20 362 lukukertaa ·
98 vastausta
20k lukukertaa
98 vastausta
Voiko kunta vaatia minua palkkaamaan yrityksen purkamaan asbestisementtiä?
Ei he voi pakottaa sinua palkkaamaan firmaa.B bullemedbulle sanoi:
En ole varma, että he ovat juridisesti ottaen väärässä. Kunta on asetettu valvomaan sinua, jotta et tee mitään tyhmää. Heillä on suuri vapaus tässä viranomaistehtävässä.B bullemedbulle sanoi:
Sinun tehtäväsi on esittää ehdotus valvontasuunnitelmasta, mutta kunta päättää, antaako sinulle aloitusluvan tämän valvontasuunnitelman pohjalta. Boverketin mukaan purkutoimenpiteiden valvontasuunnitelman tulee sisältää:

Jos kunnan mielipide on, että erityisesti sertifioidun henkilöstön tarvitaan käsittelemään eterniittiä, he voivat evätä aloitusluvan, jos tätä ei ole mainittu valvontasuunnitelmassa.
Lue täältä:
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...errar-entreprenorer/kontrollplanens-innehall/
Ja täältä:
https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/lov--byggande/byggprocessen/startbesked/
Kuulostaa järkevältä kunnalta. Ehkä TS voi kokeilla tätä ehdotuksessaan tarkastussuunnitelmaan ja nähdä, mitä tapahtuu teknisessä neuvottelussa tällä järjestelyllä. Kysymys kuuluu kuitenkin, haluaako TS altistaa itsensä sille epävarmuudelle, joka syntyy selvittämällä, kuinka pitkälle kunta on tässä asiassa valmis menemään.M MetteKson sanoi:
Mitä hän tarvitsee, on samankaltainen teksti, mitä hänen rakennuttajana tulee tehdä mineriittilevyjensä kanssa. Luulen, että kunta kysyy vain tätä, näin se toimii Uumajassa.Claes Sörmland sanoi:
En ole varma siitä, että he ovat väärässä oikeudellisesti. Kunta on asetettu valvomaan sinua, jotta et tee mitään tyhmää. Heillä on suuri vapaus tässä viranomaistehtävässä.
Sinun tehtäväsi on esittää ehdotus valvontasuunnitelmasta, mutta kunta päättää sen perusteella antaa sinulle aloitusluvan tämän valvontasuunnitelman pohjalta. Boverketin mukaan purkutoimenpiteiden valvontasuunnitelmassa tulisi mainita:
[kuva]
Jos kunnan mielestä vaaditaan erityisesti sertifioitua henkilökuntaa käsittelemään mineriittiä, he voivat kieltäytyä antamasta sinulle aloituslupaa, ellei tämä sisälly valvontasuunnitelmaan.
Lue täältä:
[linkki]
Ja täältä:
[linkki]
Asbesti yksityishenkilöiltä
Dåva DAC:n palvelutarjonta on suunnattu yritysasiakkaille. On kuitenkin yksi poikkeus, ja se on asbestiluokiteltujen purkujätteiden vastaanotto. Yksityishenkilönä on siis mahdollista toimittaa esim. kattotiiliä tai julkisivulevyjä Eternitistä Dåva DAC:lle Dåva Yritysalueelle.
1. Deklarointi on lähetettävä ja hyväksyttävä etukäteen
Ennen kuin jätteet voidaan kuljettaa tänne, on jätedeklarointi lähetettävä ja hyväksyttävä. Jätedeklarointi on ladattavissa digitaalisesti täältä
ja lomakkeessa mainitaan, minne se tulee lähettää. Dåva DAC toimittaa tarvittavat asiakastiedot jätteiden vastaanottoa varten. Huomaa, että käsittely voi kestää jopa kolme päivää. Ei vastaanottoa ilman hyväksyttyä deklarointia.Yksityishenkilönä et ole asbestijätteen ammatillista käsittelyä ja kuljetusta koskevien säädösten alainen. Suosittelemme kuitenkin suojausvarusteiden, kuten kokonaan peittävien vaatteiden ja hansikkaiden, sekä tarvittaessa hengityssuojaimen käyttöä hiukkassuodattimella, kun käsitellään tätä.
2. Pakkaa oikein
Niin se ratkesi. Keskustelu rakennustarkastajan kanssa oli kaikki, mitä tarvittiin, kun kävin läpi turvallisuusmenettelyn ja näytin, että minulla oli hallussa eterniitin käsittely. Silloin heillä ei ollut mitään sanottavaa, joten nyt vain menoksi! Kiitos kaikista vinkeistä ja pohdinnoista!
Joten toisin sanoen sain tarvitsemasi avun rakentamisforumilta.se? ja sitten kaikki hyväksyttiinB bullemedbulle sanoi:
S
Stego1
Estetty
· Vetlanda kommun
· 643 viestiä
Stego1
Estetty
- Vetlanda kommun
- 643 viestiä
Onnistuu hyvin, jos käyttää oikeaa hengityssuojain tyyppiä Sandströms, jossa on hiukkassuodatin, ja suojalaseja. Eterniitin ei pitäisi olla erityisen vaarallista niin kauan kuin se ei mene rikki, mikä tosin voi olla vaikeaa välttää purkamisen yhteydessä.B bullemedbulle sanoi:Olen keskellä rakennuslupaprosessia, jossa tarvitaan muutaman eterniittilevyn purkamista, ei siis kokonainen julkisivun vaihto vaan vain pienempi osa julkisivusta. Kun olen lähettänyt purkusuunnitelman, jossa sanon, että kiinteistönomistajana puran ja käsittelen eterniitin, saan vastaukseksi, että kunta haluaa, että palkkaisin sertifioidun yrityksen siihen.
Onko kunnalla todella lain tukea vaatia tätä? Niin kauan kuin olen kiinteistönomistaja enkä saa apua kavereilta, eikö pitäisi olla ongelmatonta suorittaa se itse?
Mutta jos seisot ulkona etkä työnnä nenääsi murtumakohtaan, sorkkarauta toimii aivan loistavasti.S Stego1 sanoi:
Staffans
S
Stego1
Estetty
· Vetlanda kommun
· 643 viestiä
Stego1
Estetty
- Vetlanda kommun
- 643 viestiä
Usein juuri valmistuneet rakennusinsinöörit ilman käytännön kokemusta. Mutta nyt eräs sosiaalidemokraatti, Leif Pagrotsky, katsoi, ettei käytännön kokemusta tarvitse mennä korkeakouluun. Tämä voi pitää paikkansa, jos sinusta tulee poliitikko, mutta muuten pitäisi olla käytännön kokemusta ennen korkeakouluopintoja. Tässä todellisuudessa kun on tarkoitus toimia. Teoria on syntynyt käytännöstä, ei päinvastoin. Mutta korkeakouluopinnot ovat nyt heikkolaatuisia Ruotsissa nykyään.T Takläggare sanoi:Olen rakentanut muutamia taloja omatoimisesti, mitä voi sanoa kunnasta ja rakennuskäsittelijästä on, että he eivät todellakaan osaa kaikkea, minun pitää usein korjata kuntaa, joskus lakien ja pykälien kautta, mutta he korjaavat itsensä aina, kun heidät on lyöty faktoilla, joskus käsittelijänä voi olla nuori poika tai tyttö, jotka ovat tuskin kuivia korvien takaa ja erittäin kokemattomia, silloin pitää astua sisään ja selittää, miten asiat toimivat, helpointa on yleensä kysyä miksi he eivät osaa työtään, sitten asiat etenevät hyvin.