28 490 lukukertaa ·
20 vastausta
28k lukukertaa
20 vastausta
Kantava seinä?
Kiitos vastauksista Fasting65. Kävin katsomassa kotisivujasi ja olen vaikuttunut rakennelmastasi!
Hieman vastauksia:
Jonas
Hieman vastauksia:
- Ajattelin tehdä suhteellisen matalan aukon juuri kuten mainitsit, syynä tähän on, että haluan saada hieman yhtenäisyyttä, koska meillä on samanlainen aukko kahden muun huoneen välillä.
- Yläpuolella oleva huone ei ole kylpyhuone vaan makuuhuone, mikä tarkoittaa, että muutama milli sinne tai tänne ei pitäisi olla ongelma. Minulla tulee kuitenkin olemaan pieni ongelma kahden tukipylvään kanssa kummallakin puolella, koska huoneessa, johon teen vain aukon eikä remontoida tällä hetkellä, on sisäkatto. Keksin todennäköisesti jonkin tavan kiertää tämä.
- Asun Tukholmassa ja olen kiinnostunut vuokraamaan pari tukea, kun on aika! Kuinka monta sinulla on?
- Onko k-24 sääntö siis vaihtoehto liimapuulle? Kun käytin liimapuutoimittajien tarjoamia mitoitusohjelmia, tulin siihen tulokseen, että tarvitsen liimapalkin 42X225, jonka pituus on 2200 sekä kaksi pylvästä 90X90. Jos tähän on muita vaihtoehtoja, jotka eivät ole tilaustuotteita, olen kiitollinen vinkeistä (haluan aloittaa mahdollisimman pian).
- Mitä kiinnikkeitä minun pitäisi käyttää:
- Palkin ankkurointiin kattopalkkiin
- Palkin ankkurointiin pylvääseen
- Pylvään ankkurointiin lattianpalkkiin
Jonas
Jos mitoitusohjelma sanoo 42x225 L40, et todennäköisesti pärjää K24-puulla (ellet käytä kaksoispalkkia). En kuitenkaan ottaisi riskiä, vaan käyttäisin liimapuuta. Se ei ole niin hurjan kallista ja löytyy varastotavarana useissa rakennustarvikekaupoissa.
En ymmärrä vieläkään, miten tuo talo on rakennettu?
Jos katsoo piirustuksia, niin ristikko kulkee pitkin sitä seinää, joka pitäisi purkaa...
ja silloin on epätodennäköistä, että se on kantava, ellei siellä ole tavallinen palkisto ja kyseessä ole ruotsalainen kattotuoli, joka muodostaa katon... mitä mieltä olette?
Jos katsoo piirustuksia, niin ristikko kulkee pitkin sitä seinää, joka pitäisi purkaa...
ja silloin on epätodennäköistä, että se on kantava, ellei siellä ole tavallinen palkisto ja kyseessä ole ruotsalainen kattotuoli, joka muodostaa katon... mitä mieltä olette?
En ymmärrä sitä myöskään. Olen odottanut seinän purkamista (töiden uudelleensuunnittelu) ja työskentelen tällä hetkellä lattialämmityksen, vp-putkien, viemärisiirron ym. parissa.
Hieman lisätietoa:
Seinän alla ei ole lattiapalkkia. Se lepää vain muutaman poikittaisen tukipuun (onko tämä oikein?) varassa kahden lattiahirren (yksi kummassakin huoneessa) välillä, jotka on tehty uritettua puuta. Mutta jos seinä ei ole kantava, mikä sitten pitää yläkerran lattiahirsiä?
Jonas
Hieman lisätietoa:
Seinän alla ei ole lattiapalkkia. Se lepää vain muutaman poikittaisen tukipuun (onko tämä oikein?) varassa kahden lattiahirren (yksi kummassakin huoneessa) välillä, jotka on tehty uritettua puuta. Mutta jos seinä ei ole kantava, mikä sitten pitää yläkerran lattiahirsiä?
Jonas
Moderator
· Stockholm
· 57 809 viestiä
Voisit mahdollisesti tehdä reiän kattoon ja raaputtaa eristeen alas ja tutkia miltä se näyttää.
Mahdollisesti voisi ajatella, että "väärään suuntaan" kulkevat palkit ovat kiinnitettynä poikittain yhteen "oikeista" palkeista?
Mahdollisesti voisi ajatella, että "väärään suuntaan" kulkevat palkit ovat kiinnitettynä poikittain yhteen "oikeista" palkeista?
Klikkaa tästä vastataksesi
