7 451 lukukertaa ·
3 vastausta
7k lukukertaa
3 vastausta
Kaksinkertainen kipsilevy äänieristeenä ?
Olen lukenut, että käytetään kaksoiskipsiä äänen ja palon vuoksi.
On 30 cc seinä makuuhuoneen ja pesutuvan välillä.
Kuinka suuri ero se tekee?
Joidenkin olosuhteiden vuoksi minun on melko hankalaa vaihtaa kaksoiskipsiin... onko se sen arvoista?
Anders
On 30 cc seinä makuuhuoneen ja pesutuvan välillä.
Kuinka suuri ero se tekee?
Joidenkin olosuhteiden vuoksi minun on melko hankalaa vaihtaa kaksoiskipsiin... onko se sen arvoista?
Anders
Riviväli vaikuttaa lähes olemattomasti. Ääni kulkee "helpointa" reittiä. Mutta varmista, että seinä on eristetty ja 100% tiivis liitoksissa ja lattia/katto, niin saat poistettua osan äänestä. Myös näennäisesti pienet raot päästävät yllättävän paljon ääntä läpi. Sen jälkeen et voi tehdä paljon "normaalille" äänelle ilman, että lisäät enemmän kipsilevyä tms. Alhaisen taajuuden värinöitä koneista voi vähentää huomattavasti asentamalla ne tärinää vaimentavalle materiaalille.
Gyproc Hanbokin mukaan äänenluokitus nousee 30 db:stä 35 db:hen, kun puukoolattuun väliseinään lisätään kaksoiskipsilevy kummallekin puolelle verrattuna siihen, että olisi vain 1 levy/puoli. Tämä edellyttää tietysti, että seinä on oikein rakennettu.
...ja silloin voi lisätä, että 6 dB on äänenpaineen puolitus, mutta korva havaitsee 8-10 dB puolittumisena. Spontaanisti olisin odottanut enemmän eroa kuin 5 dB, kun lisätään yksi levy... Kuitenkin gyprocin kotisivuilta saattoi lukea sen, mitä arvasin (mutta en uskaltanut kirjoittaa ensimmäisellä kerralla): Äänieristys on huonompi cc30:llä verrattuna cc60:een puukoolauksilla. http://www.gyproc.se/gyproc/content...8FEC1256FE400548280?OpenDocument&m=mjmcmimamd
Klikkaa tästä vastataksesi