Aiomme asentaa seinäkipsiä (1200x2500) viistokattoon (38 astetta), aiomme harventa 45x45-rimoilla ja ihmettelemme, pitäisikö rimat asettaa cc300 vai cc600? Aion eristää rimojen väliin, joten cc600 olisi kätevintä. =)

• Tykkään
Norschan
  • Laddar…
Sain vinkkejä toisessa ketjussa jokin päivä sitten, harva cc30 sanottiin minulle monesta suunnasta.

Jepp, cc300, muuten kipsi pettää.

Sitten se menee seuraavasti:
195mm reglar (takstolar) cc1200 med luftspalt och 170mm isolering.
45mm reglar cc600 med 45mm isolering.
45mm reglar cc300 med 45mm isolering.
Uskotteko, että tästä tulee hyvä?

• Tykkään
AntonVisco
  • Laddar…
käytä 28x70 harvana ja jätä eristys väliin siellä.

Mitkä ovat tavallisen harvapaneloinnin edut verrattuna 45-asteen sääntöön? Paitsi että harvapanelointia on hieman helpompi kohdistaa. =)

En halua ohuempaa eristystä kuin 260 mm, jonka olen jo suunnitellut.

miksi ei vaihtaa kattotuolit 45x95:llä ja sitten harvotus, niin saat halutun paksuuden.

cc30 jos asetat levyt lautojen suuntaisesti. Jos asetat levyt poikittain lautoihin nähden, voit käyttää jopa cc60.

Rakennusperiaatteet sisäkatolle löytyvät täältä.

vin vinollekkeessa ajattelin jättää välipuut pois, ja sen sijaan laittaa OSB-levyä kipsilevyn alle saadakseni tukevuutta, onko siinä mitään haittaa verrattuna välipuihin?

kalliimpaa, enemmän työtä.

hei.
naula kattopalkkeihin 2"2" tai 2"4" pystyasennossa niin saat enemmän eristystä. 2"4" varten käytät naulalevyä vain sivulta.
sitten harvennat 28x70 30 cc:llä.
peace a cake!!!

terveisin
snickar estwing

Hei! Olen tekemässä samaa asiaa ja mietin, miten pitäisi tehdä.
Olen jo asentanut kiinteät 45 rankaa vinokattoon saadakseni asennuskerroksen ja katkaistakseni kylmäsillat ym.

Kysymykset kasaantuvat, riittääkö, että asennetaan kattopaneelit cc60:ssä? Pitäisikö käyttää kattokipsiä? Pitäisikö vinokattoon laittaa OSB:tä korvaamaan suurta keskietäisyyttä? Pitäisikö laittaa puupaneeli vinokattoon, ja riittääkö cc60 silloin?

Olen päässyt siihen pisteeseen, ettei enää ole sopiva hetki tehdä uudestaan ja asentaa harvaa...

Voin ilmoittaa, että ajan nyt 45x45 cc30:llä. Olisi varmasti mennyt ihan yhtä hyvin ilman asennuspakettia vinoon kattoon, sillä olisi ollut paljon helpompaa vetää harvahkoa, 45:et ovat pitkiä ja usein vääntyneitä. Mutta tuntuu hyvältä olla vähän extra eristystä katossa, tulee 195+95+45, mutta kuten sanottu, olisi varmaan mennyt yhtä hyvin 195+120:llä. Sitten tietää ensi kerralla, kuinka paljon ylimääräistä työtä se teettää!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.