Hei!
Ostin juuri Makita HR2610 -porakoneen, ja olen porannut kaksi 10 mm reikää, syvyydeltään 50-60 mm, joihin olen sitten hakannut FBN II 10/10 -betonieksanderit. Näihin olen asentanut silmukat, joista raskaan ketjun kautta roikkuu tanko, jota käytän harjoitteluun. Koska jokainen FBN II 10/10 kestää useita satoja kiloja, minun pitäisi tuntea oloni täysin turvalliseksi, mutta haluan varmistaa, etten ajattele väärin.

Painan itse yli 80 kiloa, mutta kun treenaa tällaisella tangolla (leuanvetotanko), keho voi myös heilua jonkin verran, mikä tietenkin lisää kuormitusta.

Talo on moderni, ja betoni tuntuu erittäin vahvalta. Uudella Makita-porakoneellani poraaminen oli erittäin helppoa, mutta aiemmin käyttämälläni halvemmalla iskuporakoneella se oli huomattavasti raskaampaa.

Kun hakkasin toista betonieksanderia sisään, onnistuin valitettavasti vahingoittamaan kierrettä hieman ulkonäöltä, mikä teki silmukan kiertämisestä vaikeampaa, joten eksanderi alkoi pyöriä hieman. Onko syytä huoleen? Onko olemassa jotain, jolla sen voi myöhemmin kiinnittää pysyvästi?

Minun on sanottava, että olen roikkunut koko painollani kummassakin silmukassa erikseen, ja ne vaikuttavat olevan erittäin tukevia (paitsi että toista voi tosiaan pyörittää vähän). Mutta kuten sanottu, haluan tuntea olevani täysin varma asiasta.

Kiitos etukäteen!
/Per

Kattoon kiinnitetty treenitanko roikkuu kahden ketjun varassa. Taustalla näkyy verhoja, peili ja ikkunat.

Hei.

Oletko asentanut laajentimet mukana tulevien muttereiden kanssa oikeaan momenttiin ennen kuin asensit ruuviankkurit?

/ Niklas

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.