38 347 lukukertaa ·
360 vastausta
38k lukukertaa
360 vastausta
Kantavuus alumiini L-palkki
Remontoija
· Kalmar län
· 2 596 viestiä
En halua pilata tunnelmaa, mutta saako kysyä mitä balk kostade?
Palkki plus 7 kpl 4m 3 mm L-tukea maksoivat 38.000kr sis. alv. Kuljetus noin 1200kr. Oluet kavereille, jotka kantoivat sen sisään ja auttoivat laittamaan paikoilleen noin 800krBernieberg sanoi:
aiemmasta kivusta katsottuna se oli joka pennin arvoinen! Ja meillä oli hauskaa!
Ei täysin mahdotonta. En ole kuitenkaan vielä nähnyt mitään ongelmaa. Ja useimmissa muissa vastaavissa ratkaisuissa on myös trall. Joten… en usko, että se on ongelma.
Annetaanko lasten uida ensin!
Annetaanko lasten uida ensin!
Kyllä, se pieni määrä, joka valuu sateen yhteydessä, on varmasti melko hallittavissa. Toki ei varmaan ole hyväksi juoda liikaa vettä, mutta luultavasti vesi on myrkyllisempää kloorin vuoksi. 
Testattu vähän eri vaihtoehtoja, mutta ongelmana on, että terassi päästää veden läpi. Jos käytät sitten vedenpitävää "suojaa" alla, se johtaa valtaviin vesipainotuksiin, mikä ei paranna tilannetta. Toinen näkökulma oli, että ilmanvaihto täytyy sitten järjestää homeen välttämiseksi esimerkiksi. Mietin myös alumiinilevyjen laittamista alle vedenpoistolla, mutta se tuntuu turhalta.D Derbyboy sanoi:
Joten päätimme olla käyttämättä mitään ja antaa solumuovin toimia kantena, peitettynä terassilla.
Toistaiseksi kaikki hyvin!
Hei, Hyvää työtä. Itse ajattelin kokeilla jotain vastaavaa 5 vuotta sitten, mutta ostin valmiina https://aqvis.se/aqvis-deck/aqvisdeck-standard/:sta sen sijaan. Pääosin alumiinia. Helppo rullata. Kuten sanot, solumuovin kanssa toimii loistavasti. Vesi valuu toki läpi, mutta kun vain tarkistaa vedenpinnan säännöllisesti, esimerkiksi joka toinen viikko sateen ja lumen jälkeen, toimii erinomaisesti. Minulla on eristämätön betonirunko, mutta se ei koskaan mennyt alle +2 ulkouima-altaassa, vaikka olisi -10-15 astetta viikon ajan. On hienoa päästä eroon metallilevyistä ja tavallisista allassuojista, ja lisäksi saada lisäterassitilaa ei ole huono asia. Minulla on tilaa rullata 8,5 metriä suoraan eteenpäin pituussuunnassa. Tätä ratkaisua suositellaan kaikille, joilla on uima-allas ja jonkin verran tilaa johonkin suuntaan.Huggedugge1 sanoi:
Kokeiltu vähän erilaisia, mutta ongelma on, että terassilauta päästää veden läpi. Jos alla on vedenpitävä "suoja", veden paino kasvaa huomattavasti, mikä ei paranna tilannetta. Toinen näkökohta on, että tuuletus täytyy hoitaa homeen välttämiseksi esim. Mietimme myös alumiinilevyjen asentamista veden valumiseen, mutta se tuntui turhalta.
Joten päätimme olla käyttämättä mitään ja antaa solumuovin toimia kantena, peitettynä terassilaudalla.
Toistaiseksi kaikki hyvin!
Trist nog så ligger de bilder/video jag tog av den ursprungliga monteringen inte kvar i kamerarullen.D Derbyboy sanoi:
Principen var hursomhelst enkel. Det kom ut en kille och mätte på plats. Ett par månader senare så kom en kranbil med 3*3*4,5 pooldäck (i tre delar alltså) som lyftes över huset på skenan monterad på ena poolsargen. Jag valde utan motor så jag får knuffa den själv. Men det är kullagrat så den rullar snällt om man bara puffar den med foten. Den väger inte så mycket. Stommen helt i aluminium. Trallen väger såklart en del. Ska se om jag kommer ihåg att ta ett nytt foto när jag kommer ut på landet. Priset är såklart dyrare än att bygga själv som TS men inte dyrare än ett bra pooltak.
Tunnen Aqvisin - älykkäitä ja tyylikkäitä ratkaisuja. Maksaisi noin 200K, mutta minun piti siirtää katto sivulle yhtenä kappaleena, joten jänneväli olisi liian suuri.HusPoolGarage sanoi:
Valitettavasti alkuperäisen asennuksen kuvani/videoni eivät ole enää tallessa kamerassa. Periaate oli joka tapauksessa yksinkertainen. Mies tuli ottamaan mitat paikalla. Muutama kuukausi myöhemmin nosturiauto toi 3*3*4,5 allaskannen (kolmena osana), joka nostettiin talon yli altaan reunalle asennetulle kiskolle. Valitsin version ilman moottoria, joten minun täytyy työntää se itse. Mutta se on kuulalaakeroitu, joten se liikkuu kevyesti, kun vain tönäisee sitä jalalla. Se ei paina paljoa. Runkorakenne on täysin alumiinista. Lautalattia painaa toki jonkin verran. Yritän muistaa ottaa uuden kuvan, kun menen maalle. Hinta on tietysti kalliimpi kuin tehdä itse kuten TS, mutta ei kalliimpi kuin hyvä allaskansi.
