Hei
Onko joku laskutaitoinen, joka voisi auttaa minua määrittelemään, minkä kokoista kantolinjaa tarvitsen lattian tukirakenteeseen. Tarvitsen siis apua kantolinjan kanssa, joka kulkee keskellä taloa alla olevassa kuvassa vapaa-ajan asunnossa 1,5 kerroksessa. Tulossa on pylväät, jotka tukevat kummallakin puolella portaita, joten yhteensä neljä tukea.
Normaalissa asuinkäytössä kantava palkki tulisi olla liimapuuta 90x315. Silloin taipuma keskellä jänneväliä, joka on 3750 mm, on L/600. Tilaa kokonainen liimapuupalkki, se on aina paras.
Normaalissa asuinkäytössä kantava palkki tulisi olla liimapuuta 90x315. Silloin taipuma keskellä osuuksille, jotka ovat 3750 mm, on L/600. Tilaa kokonainen liimapuupalkki, se on aina paras.
Ok, kiitos paljon, olin toivonut selviäväni 270 mm korkeudella, mutta 315 varmaan toimii myös
Vaaditaanhan, että enimmäistaivutus on L/300, joten teoriassa 270x90 voisi toimia.
Mutta justus on asiantuntija täällä. Ehkä halutaan todella välttää jousto?
Itse käytän 225x90, jossa on 2700 jänne, ja joka on laskettu valtuutetun suunnittelijan toimesta, ja mielestäni se näyttää hieman taipuneelta... Toivottavasti se on vain kuvitelmaa. Mutta 315x90 olisi kyllä tuntunut paremmalta...
Jos kasvatat leveyttä, voit pärjätä 140x270:llä, mutta se tulee kalliimmaksi suuremman tilavuuden vuoksi. Päälinja on primääritukirakenne, jolle täytyy asettaa korkeammat vaatimukset kuin tavallisille lattianpalkeille.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.