Hei!

Minulla on pieni ongelma ja tarvitsisin foorumin apua löytääkseni ratkaisun.

Aion remontoida keittiön, ja tämä työ sisältää seinän poistamisen ruokasalin ja keittiön väliltä (merkitty punaisella kuvassa).
Olen mitannut ja todennut, että seinä on 24 cm paksu (tiili/kivi/betoni). Ja sen sanotaan olevan kantava, ja se vaatii palkin tueksi.

Tänä päivänä keittiön pituus on 349 cm ja jos lasken mukaan sen "tilan", joka jää seinän poistamisen jälkeen, saan keittiölle 373 cm.
Näillä valtavan arvokkailla 24 cm:llä saan juuri sen pohjaratkaisun, jonka haluan keittiöön (liitteenä kuva IKEAn suunnittelutyökalusta). Keittiön pituus on seinän kohdalla yhteensä 370 cm.

Mutta, ja se on iso MUTTA (kuten let's Dance -kisasta tuttu henkilö sanoisi), tämä vaatii, ettei ulkoseinään jää pilareita kohtaan, jossa seinä on purettu.

Voiko seinän tukea palkilla ilman pilareita jollain tavalla?
Pilarin lisääminen vastakkaiselle puolelle (savupiippu) ei ole ongelma. Ulkoseinä on myös kivestä (asun kivitalossa vuodelta 1938), jos siitä on apua.

Varoitus: En aio tehdä työtä itse, vaan otan ammattilaisia hoitamaan sen, minun täytyy vain tietää, onko suunnittelemani mahdollinen suunnittelun kannalta.

• Pohjapiirros keittiöstä ja ruokailutilasta. Punainen viiva osoittaa purettavan seinän. Keittiön pituus laajennuksen jälkeen on 373 cm.
  • 3D-keittiösuunnittelukuva näyttää L-muotoisen keittiön ilman väliseinää, jossa on uunia, liesituuletin ja ikkunat kahdella seinällä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.