Ville halusi avata olohuoneen aukkoa hieman. On noin 30 cm, jonka halusin avata seinän, joka jatkuu muurille takkakamiinille. Mutta kun aloin repiä alas ovenkarmit, huomasin melko karkean palkin, joten en uskaltanut ottaa esiin puukkosahaa.

Samoin toisella puolella takkaa halusin poistaa koko seinän, joka menee olohuoneesta keittiöön. Joten repäsin alas kiinteän vaatekaapin, sitten oli vain kovalevy naulattuna, mutta yhtäkkiä keskellä seinää oli samanlainen palkki kuin se, jonka halusin poistaa toiselta puolelta. Tämä seinä on noin 1,6 m leveä ja siinä on keskellä palkki.

Talosta arvelisin vuodelta 1953. Yksi kerros kellarilla.
 
  • Seinässä oleva ovenkarmi on osittain purettu, paljastaen vanhaa kuviotapettia ja rakenteen.
  • Puurakenteinen seinän runko, jossa näkyy tiheästi naulatut puupalkit ja kulunut maalipinta. Naulat törröttävät esiin puusta.
  • Vintti näyttää puukatoksen ja tukipalkkeja. Lattialla on sahanpuruja rakennustöistä. Tilassa näkyy ikääntymisen merkkejä.
Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille!

Voit luottaa siihen, että seinät, jotka kulkevat keskellä taloa suorassa kulmassa kattoristikoihin nähden, ovat kantavia. Jos tällaisessa seinässä on aukko, se on tuettu yläpuolella olevalla palkilla. Pystysuoria tukipuita kutsutaan yleensä pilareiksi tai tolppiksi. Kattorakenteen suunnittelun perusteella voidaan sanoa, että kantavat väliseinät ottavat huomioon merkittävän osan kattokuormista. Sopivien toimenpiteiden arvioimiseksi tarvitaan pohjapiirros. Myös tieto siitä, missä talo sijaitsee, on tarpeen lumivyöhykeen määrittämiseksi.
 
Kiitos kiitos.

Olen Göteborgissa, Lindome. Lumivyöhyke en tiedä.
 
  • Räjähtänyt kipsilevy, jossa näkyy puinen tukipalkki vaurioituneen pinnan alta.
  • Rakenteilla oleva seinä, jossa keskeneräistä purkua ja kaapeleita lattialla. Taustalla näkyy takka ja valkoinen Ica-kauppakassi.
  • Tykkään
Rickard.
  • Laddar…
Lindome on lumivyöhyke 1,5. Tämä tarkoittaa, että lumen paino maassa on noin 150 kg/nelimetrille. Lindomessa olen ollut monta kertaa. Jos ymmärrän sinua oikein, haluat suurentaa aukkoja. Tämä tarkoittaa, että palkkien, jotka ovat aukkojen yläpuolella, on oltava pidempiä ja korkeampia samalla kun pilarit, joiden päällä palkit ovat, on siirrettävä sivuttaissuunnassa. Jotta voisit tehdä tämän turvallisesti, sinun on vapautettava seinäaukot kokonaan, jotta nähdään, mitä mittoja käytetään nykyään. Lisäksi tarvitaan pohjapiirros, jotta voidaan laskea ajankohtaiset kuormat. Jos sahaat umpimähkään tiikerisahalla, on merkittävä riski, että katto romahtaa.
 
Kiitos paljon. Joo ajattelin poistaa kaiken palkin ympäriltä. Mahdollisesti palkki voi jäädä sellaiseksi, tulee kuitenkin hieman avarammaksi :) lähetän kuvan miltä näyttää sitten kun on otettu alas enemmän.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.