S
Hienosti tehty!

Mutta sinullahan on helppoa! Täällä on räjähdyskiveä perustusmuurissa, kaikkea muuta kuin sileä alusta, ja pelkään, että laasti kivien välissä on suunnilleen yhtä pehmeää kuin rappaus. Joten olen hieman mietteliäs siitä, miten se tulee toimimaan. Mutta mutta, sen näkee joka elää :)

Nyt kun olen saanut pois rappauksen niin minulla on kyllä melko "yksinkertaista", mutta tuo helvetin puukuitueristys aiheutti enemmän ongelmia kuin osasin aavistaa. Kun vihdoin olin hakannut kaiken pois, alusta oli aivan liian epätasainen kulmahiomakoneen pölysuojalle, ja lisäksi viimeinen pölyimurin pussi meni rikki (loistava valmistautuminen ja ajoitus minun osaltani), joten jouduin käyttämään sitä ilman, mikä johti siihen, että pölynimurin HEPA-suodatin tukkeutui koko ajan ja imuteho oli...sellainen. Oli pakko keskeyttää silloin tällöin, koska en nähnyt mitä tein kaiken pölyn takia...

Joten tarkoitat, että peruskiviseinäsi on muurattu räjäytyskivistä? Laasti on suurella todennäköisyydellä kalkkilaasti, sama kuin minun kellarissani. Sinun täytyy yrittää ja katsoa miten käy, mutta jos et onnistu saamaan rappausta pois, olen valmis antamaan sinulle luvan rakentaa gyproc-seinän ;)

Pyykkituvassa harkitsin tartuttaa rappausverkon seinään ja rapata sitten sementtipohjaisella laastilla saadakseni hyvän alustan kaakeleille, mutta luovuin siitä ajatuksesta koska se tuntui hieman kokeilemattomalta...muuten on mahdollista laatoittaa kalkkilaastillakin, vaikka se oikeastaan onkin liian heikko kaakelille. Lopulta päätin tehdä kuten olen tehnyt muuallakin kellarissa, hioa pois maalin ja rapata seinät uudelleen kalkkilaastilla ja sitten kalkita ne valkoisiksi. Siitä tulee todella hyvä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.