Andreas_kalmar sanoi:
är det inte öppningsbar kåpa på flexen?
Ei aavistustakaan, siinä on kyllä suojus, jossa on olka, joten oletan, että se on siellä, jotta tavarat eivät roisku, se pyöriihän kuitenkin 10 000 rpm, mutta minun täytyy katsoa sitä tarkemmin tänään. Kiitos vinkistä.

Flexenissa oli itse asiassa käännösportti, jonka pystyi poistamaan ja sitten pääsi koko seinälle asti. Sitten jouduin irrottamaan kahvan, jotta pääsin elementin alle.

Sen jälkeen kun hän oli imuroinut ja pessyt lattian, sunnuntai-iltana selvisi, että vielä oli jäljellä hiukan, joten piti vain aloittaa alusta. Nyt suurin osa on poissa, se on todennäköisesti riittävää lattian laittamiseen (olen aika tarkka ja haluan oikeastaan kaiken pois). Huomasin, että laatassa on valkoisia laikkuja ja luulin aluksi, että se on liimaa, mutta liima on ruskeaa. Arvaukseni on, että se on jonkinlaista tasoitetta, jota he ovat käyttäneet tasoittaakseen lattiaa ennen maton asennusta.

Nyt minun täytyy selvittää, tarvitseeko minun tasoittaa lattiaa. Flexi uppoutui loppujen lopuksi muutaman millimetrin verran parissa kohdassa, arvioisin, että pahimmillaan se on 5 mm yhdessä kohdassa. Liima oli mennyt syvemmälle laattaan tietyissä kohdissa, mikä vaati enemmän hiontaa.

Nyt olen saanut esille vähän kuvia, tältä se näyttää: http://imgur.com/a/a7BZm (Kuvat voi suurentaa klikkaamalla niitä)

Kuten näkee, siellä täällä on vielä vähän liimaa, mutta todennäköisesti se on vain sen verran, että voi raaputtaa pois talttapihdillä. Kysymys kuuluukin, pitäisikö lattia tasoittaa kittiä, kun ajattelee epätasaisuuksia? Joissain kohdissa näkyy enemmän epätasaisuutta, ja juuri niissä olen joutunut hiomaan eniten. Tällaisia kohtia on kuitenkin vähän, laatta on pääosin todella hyvin hiottu ja voisi melkein olla valmis, ellei halua laatoittaa.

pienet merkit hiomakoneen jälkeen eivät tarvitse kittausta, kunhan sinulla ei ole pitkiä notkoja tai kohoumia, niin se tulee hyväksi

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
Koska lattiaan jäi liimaa muutaman pesun jälkeen, jouduin yrittämään poistaa sen itse. Valitettavasti oli erittäin vaikeaa sekä teräsharjalla (poraan kiinnitetty) että taltoilla, joten lopulta otin esille poravasaran, asetin sen pelkästään vasaraamaan ja käytin siinä talttaa. Se oli huomattavasti tehokkaampaa, mutta huomasin myös, että lattia on todennäköisesti tasoitettu jollain pehmeämmällä materiaalilla. Se on valkoinen ruskean liiman sijaan ja joissakin paikoissa se on melko pehmeä, melkein kuin kumi, mutta pääasiassa se vaikuttaa olevan huokoista ja melko herkkää. Lattiaan tuli pieniä reikiä, mutta ei mitään, mitä ei voisi korjata tasoitteella.

Kaikki liima ei ole vieläkään poissa, mutta nyt uskon, että useimmat ammattilaiset olisivat tyytyväisiä. Kyseessä voi olla se tasoitusmateriaali, jota he ovat käyttäneet, ei aavistustakaan mitä se on. Jos sen haluaa poistaa, on mentävä SYVÄLLE betoniin, ehkä 1 cm tai enemmän joissakin paikoissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.