Hei!

Olemme kohtaamassa kattoremonttia ja olemme ottaneet pari tarjousta. Kyseessä on satulakatto. 30 astetta kylmäullakolla ja hyväkuntoisella raakapontilla. Piippu ja yksi ilmanvaihto ovat ainoat läpiviennit. Ajatuksena oli klassinen uusinta, pois kattotiilet, ruoteet ja huopa ja sitten takaisin samassa järjestyksessä.

Viikolla meillä oli kattoalan yrittäjä, joka ehdotti "kaksoisilmaventiloitua kattoremonttia". Eli pois kattotiilet ja ruoteet, mutta vanha huopa jätetään paikoilleen. Sen jälkeen asennetaan ymmärtääkseni riittävä kantava ruode ja muovikalvo, sitten aluskate ja kattotiilet. Olen ymmärtänyt, että Älvsbyhus on luopunut raakapontista ja käyttää muovia sen sijaan, mikä on ollut kiistelyn kohteena. Mutta onko kukaan kuullut yhdistelmästä raakapontti, vanha huopa ja muovikalvo? Hän kutsui sitä kaksoisilmaventiloiduksi katoksi, koska siitä tulee kaksinkertaiset tuuletusraot.

He antoivat kokonaisuudessaan erittäin vakavaraisen vaikutelman ja ovat toimineet pitkään Tukholman alueella.

Kiitos!

En ole koskaan kuullut tuplatuulettuvasta katosta. Muovi tiputussuojana peltikaton alla minulla on autotallissa, lähinnä siksi että en tiennyt paremmin ja minulla oli vähän rahaa, mutta kireä muovi on edelleen yhtä hieno ja kireä tänään 27 vuotta myöhemmin. Itse vaihtaisin huovan parhaaseen ja sitten asentaisin ruoteet ja laittaisin tiilikatteen tai pellin.

K KungGeorge sanoi:
Hei!

Olemme edessä katon uudelleenrakennus ja olemme ottaneet pari tarjousta. Kyseessä on satulakatto. 30 astetta kylmäullakolla ja hyväkuntoisella pontilla. Savupiippu ja yksi tuuletus ovat ainoat läpiviennit. Ajatuksena oli klassinen uudelleenrakennus, eli tiilien, lautojen ja aluskateen poisto ja sitten takaisin samassa järjestyksessä.

Viikolla meillä oli kattoalan urakoitsija, joka ehdotti ”kaksoisilmaventiloitua kattomuutosta”. Eli tiilien ja lautojen poisto, mutta vanha aluskate jätetään paikoilleen. Ymmärrykseni mukaan sitten laitetaan hyvin mitoitettu tukipuutarha ja muovikalvo, jonka jälkeen pystylautoja ja tiilet. Olen ymmärtänyt, että Älvsbyhus on jättänyt pontin pois ja käyttää muovia, mikä on ollut kiistanalaista. Mutta onko kukaan kuullut yhdistelmästä, jossa on pontti, vanha aluskate ja muovikalvo? Hän kutsui sitä kaksoisilmaventiloiduksi katoksi, koska syvennyksiä tulee kaksinkertaisesti.

He tekivät ylipäätään hyvin vakavan vaikutelman ja ovat olleet kauan Tukholman alueella.

Kiitos!
Jos kuitenkin poistat kaikki tiilet ja laudat, miksi ihmeessä et tekisi pientä työtä aluskateen vaihtamiseksi? Aluskate on tärkein tiiviin katon aikaan saamiseksi.

Älä monimutkaista, sanon minä. Jos katto on huonossa kunnossa, korjaa se samalla rakenteella, joka sinulla on ollut.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Harkitse sen sijaan eristystä raakapontin yläpuolelle lämpimän ullakon luomiseksi. Se mitä yritys ehdottaa on pelkkää hölynpölyä.

Kiitos nopeista vastauksista. Spontaanisti tämä tuntuu hullulta, mutta ajattelin, että tämä voisi olla uusi ja kuitenkin kokeiltu tapa kunnostaa katto. Jos uutta tietoa ei ilmene, niin se on todennäköisesti klassinen vaihto pappi, ruoteet ja tiilet jostakin muusta tarjouksesta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.