26 391 lukukertaa ·
43 vastausta
26k lukukertaa
43 vastausta
Kannattaako välttää taloja, joissa on asbestikatto?
Valitettavasti tietoisuus asbestista on lähes olematonta maassamme. On täysin totta, että asbesti on yleinen materiaali taloissa, jotka on rakennettu ennen vuotta -82. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että se olisi mahdoton siivota! On helppoa ottaa teippinäyte ja lähettää se analysoitavaksi, jotta tietää, onko kyseessä asbesti vai ei.T TheGame sanoi:
On valitettavaa, että on fakta, että yksi ainoa kuitu voi riittää, mutta kaukana kaikki eivät ole niin epäonnisia! Tämä on kuitenkin syy olla huolellinen, jos tekee itse asbestipurkutyötä.
Joten ne 100-1000 kuitua kuutiometrissä ilmaa, joita on enemmän tai vähemmän luonnollisesti kaikkialla, ovat vaarattomia, mutta jos sattuu repimään yhden kuidun irti talon kuitusementtikatosta, niin voi kuolla?R Rödmyran sanoi:
Eterniittikatot saavat minut yhdistämään huomattavasti tylsempiin kattoihin kuin tuo.
On olemassa yrityksiä, jotka tekevät eterniittikattojen käsittelyjä.
Ensin tarkastus, jos ok puhdistus/poistetaan kasvaa, odota vuosi, levitä uusi pintakerros (maalaa).
Ei tarvitse huolehtia, että asbestikuidut irtoavat, ja katolle saa elinikää lisää.
On olemassa yrityksiä, jotka tekevät eterniittikattojen käsittelyjä.
Ensin tarkastus, jos ok puhdistus/poistetaan kasvaa, odota vuosi, levitä uusi pintakerros (maalaa).
Ei tarvitse huolehtia, että asbestikuidut irtoavat, ja katolle saa elinikää lisää.
Asbesti on luonnollisesti esiintyvä kuitu ja kuitujen hengittäminen merkitsee lisääntynyttä riskiä saada tiettyjä tauteja. Sanoa että riittää hengittää vain yksi asbestikuitu on sekä totta että liioiteltua. Sairaus alkaa yhdestä solusta, jonka geneettinen massa on vahingoittunut. Jos ei olisi hengittänyt juuri sitä asbestikuitua, joka vahingoitti juuri sitä solua, ei olisi tullut sairaaksi.R Rödmyran sanoi:
Auringossa palaminen lisää ihosyövän riskiä, mutta ihosyövän voi saada ilman että on koskaan palanut auringossa, ja voi palaa monta kertaa elämänsä aikana ja silti ei koskaan saada ihosyöpää. Samalla tavalla se on asbestin kanssa. Asbestikuitujen hengittäminen lisää sairauden riskiä, mitä enemmän asbestia hengittää, sitä suurempi riskin kasvu (mutta ei mitään sairastumistakuuta). Mielestäni on kohtuullista suojautua kaikilta syöpää aiheuttavilta aineilta, mutta monet muut eivät näytä välittävän savukkeiden savusta, alkoholista, auringosta, pakokaasuista jne.
TS:lle: jos teillä on varaa vaihtaa katto ja suorittaa asbestipurku, ostakaa talo, jos se muuten sopii.
Laske korkean riskin varaan, että joudut purkamaan katon itse jonain päivänä myöhemmin.
Se, että teet sen itse kerran, on äärimmäisen pieni riski - mutta käsityöläiset, jotka riskeeraavat sen joka päivä, tarvitsevat huomattavasti suurempaa turvallisuusajattelua. Joten jos pystyt purkamaan itse myöhemmin, siitä tulee huomattavasti halvempaa ja helpompaa löytää käsityöläinen, joka on halukas tekemään työn (tämä viimeinen on luultavasti tärkeintä).
Se, että teet sen itse kerran, on äärimmäisen pieni riski - mutta käsityöläiset, jotka riskeeraavat sen joka päivä, tarvitsevat huomattavasti suurempaa turvallisuusajattelua. Joten jos pystyt purkamaan itse myöhemmin, siitä tulee huomattavasti halvempaa ja helpompaa löytää käsityöläinen, joka on halukas tekemään työn (tämä viimeinen on luultavasti tärkeintä).
