3 754 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Kannattaako rantasaunan kunnostus?
Hei! Meillä on vanha panimorakennus pihallamme, jota haluaisimme kovasti kunnostaa. Se on erittäin viehättävä, mutta myös erittäin huonokuntoinen. Huolestuttavinta siinä on useat, suuret, vinot kulmahalkeamat. Meillä on käynyt rakennusmiehiä täällä, jotka vähän huolimattomasti sanovat, että "se on niin vanha, että ei se varmaan enää liiku." Meidän täytyy varmaan helposti käyttää miljoona, jotta siitä tulisi oikea asuintalo. Joten se ei tunnu kovin luotettavalta... Mihin kannattaa kääntyä, jotta löytäisi jonkun, joka todella tietää? Ja voisi myös kertoa, mitä pitäisi tehdä, jotta se toimisi?
Terveisin
Mikaela
Terveisin
Mikaela
Paras tapa saada tietoa on sekoittaa vähän laastia ja levittää sitä halkeamien päälle muutamissa paikoissa, ja jos levitetty laasti ei halkea, tiedät, että halkeama ei enää liiku.
Siellä alhaalla on varmasti osaavaa porukkaa, kunhan saat heihin yhteyden.
Siellä alhaalla on varmasti osaavaa porukkaa, kunhan saat heihin yhteyden.
Lisäksi voimme sanoa, että vaihdoimme osan ikkunoista reilut viisi vuotta sitten ja ne voi yhä avata/sulkea ja lasit eivät ole haljenneet, mutta puhdistamattoman kulman halkeama on haljennut uudelleen, vaikkakaan ei yhtä voimakkaasti. Emme ole puhdistaneet sisäpuolelta kertaakaan.
Kiitos! Kyllä, sormia kyllä kutittaa, siitä voisi tulla NIIN hienoa! Mutta pelkään, että remontointi maksaa enemmän kuin uuden rakentaminen. En tiedä, voisiko se olla niin? Vahvistimme katon muutama vuosi sitten, jotta se pysyisi koossa. Joten toisella puolella kattoristikot ovat olleet noin, mutta toisella puolella ne ovat hyvässä kunnossa.
Sanoisin ehdottomasti kunnostavani sen, jos se olisi minun. Vaikka se maksaisi suunnilleen saman verran kuin halvin uuden rakennuksen rakentaminen, onhan lopputulos remontoidessa paljon parempi ja kestävämpi kuin kitsaan uuden rakentaminen.
En näe jatkoa halkeamalle ikkunan alla, joten uskon myös, että kattokannattimet painavat taloa erilleen. Ilmeisesti liitos alapuomien ja yläpuomien välillä on mädäntynyt puhki, ja teidän hätäkunnostuksenne ei näytä tehdyltä sillä tavoin, että se siirtäisi vetovoiman alapuomiin.
En näe jatkoa halkeamalle ikkunan alla, joten uskon myös, että kattokannattimet painavat taloa erilleen. Ilmeisesti liitos alapuomien ja yläpuomien välillä on mädäntynyt puhki, ja teidän hätäkunnostuksenne ei näytä tehdyltä sillä tavoin, että se siirtäisi vetovoiman alapuomiin.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 viestiä
Miljoona on aika kohtuullinen summa saadakseen juuri remontoidun asuinrakennuksen. Mutta arvaan, että se voi kasvaa huomattavasti korkeammaksi. Jos aiotte oikeasti remontoida, kattoremontilla, keittiö ja kylpyhuone, sähkö, eristys jne., niin jokainen asia maksaa oman osuutensa. Miettikää, mitä erilaisia vaiheita tarvitaan ja yrittäkää hinnoitella ne erikseen.
Ja miettikää, miksi haluatte remontoida sen. Haluatteko lisätalon vierasmajaksi? Haluatteko vuokrata sen? Haluatteko vain säilyttää hienon piharakennuksen käyttämättä sitä varsinaisesti?
Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka sanovat, että remontointi on hauskempaa/parempaa kuin uuden rakentaminen, mutta onko se todella vaihtoehto? Miljoona tai kaksi on paljon rahaa – olen kuullut.
Ja miettikää, miksi haluatte remontoida sen. Haluatteko lisätalon vierasmajaksi? Haluatteko vuokrata sen? Haluatteko vain säilyttää hienon piharakennuksen käyttämättä sitä varsinaisesti?
Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka sanovat, että remontointi on hauskempaa/parempaa kuin uuden rakentaminen, mutta onko se todella vaihtoehto? Miljoona tai kaksi on paljon rahaa – olen kuullut.
Klikkaa tästä vastataksesi













