1 025 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Kantavat seinät?


Olemme pohtineet avata pohjaratkaisua talossamme, jotta voisimme hyödyntää enemmän nurkassa olevaa takkaa.
Saimme piirustukset ostaessamme talon, voiko niiden perusteella nähdä, mikä on kantavaa tai ei?
Piirustus ei täysin vastaa nykyistä tilannetta. Keltaiset ruksit ovat oviaukkoja, jotka ovat siellä, missä ne olen piirtänyt vihreällä. En tiedä, onko edellinen omistaja tehnyt muutoksia vai onko rakennettu alun perin eri tavoin kuin piirustusten mukaan.
Mietimme punaisella ympyröityä aluetta. Harkitsemme sen avaamista vähän. Voisiko palauttaa aukot piirustuksen mukaisiksi, tai vaihtoehtoisesti avata enemmän ja poistaa koko oikeassa alakulmassa oleva osio. Olisiko tämä mahdollista?
Onko tuo elementtitalo/Mockfjärdshus?
Jos jatkat selaamista siinä kirjassa, joka sinulla mahdollisesti on, he selittävät, mitkä seinät ovat kantavia. Minulla on täydellinen kansio, mutta ei juuri nyt, voin yrittää selvittää sen sinulle.
Jos siellä on ollut aukkoja aiemmin, voit olettaa, että se on tuettu.
Jos haluatte avata uusia alueita, ehdotan, että laskette kantavuuden liimapuupalkille.
Minun mielestäni ja vähäisen kokemukseni mukaan sydänseinä on aina kantava.
Jos jatkat selaamista siinä kirjassa, joka sinulla mahdollisesti on, he selittävät, mitkä seinät ovat kantavia. Minulla on täydellinen kansio, mutta ei juuri nyt, voin yrittää selvittää sen sinulle.
Jos siellä on ollut aukkoja aiemmin, voit olettaa, että se on tuettu.
Jos haluatte avata uusia alueita, ehdotan, että laskette kantavuuden liimapuupalkille.
Minun mielestäni ja vähäisen kokemukseni mukaan sydänseinä on aina kantava.
Valitettavasti minulla ei ole aavistustakaan, onko se elementtitalo/Mockfjärdshus. Ei ole kirjaa myöskään.michfris sanoi:
Onko tuo elementtitalo/Mockfjärdshus? Jos jatkat selaamaan kirjaa, joka sinulla mahdollisesti on, he selittävät mitkä seinät ovat kantavia. Minulla on täydellinen kansio, mutta ei juuri nyt, voin yrittää selvittää sen puolestasi.
Jos siellä on ollut aukkoja aikaisemmin, voit olettaa, että se on tukiverkostettu.
Jos haluatte avata uusia osioita, ehdotan, että laskette kantavuutta liimapuupalkilla.
Mielipiteeni ja rajallisen kokemukseni mukaan keskiseinä on aina kantava.
Hölmöä on se, että en tiedä onko se muutettu vuosien varrella vai jo alusta alkaen. Ne, jotka rakensivat talon, omistivat värin ja tapetin kaupan täällä kylässä, ja kaikki huoneet on edelleen värjätty heidän tapeteillaan. Se tuntuu todellakin alkuperäiseltä, siksi mietin, josko se muutettiin jo rakennusvaiheessa. Mutta talo rakennettiin kuitenkin 50-luvulla, joten on paljon vuosia, jolloin se voi olla muutettu.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 012 viestiä
Ei näytä suoraan miltään katalogitalolta. Jos piirustuksia ei ole, niin ulkonäkö kattotuoleista kertoo varmasti paljon. Jos ne ovat heiveröisiä, luulen, että vain jokaisen huoneen sydänseinällä on merkittävä rooli.
Klikkaa tästä vastataksesi