Kunnioita asbestia, mutta se ei ole hallitsematon. Yksi idea voisi olla sivelä katto jollain pölynsitojalla, pellavaöljyllä tai halvalla maalilla sitomaan rapautuneet kuidut ainakin yläpuolella, jossa ne rapautuvat eniten, keskustele rakennusliikkeen tai maalikaupan kanssa. Älä käytä mitään yksinkertaista kasvosuojainta, vaan osta puolimaski tai kokomaski, joka on hyväksytty asbestille, ja käytä mielellään vanhoja vaatteita, jotka voit laittaa säkkiin ja heittää pois. On huomattu, että ei vain työläiset Ondulitetehtaalla Lommassa, vaan myös heidän vaimonsa, jotka vuosien ajan pesivät heidän erittäin pölyisiä vaatteitaan, ovat saaneet lisääntyneen esiintyvyyden keuhkopussin syöpään.Kloge sanoi:
Tämä asbestinoja! Ihmiset tupakoivat, asuvat kaupungeissa ja hengittävät pakokaasuja, kumia ja asfalttipartikkeleita ilman ongelmia. Mutta yksi ainoa asbestihiukkanen on kuolemantuomio. Ajattele ennen, kun autojen, junien, metrojen jarrut olivat asbestista ja ilma oli täynnä sitä. Kuolivatko ihmiset kuin kärpäset?
Vaihdettiin katto pari vuotta sitten. Oli betonitiiliä, joissa oli asbestia.
Voit ottaa katon alas itse. Se on halvempaa. Yksityishenkilöille ei ole erityisiä rajoituksia muuta kuin kun sinun täytyy tuoda se kaatopaikalle. Hyvin muoviin käärittynä jne.
Jos rakennusfirma ottaa katon alas, siihen liittyy heti paljon rajoituksia ja sääntöjä, ja katon vaihtaminen tulee paljon kalliimmaksi.
Voit ottaa katon alas itse. Se on halvempaa. Yksityishenkilöille ei ole erityisiä rajoituksia muuta kuin kun sinun täytyy tuoda se kaatopaikalle. Hyvin muoviin käärittynä jne.
Jos rakennusfirma ottaa katon alas, siihen liittyy heti paljon rajoituksia ja sääntöjä, ja katon vaihtaminen tulee paljon kalliimmaksi.
Voitko tarkistaa, ettei sitä tarvitse vaihtaa heti?D dabbeimba sanoi:Hei, monien vuosien etsimisen jälkeen olen löytänyt talon, josta todella pidän. En tiedä tällä hetkellä paljoakaan taloista, mutta yritän opetella.
Talossa on eterniittikatto, ja nopean googlauksen jälkeen huomasin, että se oli asbestia? Minulla on kaksi pientä lasta, joten olen hieman varovainen. Rakennettu 60-luvulla. Pitäisikö minun välttää talon ostamista? Onko se pakko vaihtaa? Voiko sen antaa olla? Onko se helppo pestä?
Olisin ostanut talon, jos se olisi ollut unelmataloni eikä siinä olisi ollut vakavia vikoja.
Meidän talommekaan ei ollut täydellinen, mutta se oli hyvä hinta hyvällä sijainnilla, ja siinä oli asuintiloja 250m², loput voi korjata jälkikäteen.
Valikoituja faktoja esitetty harhaanjohtavasti.R Rödmyran sanoi:Valitettavasti tieto asbestista on käytännössä olematon maassamme. On puhdas fakta, että asbesti on yleinen aine taloissa, jotka on rakennettu ennen vuotta -82. Tämä ei tarkoita, että saneeraus olisi mahdotonta! On helppo ottaa teippinäyte ja lähettää analysoitavaksi, jotta tietää, onko kyseessä asbesti vai ei.
Valitettavasti on faktaa, että yksi ainoa kuitu voi riittää, mutta kaukana siitä, että kaikilla olisi sellainen epäonni! Mutta tämä on syy olla tarkka, jos saneeraa itse.
On puhdas fakta, että kuorma-auto voi ajaa päälle ja tappaa ensimmäisellä kerralla, kun kadun ylittää!
Riski katon kanssa on olematon. Kuitenkin on hyvä tietää, miten sitä käsitellään tarpeen tullessa.
Osta naapuritalo, niin asut naapurina eterniitille.
Tai kuinka kaukana eterniittikatosta pitäisi asua?
