Hei.
Olen hankkimassa kap/ger-sahaa.
Onko olemassa joku hyvä, joka kykenee kaikkeen paneelista hienosahaukseen kuten listoihin.
Ja onko joku, jota pitäisi välttää.

K
H hemmapulare 99 sanoi:
Hejsan.
Olen hankkimassa katkaisu/jiirisaha.
Onko olemassa joku hyvä, joka voi tehdä kaiken paneelista hienoon sahaamiseen kuten listat.
Ja onko joku, joka tulisi välttää.
Kaikki katkaisu- ja jiirisahat voivat katkaista paneeleja ja listoja. Kyse on vain oikean terän valinnasta.

Sinun tulisi miettiä, tarvitsetko koneen, joka voi kallistua sekä oikealle että vasemmalle, vai riittääkö, että se voi kallistua yhteen suuntaan, ja mitä mittoja haluat pystyä katkaisemaan.

Minulla on Bosch GCM 8SJL, johon olen tyytyväinen. Se löytyy usein halvalla tarjouksesta melko usein. Voi kuitenkin kallistua vain vasemmalle eikä leikkaa 95x95-tolppia kääntämättä puuta, mikä on ärsyttävää. Laser on vaikea nähdä päivänvalossa.

• Tykkään
hemmapulare 99
  • Laddar…
Karrock
Onko se aina sisätiloissa? Ostatko useita teriä ja vaihdat käyttötarkoituksen mukaan? Pystytkö pitämään liukulaakerit voideltuina/puhdaskuntoisina, jotta leikkausliike on aina helppoa, ja sahaamaan varovaisilla pehmeillä liikkeillä? Käytätkö aina kuulonsuojaimia etkä välitä häiritsevistä äänistä?

Jos vastaat kaikkiin kysymyksiin kyllä, selviät hyvin halpalla sahalla Biltemasta, Lidl:stä tai Jula:n halvalla. Nämä pitävät todella kovaa ääntä ja koko runko taipuu, jos käyttää voimaa.

• Tykkään
hemmapulare 99 ja 1 muu
  • Laddar…
K
Karrock Karrock sanoi:
Tuleeko se olemaan aina sisätiloissa? Ostatko useita teriä ja vaihdat niitä käyttökohteen mukaan? Pystytkö pitämään liukulaakerit voideltuina/puhdettuina niin, että sahausliike sujuu aina helposti, ja sahaamaan varovaisin pehmein liikkein? Käytätkö aina kuulosuojaimia ja et välitä häiriöäänistä?

Jos kyllä kaikkiin kysymyksiin, pärjäät hyvin edullisella sahalla Biltemasta, Lidlistä tai Julasin halvalla. Nämä pitävät helvetinmoista ääntä ja taipuvat koko rungosta, jos niihin kohdistetaan voimaa.
Olisin mieluummin käyttänyt rahat käytettyyn järkevään sahaan.

• Tykkään
hemmapulare 99 ja 1 muu
  • Laddar…

Metabo Kap ja jiirisaha KGS 216 M on järkevä saha edullisessa hintaluokassa. Itselläni on sellainen kesämökillä. Kotona minulla on Bosch 8 sjl, ja se on toki mukavampi. Riippuu budjetista…

Tuli iso lihavoitu teksti viestiini eikä sitä näköjään voi muuttaa 😬

Ngt ajateltavaa on, pitäisikö sahan olla mobiili (helppo siirtää ympäriinsä) vai pysyvästi paikallaan. Jos se on pysyvästi, on mukavaa, että sinulla on hieman suurempi saha, ehkä Bosch gcm 10

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.