Okei
Tässä on kuva. 70*70 sääntö täytyy siirtää juuri oikealle viemäriputken kohdalle.
Kiitos

Daniel

Hei
Minun täytyy keventää kattotuoli? kerrostalon yläkerrassa. Tällä hetkellä kattotuolia tukee pystysuora 70*70 sääntö, joka seisoo oviaukon 45*210 päällä. Minun täytyy siirtää sääntö 5 dm oikealle ja laittaa vaakapalkki, joka keventää kattotuolin. Se jatkuu toiselle puolelle noin 1,2 metriä ja kiinnittyy siellä toiseen tukipalkkiin. Kysymykseni on, kuinka paksu vaakapalkin täytyy olla. Olen ostanut laudan 70*120 ja mietin, riittäisikö ehkä 70*90, koska se vaikuttaa siihen, kuinka paljon minun täytyy laskea kattoa.

Paljon kiitollinen vastauksesta!

Daniel

• Seinä- ja kattorakenteita, joissa on pystysuora putki ja puinen kehikko, mahdollinen rakennus- tai remonttikohde.
Tällaisessa asiassa en haluaisi arvailuja tai päteviä arvauksia. Keskustele asiasta suunnittelijan kanssa, se on minun neuvoni.

Pieni kuva auttaisi varmaan heitä, joilla voi olla mielipide.

Hei taas
En tiennyt, miten lähettää kaksi kuvaa samassa viestissä, joten tässä tulee vielä yksi kuva!

Kiitos

Daniel

• Ylhäältä kuvattu avonainen seinäseinämärakenne, jossa näkyy puinen palkki ja eristettä.
Kuten ymmärrän tämän, on siis kyseessä kattotuolin paino, joka tulisi kannatella noin 1,80 metriä pitkällä palkilla, jossa kuorma tulee noin 1,20 metrin kohdalle.

• Tykkään
Pielstick
  • Laddar…
Kun itse sorkkii sellaista, mistä ei oikeasti tiedä mitään, on hyvä ylimitoittaa. En uskaltaisi laittaa niin heikkoa palkkia vaakatasoon, kuin mistä puhut. Että 70x70 kantaa kaiken tänään, ei voi verrata, koska puukeppi käsittelee valtavia kuormia pitkittäissuunnassa, mutta ei ole ollenkaan samaa kykyä sivusuunnassa.

Tässä voit nähdä, miten olen tehnyt, tekisin jotain samankaltaista, jos olisin sinun kengissäsi:

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40547

Vaihtoehto, jos haluat välttää näkyvän palkin, on asettaa palkki kattotuolin päälle ja ripustaa se samaan palkkiin.

Mieti myös tarkkaan, miten otat kuorman alas, eli pylväidesi tuet. Todennäköisesti voi kopioida olemassa olevan ratkaisun kahdelle uudelle pylväälle.

Hei taas ja kiitos kommenteistanne!

En ollut kovin tarkka mittauksissani. Hieman tarkemmat mitat ovat 1 metri kummallakin puolella painopistettä ja 0,5 metriä toisella puolella. Eli yhteensä 1,5 metriä on palkki.

Ajatus, joka tuli mieleeni, oli, että saattaa huomata kuinka suuri paino on kattotuolista, kun asentaa tuet.

Kiitollinen kaikista kommenteista!

Daniel

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.