Cheesen Cheesen sanoi:
Kirjoita arvostelu Eniro ja Google. Mielellään kuvilla, jolloin saat todennäköisesti asian korjattua.

Kynnys on pahin, mitä olen nähnyt. Olen itse alkanut kiinnittää kynnyksiä kaksipuolisella teipillä. Täysin ruuviton ja voidaan poistaa ilman vaurioita, kun se on tarpeen. Kaikki kynnykset pysyvät paikallaan.
+ täällä https://www.byggahus.se/forum/forums/referenser-hantverkare-entreprenoerer.54/
Mutta luulen, että joko korjaat sen, tai julkaisen arvostelun kuvineen.
Jos arvostelu on jo julkaistu, on myöhäistä pelastaa maine käsityöläiselle.

• Tykkään
jekde ja 1 muu
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sanoi:
Ajattelen, että käsityöläinen maksaa takaisin osan summasta niin se ratkeaa. Katsotaan. En halua aiheuttaa konkurssia kellekään, henkilökohtainen tragedia.
Minä en pitäisi sitä tragediana varmistaa, että kyseinen ”käsityöläinen” vaihtaa johonkin sopivampaan työhön mahdollisimman pian :rolleyes: Ennemmin tai myöhemmin se kuitenkin tapahtuu, jos hän jatkaa tuolla tavalla.

Jos lattia on kiinni seinässä, se ei mahdu laajenemaan sivusuunnassa puun laajetessa lämpimässä ja kosteassa säässä. Se voi johtaa siihen, että se kupristuu ja pahimmillaan halkeaa laajetessaan. Se voisi jopa olla syy siihen, että lattia notkuu ja osuu oveen, jos se on hieman noussut juuri siitä kohdasta.

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
Hei, tarvitsen vähän apua, asun bostadsrätt:ssä enkä juuri tunne rakennustekniikkaa ym. Eräs hantverkare teki jonkin verran töitä minulla, vaihtoi lattian keittiössä ja eteisessä muun muassa. Hän tuli takaisin korjaamaan hieman huolimattomuutta:

- astianpesukone ei ollut kiinnitetty. Hän kiinnitti sen nyt ruuvaamalla sen seinään. Pitäisikö tehdä niin? Ruuvaa seinään, viistosti? Onko olemassa kosteusvaurion riski?

- kynnykset eivät olleet kiinnitettyjä. Hän on nyt kiinnittänyt osin ei uponneilla ruuveilla, yhden uponneen ja myös nauloilla sekä aiheuttanut halkeaman kynnykseen.
*muokkaa: Kynnyksessä on myös erilaisia nauloja ja värejä, etäisyydet eivät ole symmetrisiä mihinkään suuntaan, "keskellä" oleva ruuvi ei ole keskellä. Onko tämä rakennusstandardin mukaista?

- onko ok, että näyttää siltä kuin se näyttää lieden takana?

- pitäisikö hyväksyä, että ovea ei voi avata kokonaan?

- Hän on asentanut jalkalistoja oven ympäri ovenlistan sijaan. Ovissa ja jalkalistoissa on erilaiset reunat. Pitäisikö minun hyväksyä se?

Olenko liian tarkka?

katso kuvat. Kiitos avusta!!
Sijoita 4000kr tarkastusmieheen ja sen jälkeen voit riitauttaa laskun. Mutta olet todennäköisesti jo maksanut, koska aikaa on kulunut niin kauan.

T Tomasmexitegel sanoi:
Laita 4000kr tarkastajalle ja sen jälkeen voit riitauttaa laskun. Mutta olet todennäköisesti jo maksanut, koska siitä on kulunut niin paljon aikaa.
Työ on maksettu, huomasin virheet jälkikäteen. Nyt vaadin korjausta ja se ei ole täysin kitkatonta. Olin keskittynyt muihin asioihin, kun työ tehtiin (työ ym.) ja olin iloinen siitä, että siitä tuli hieno, joten en ajatellut tehdä perusteellista tarkastusta. Opin tämän läksyn!! Olen aiemmin elämässäni oppinut, etten osta autoja kavereilta, nyt opin tämän. On hienoa saada oppia, vaikka se onkin monimutkaista.

