1 540 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Kantavat seinät rinnerstalossa?
Hei! Uusi talonomistaja souterrain-talossa vuodelta 1969. Olemme tehneet joitakin remontteja yläkerrassa, jossa on 3 makuuhuonetta, uudistettu keittiö ja päivitetty ruokailu-/olohuone. Poistimme seinän keittiön ja ruokailuhuoneen väliltä saadaksemme avoimen pohjaratkaisun, mikä toimi erittäin hyvin.
Nyt on aika suunnitella sisäänkäyntitasoa, jossa on makuuhuone ja takkahuone vasemmalla puolella, kun tullaan sisäänkäyntiovesta. Nämä huoneet erottaa seinä, ja piirustuksista päätellen se on puurakenteinen. Meidän toiveemme on purkaa tämä seinä, jotta saataisiin suurempi oleskelu-/leikki-/vierashuone, mutta en ole varma voimmeko purkaa sen.
Tiedän, että voi olla vaikeaa sanoa, mutta uskon, että täällä on asiantuntevia henkilöitä, jotka voivat antaa mielipiteitä tästä auttaakseen meitä eteenpäin.
Liitän piirustukset.
Toinen kuva on toisesta kerroksesta, eli huoneista yläpuolella, kuten varmaankin ymmärrätte, jos se auttaa jotenkin.
Kiitos etukäteen.
Nyt on aika suunnitella sisäänkäyntitasoa, jossa on makuuhuone ja takkahuone vasemmalla puolella, kun tullaan sisäänkäyntiovesta. Nämä huoneet erottaa seinä, ja piirustuksista päätellen se on puurakenteinen. Meidän toiveemme on purkaa tämä seinä, jotta saataisiin suurempi oleskelu-/leikki-/vierashuone, mutta en ole varma voimmeko purkaa sen.
Tiedän, että voi olla vaikeaa sanoa, mutta uskon, että täällä on asiantuntevia henkilöitä, jotka voivat antaa mielipiteitä tästä auttaakseen meitä eteenpäin.
Liitän piirustukset.
Toinen kuva on toisesta kerroksesta, eli huoneista yläpuolella, kuten varmaankin ymmärrätte, jos se auttaa jotenkin.
Kiitos etukäteen.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jotakin gilestugan ja makuuhuoneen välillä on kantava. Tämä käy ilmi mm. seuraavan kerroksen piirustuksen lattiapalkkien mitoista. 2x9", eli 50x225, eivät kestä sitä jänneväliä. Joko seinä, jonka haluat purkaa, on kantava tai sitten katossa on teräspalkki savupiipun kohdalla. Jälkimmäinen on todennäköisempää. Tarkista se.
Ok, kiitos vastauksesta. Oletan sitten, että teräspalkki on siinä tapauksessa yhdensuuntainen seinän kanssa, jonka haluamme purkaa? Löydänkö sen sitten sisäkaton alta? Sitten, jos siellä on palkki, voisiko silloin sanoa, että on vihreää valoa purkaa seinä?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kyllä, palkki on siinä tapauksessa rinnakkainen seinän kanssa, jonka haluat purkaa. Jos huonekorkeus on suuri, se voi olla myös liimapuupalkki. Jos siellä on palkki, purkamisen pitäisi olla OK. Jos löydät palkin, raportoithan sen mitat mielellään.
Klikkaa tästä vastataksesi