Jos on myötätuuli, voi asua vähän kauempana. Mutta hankalaa, jos tuuli yhtäkkiä kääntyy...!
Mutta kuten monet sanovat. Eterniitti on luultavasti ollut siellä yli 50 vuotta. Ja kysymys kuuluu, miltä mahdollinen huopa näyttää alla.
Joten osta, jos kaikki muu tuntuu oikealta. Mutta laske mukaan katon vaihto juuri ikänsä vuoksi.
Osta naapuritalo, niin asut naapurina eterniitille.
Tai kuinka kaukana eterniittikatosta pitäisi asua?
Jos on myötätuuli, voi asua vähän kauempana. Mutta hankalaa, jos tuuli yhtäkkiä kääntyy...!
Mutta kuten monet sanovat. Eterniitti on luultavasti ollut siellä yli 50 vuotta. Ja kysymys kuuluu, miltä mahdollinen huopa näyttää alla.
Joten osta, jos kaikki muu tuntuu oikealta. Mutta laske mukaan katon vaihto juuri ikänsä vuoksi.
Lähde siihen? Asbesti kuuluu moniin eri materiaaleihin. Täysin vaaraton, jos materiaalia ei työstetä. Pelottelupropaganda ei ole vakavasti otettavaa! Antaa katon olla ja laittaa uusi päälle. Googlaa ja katso miten tehdään.R Rödmyran sanoi:Hei,
En ostanut taloa. Voit olla varma, että asbestia on monissa muissakin paikoissa talossa kuin vain katossa. Ennen kuin asbestin vaarallisuus tunnettiin, sitä pidettiin supermateriaalina, jota käytettiin vähän joka paikassa. Yleistä vesiputkien, sähköjohtojen ympärillä, sähkökeskusten takana, mustassa lattialiimassa, ikkunakitissä, lattialaatoissa, rappauksen vahvikkeena, kaakeliuunien palonsuojana ja muualla.
Henkilökohtaisesti en altistaisi lapsiani riskille saada syöpää 20 vuoden kuluttua (riittää, että vain yksi pieni asbestikuitu päätyy väärään paikkaan kehossa ja voi kehittyä syöväksi)
Toivottavasti todella löydät jonkin toisen talon josta pidät!Panosta johonkin, joka on rakennettu 82 vuoden jälkeen, jolloin asbesti kiellettiin
Tai rakenna uusi, me lopulta rakensimme oman, kun kyllästyimme etsimään...
Rakentajana katson, että ihmisten, jotka asentavat uusia kattoja tai uusia julkisivuja vanhan eterniitin päälle, pitäisi olla velvollisia tekemään koko työ ja kaikki tulevat korjaukset itse ilman suojavarusteita ja maksamaan omat sairaskustannuksensa.
Ainoa järkevä tapa on purkaa vanha siististi ja korvata se toisella materiaalilla. Muutoin jonkun raukan on porattava tuhansia reikiä asbestimoskan läpi saadakseen uuden materiaalin kiinni, ja sitten toisten raukkojen on purettava sitä ilman mitään kohtuullista mahdollisuutta suojautua jokaisessa remontissa ja korjauksessa niin kauan kuin talo pysyy pystyssä. Tämän jälkeen purkajien on kaivettava asbestimoskaa, jota ei voida puhdistaa kohtuullisin kustannuksin, koska se on rakennettu muiden materiaalien taakse.
Ainoa järkevä tapa on purkaa vanha siististi ja korvata se toisella materiaalilla. Muutoin jonkun raukan on porattava tuhansia reikiä asbestimoskan läpi saadakseen uuden materiaalin kiinni, ja sitten toisten raukkojen on purettava sitä ilman mitään kohtuullista mahdollisuutta suojautua jokaisessa remontissa ja korjauksessa niin kauan kuin talo pysyy pystyssä. Tämän jälkeen purkajien on kaivettava asbestimoskaa, jota ei voida puhdistaa kohtuullisin kustannuksin, koska se on rakennettu muiden materiaalien taakse.
Luulen tietäväni, mikä talo se on. Erittäin hyvä sijainti. Olisin kuitenkin halunnut säästää hieman rahaa katon vaihtamiseen ja ehkä talon rappaamiseen esteettisyyden vuoksi. Tuntuu hyviltä sijoituksilta pidemmällä aikavälillä sillä alueella.