T
Aion asentaa höyrynsulun Attefall-taloihin ja minulla on joitain ajatuksia höyrynsulusta.

Eristys on 170mm lattialla, 140mm seinässä ja 195mm katossa. Jotkut sanovat, että höyrynsulku ei ole tarpeellinen alle 200mm eristyksessä, mutta aion tehdä sen joka tapauksessa.

Nyt kysymyksiin.

1. Kuinka liitän muovin parhaalla tavalla ikkunoihin ja oviin?

2. Pitäisikö minun olla myös höyrymuovi lattiassa? Lattia koostuu lattialevyistä ja siihen laminaattilattiasta.

U
1. Ikääntymistä kestävä teippi

2. Erilaisilla lattianvalmistajilla on erilaisia suosituksia

K
Tämä teippi on todella hyvä. Toimii loistavasti myös ikkunoissa ja ovissa.

• Vihreä T-Flex-teippi, jota käytetään erityisesti ikkunoiden ja ovien tiivistämiseen.
Onko attefallstalo lämmitetty?

Tähän on monia vastauksia. Mikä niistä on oikea, sen näyttää luultavasti tulevaisuus. Mitä paksumpi eristys sinulla on, sitä enemmän kannattaa harkita höyrysulkua tai säädettävää höyrysulkua. Jos talo on ajoittain lämmittämätön, kannattaa panostaa säädettävään höyrysulkuun, joka antaa talon "hengittää", muuten saattaa tulla ongelmia seinään ulkoa tulevan kondensaation kanssa. Jos talo on lämmitetty, voit ehkä panostaa täysin tiiviiseen höyrysulkuun, joka ei päästä läpi mitään kosteutta. Hyvä ilmanvaihto mekaanisella poistoilmajärjestelmällä on myös hyvä.

Seinään tulee aina kosteutta, ja jos eristys lähestyy 30 cm:n paksuutta, kuten mainitsit ettet aio tehdä, on olemassa riski, ettei kosteus kuivu seinässä, riippumatta siitä, tuleeko kosteutta sisältä tai ulkoa. Mutta mitä paksumpi eristys sinulla on, sitä suuremmat vaatimukset on asianmukaiselle höyrysululle. Ota kylmä juoma ja laita se muovipussiin auringossa, niin se kertoo jotain kosteuden siirtymisestä, kun lämmin kohtaa kylmän. Seinän täytyy pystyä kuivumaan!

T
K Krux sanoi:
Tämä teippi on todella hyvä. Toimii mainiosti myös ikkunoissa ja ovissa.
Pitäisikö muovin mennä ikkunan/ovenkarmin yli ja sitten teipata sitä kohti karmia?
Vai miten tarkalleen kiinnitetään ikkunaan?

T
M MagHam sanoi:
Onko attefallshus lämmitetty?
Kyllä

• Tykkään
MagHam
  • Laddar…
  • Tykkään
Nyfiknast ja 2 muuta
  • Laddar…
K
T Ejmelie sanoi:
Pitäisikö muovi mennä ikkunan/ovenkarmin yli ja sitten teipataan karmiin?
Vai miten tarkalleen kiinnität sen ikkunaan?
Olen tehnyt kuten tässä näytetään.
Otin muovin niin lähelle karmia, että pystyin laittamaan puolet teipistä karmiin ja toinen puoli meni muoviin. Se on toiminut minulla ainakin.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
surris
Riippuen siitä, millainen lattiarakenne ja lattia sinulla on, saatat tarvita jonkinlaisen höyrysulun lattialle. Saatavana on muovilla varustettua foamia, jota voi käyttää.

Ikkunoiden ja ovien kohdalla on olemassa erilaisia helppoja ratkaisuja. Mutta taita muovi sisään smygarit ja teippaa saumat ja sisälle karmeihin (ei pidemmälle kuin mitä smygarit sitten peittävät).

• Tykkään
Kustvägen
  • Laddar…
T
Kiitos! Juuri tällaisia vastauksia toivoin.
Ja mahtavaa, että on kuva (y)

• Tykkään
surris
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.