• Tykkään
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Onko sinulla käsityöläisen numeroa? Tarvitsen hieman apua täällä kotona. On niin vaikeaa löytää hyviä käsityöläisiä nykyään, sinun vaikuttaa olevan huippuluokkaa. No voi, kaikki tekevät kai joskus huonoa työtä, mutta eivät kaikki samaan aikaan.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Ajattelen, että käsityöläisen pitää maksaa osa summasta takaisin niin se ratkeaa. Katsotaan. En halua aiheuttaa konkurssia kenellekään, henkilökohtainen tragedia.
Mutta siis, onko kyseessä oikea firma, jonka olet palkannut? Vai onko se joku, joka vain kutsuu itseään "käsityöläiseksi", ja jolle olet maksanut käteisellä? Edes 15-vuotias, joka on juuri aloittanut rakennusohjelmassa lukiossa, ei varmaankaan ajattelisi kiinnittää kynnystä millään muulla kuin upotetuilla ruuveilla, ja lisäksi melko siististi ja symmetrisesti... rakennusala pähkinänkuoressa...

• Tykkään
Roger Fundin ja 5 muuta
  • Laddar…
E errakareby sanoi:
Onko sinulla käsityöläisen numeroa? Tarvitsen vähän apua kotona. On niin vaikea löytää hyviä käsityöläisiä nykyään, mutta sinun näyttää olevan huippuluokkaa. Ei voi olla, kaikki tekevät joskus huonoa työtä, mutta eivät kaikki samalla kertaa.
vaikka se ei onnistukaan, niin ei sitä silti jätetä niin..

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Traagista nähdä.
Työskentelen muun muassa asuntojen kunnostamisessa kiinteistöyhtiössä.
Siellä kyse on vain siitä, että kunnostetaan/korjataan mahdollisimman nopeasti ja helposti ennen kuin seuraava vuokralainen muuttaa sisään.
Ei siis ole ketään tilaajaa tai asiakasta "jolla olisi oikeus valittaa".
En ole koskaan tehnyt tai antanut kenenkään kanssani työskentelevän jättää mitään tuolla tavalla.

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
S Screew sanoi:
Astianpesukoneen pitäisi olla kiinnitetty, yleensä siellä on kumisuojus, joka peittää ruuvin.

Kynnys näyttää huonolta, sen voi liimata tai jotain muuta. Vaihtoehtoisesti, jos on pakko ruuvata, niin ensin esiporataan ja uppokantaistetaan, jotta ruuvit eivät jää näkyviin. Mutta silloin pitäisi olla täysin suora ja tasaiset välit.

Oven pitäisi avautua kokonaan, joko riittää saranat säätää tai sitten leikataan vähän pohjasta.

Vaikka et ehkä ole määritellyt, mitä listoja haluat, ei oven ympärillä tulisi käyttää lattialistoja.

Lieden takana on varmaan ok, mutta ei kaunista. En olisi tehnyt niin...
miksi astianpesukoneen pitäisi olla kiinnitetty? Tätä olen pitkään miettinyt.

• Tykkään
  • Vau
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sanoi:
vaikka sitä ei onnistu tehdessä, sitä ei kuitenkaan jätetä niin..
Siinä olet aivan oikeassa

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Perssond Perssond sanoi:
miksi astianpesukoneen pitäisi olla kiinni? Olen pitkään ihmetellyt sitä.
Jos astianpesukone ei ole kiinnitetty ja avaat luukun sekä vedät ulos kaikki korit, kone kaatuu.
Edit: edellyttäen, että koreissa on astioita, tyhjä kone ei luultavasti kaadu.

• Tykkään
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
S
Perssond Perssond sanoi:
miksi tiskikoneen pitäisi olla kiinni? Olen ihmetellyt sitä pitkään.
Minun ei ole itse asiassa kiinni, mutta jos "ammattilainen" olisi asentanut sen, olisin vaatinut, että hän tekee ohjeiden mukaan.

• Tykkään
Karinsbostadsrätt
  • Laddar…
Perssond Perssond sanoi:
miksi astianpesukoneen täytyy olla kiinni? Olen pitkään ihmetellyt sitä.
kun se ei ollut kiinni, se "kaatui" eteenpäin, kun se täytettiin tai tyhjennettiin, ja alakorin pyörät tippuivat aina lattialle.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
Perssond Perssond sanoi:
miksi tiskikoneen pitää olla kiinnitettynä? Tätä olen pitkään ihmetellyt.
Kun pikkupoika kiipesi avoimen tiskikoneen luukulle, oli iloinen että se oli kiinnitetty.

• Tykkään
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.