D
Hei,

Ajattelin käyttää swedoor flexkarm ja silloin karmilauta on 65mm.

Onko lattialistan (sokkeli) mitat yleensä samat kuin karmilistan vai käytetäänkö usein suurempaa (69mm) tai pienempää (56mm)?

Haluaisin oikeastaan niin kapeat karmilistat kuin mahdollista. Talon suunnittelu on tanskalainen 70-luku.

Mats-S
Nyt puhutaan mielipiteistä ja makuasioista :) Mielestäni näyttää huomattavasti paremmalta, jos jalkalista on leveämpi kuin ovenkarmit, uskon myös, että se on "standardi" (?)
Mutta jos haluat nähdä vähän vaivaa, voit aina sahata flexkarm-listan 40 mm leveyteen, mikä luultavasti näyttää paremmalta 70-luvun talossasi. Maalaustöitäkin tulee, mutta jos ovia on vain muutama, niin se on varmaan tehtävissä ;)

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Ahh okei, joten 70-luvulla oli eristeet niin heikot kuin 40mm!?

Kuulostaa todella heikolta mutta ehkä niin oli.

Jos niin, luulen että skotaan flexikarmissa ja käytän omia eristeitä.

Ne flexikarmit tuntuivat kuitenkin niin käteviltä. Ei koskaan tule hyvä lopputulos maalatessa niitä esimaalattuja eristeitä.

Mats-S
D Derbyboy sanoi:
Ahh ok niin 70-luvulla karmit olivat niin heikkoja kuin 40mm!
Joo, työskentelin itse kirvesmiehenä/timpurina 70/80-luvulla, ruskeat kapeat karmit olivat standardi, valkoiset lisähintaan. Me kirvesmiehet pidimme ruskeanmustista karmeista, koska voimme huijata ulkokulmia, litistää niitä vasaralla, sitten taskusta musta tussi esiin ja maalata kulma mustaksi, nopeasti ja siististi :rofl:
Myös talossani vuodelta 82 on 40mm karmit, mielestäni ne sopivat parhaiten ajankohtaan.

D
Mats-S Mats-S sanoi:
Joo, työskentelin itse kirvesmiehenä/puuseppänä 70/80-luvulla, ruskeat kapeat listat olivat standardi, valkoiset lisähinnalla. Me kirvesmiehet tykkäsimme ruskeanmustista listoista, koska voimme oikaista ulkokulmat, tasoittaa ne vasaralla ja sitten ottaa mustan tussikynän taskusta ja maalata kulman mustaksi, nopeasti ja tyylikkäästi :rofl:
Myös minun talossani vuodelta 82 on 40 mm listat, minun mielestäni se sopii aikakaudelle parhaiten.
Mahtavaa, sitten jätän pois flexiarmen ja käytän listoja ja lattialistaa 43 mm. 43 mm myy esimerkiksi Bauhaus.

Se sopii kyllä tähän kaunottareen.

Olen vaihtanut metsänvihreän kokolattiamaton, kudostapetin ja ruskeat listat. Mexitiili jää kuitenkin :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mats-S
D Derbyboy sanoi:
olen vaihtanut sen metsänvihreän kokolattiamaton, kudottu tapetin ja ruskeat listat
Mutta mitä hemmettiä, sehän on rikos K-merkintää vastaan, saako tehdä niin? :crysmile::crysmile::rofl::rofl:

Mutta nyt sinulla on hyvä illalliskutsu tarina, miksi me puusepät asensimme niin paljon ruskeita listoja 70/80-luvulla:cool:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.