Moottoroidun kannen rakennuskustannus on noin:
Lattialauta 300m noin 6500kr
12 kpl 45*170 - 420 cm noin 2500kr
6 kpl 195*45 - 420 cm noin 2000kr
6 kpl 34*45 - 420 cm noin 360kr
Ruuvit 2000kr
Solumuovi 5 cm s100, noin 3000kr
Moottori 4-5000kr
Kiskot & pyörät noin 3-4000kr
Palkit & L-tuki 38,000kr
Muut ehkä 2-3000kr
Yht. noin 65,000kr
Se on mitä SEN PITÄISI maksaa, mutta purimme ja romutimme ensimmäisen rakennetun kannen…
Suositteleeko sitä? Jos meillä olisi ollut toinen vaihtoehto... niin ei, kaiken sähellyksen takia. Jos kuitenkin aiotte sen tehdä, hankkikaa kirvesmies, joka on tehnyt sen ennenkin. Se säästää turhautumista, vihaa psyykettä ja rahaa… Erityisesti jos olette yhtä surkeita käsityöläisiä kuin minä….
Näyttää upealta. Juuri niin kuin ajattelin itsekin ellei Aqvis olisi löytynyt. Lähes 200 siitä tuli kyllä. Mutta nyt vältän ikuisesti allassuojat, levyt ja irtoavat styroksit.Huggedugge1 sanoi:
Tunnetko Aqvisin - älykkäät ja tyylikkäät ratkaisut. Kustannus olisi noin 200 000, mutta minun piti siirtää katto sivuun yhtenä kappaleena, joten jänneväli on liian suuri.
Moottorilla, joka koskee vain kannetta, rakentamisen kustannukset ovat noin:
Trall 300m tyyppi 6500kr
12 kpl 45*170 - 420 cm noin 2500kr
6 kpl 195*45 - 420 cm noin 2000kr
6 kpl 34*45 - 420 cm noin 360kr
Ruuvit 2000kr
Solumuovi 5 cm s100, noin 3000kr
Moottori 4-5000kr
Kiskot & pyörät noin 3-4000kr
Palkki & L-tuki 38,000kr
Muut ehkä 2-3000kr
Yhteensä noin 65,000kr
Se on, mitä sen PITÄISI maksaa mutta purimme ja romutimme ensimmäisen kannen, jonka rakensimme…
Suosittelenko sitä? Jos meillä olisi ollut toinen vaihtoehto… niin en kaiken ongelman takia. Jos kuitenkin teette sen, ottakaa kirvesmies, joka on tehnyt sen aiemmin. Se säästää turhautumista, vihaa, mieltä ja rahaa… Erityisesti, jos olet arvoton käsityöläinen kuten minä…![]()
Kyllä, eroon levyistä, esteettisesti tyylikäs, nopea avata/sulkea - peittää pois ja päälle, koira- ja lapsiturvallinen, edut ovat monia. Ehdottomasti se rullaa erittäin helposti. Moottori ei ole välttämätön, mutta... mukava.
Aqvis on varmaan paras, koska se on valmis, mutta mielestäni liian kallis.
Mutta kaikki aivohalvaukset, joita saimme tehdessämme sen itse ja "keksimällä" jatkuvasti, olivat tuskaa.
Sen olen varmaan unohtanut muutaman vuoden kuluttua...
Aqvis on varmaan paras, koska se on valmis, mutta mielestäni liian kallis.
Mutta kaikki aivohalvaukset, joita saimme tehdessämme sen itse ja "keksimällä" jatkuvasti, olivat tuskaa.
Sen olen varmaan unohtanut muutaman vuoden kuluttua...
Olin pakotettu lukemaan ketjun ja minun täytyy sanoa, että olen todella vaikuttunut Huggeduggen kyvystä pitää pintansa (niin että siitä tuli jotain) mutta samalla kuunnella ja ymmärtää niitä, jotka auttoivat.
Mitä en ymmärrä on miten (ja miksi kukaan muu ei ole kysynyt) ratkaisit yläpuolella olevan kannen, jossa sinulla on aurinkotuolit, se on sama jänneväli mutta sen on kestettävä schottiksen tanssiminen ja mitä tahansa muuta voitte keksiä, ilman tukea.
Mitä en ymmärrä on miten (ja miksi kukaan muu ei ole kysynyt) ratkaisit yläpuolella olevan kannen, jossa sinulla on aurinkotuolit, se on sama jänneväli mutta sen on kestettävä schottiksen tanssiminen ja mitä tahansa muuta voitte keksiä, ilman tukea.