu vaikealta lähettää se. Tämä on loistava kannustusfoorumi ja olen iloinen kaikista vinkeistä jne.J JPW sanoi:
ystäväni joutui pyörätuoliin yhden onnettomuuden jälkeen ja silloin huomasi miten typeriä kynnykset ovatH Holken147 sanoi:"miksi edes olisi kynnystä”
on useita syitä, useimmat lattianvalmistajat luokittelevat sen asennusvirheeksi, jos ei ole eroteltu lattiaa eri huoneiden välillä.
Lisäksi ei ole täysin epätavallista, että alusta kallistuu moneen suuntaan, joten lattia on todella pakko jakaa.
Mutta jos asentaa kynnyksen, sitä ei saa ruuvata niin, että se murtuu, eikä pitäisi lyödä varpaita mihinkään ruuveihin..
on olemassa kynnyksiä vammaisille sovituksia varten, joiden pitäisi olla helpompia ylittää.M maria01 sanoi:
Ja jos en ole täysin väärässä, niin sellaista maksaa maakunta jos joutuu pysyvästi rullstoliin.