24 526 lukukertaa ·
34 vastausta
25k lukukertaa
34 vastausta
Jyrsiä vai hioa liimaa pois betonilattiasta?
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
ei se on yksivaiheinen kone
Kiitos, unohdin vain pienen yksityiskohdan 
Olen nyt käyttänyt yhden päivän M1 (Hopea) kanssa, kävelin edestakaisin lattialla 3-4 kertaa hitaasti ja sitten käsittelin joitakin kohtia erikseen.
Toisena päivänä (tänään) pyyhin lattian ja huomasin, että liimaa on edelleen paljon jäljellä
. Asensin toisen työkalun, jonka pitäisi olla voimakkaampi (heidän mukaansa). Tämä työkalu on kultainen ja siinä on 3 kolmiota jokaisessa osassa. Olen myös kostuttanut lattiaa hieman välttääkseni pölyä (minulla ei ole pölynimuria, joka sopisi koneeseen). Valitettavasti edelleen kestää erittäin kauan päästä eroon pienimmästäkin liimakohdasta. Nyt käsittelen pahimpia liimakohtia pisteittäin, mutta konetta pitää pitää samassa paikassa 1-2 minuuttia ilman että tuloksia näkyy. Toki, se häviää ajan myötä, mutta kestää kauaaaan ja meillä on 28m2.
Onko jotain, mitä olen voinut missata? Vai onko tämä todella näin aikaa vievää?
Mainitsemisen arvoista on, että sain mukana settin, joka auttaisi arvioimaan betonin kovuuden, ja se raapaisi hieman 4-5, mikä pitäisi olla M1 hopea, eli se, jota käytin eilen, muut raapivat hieman enemmän ja ymmärtäisin, että silloin minun pitäisi käyttää kultatyökalua.
Olen nyt käyttänyt yhden päivän M1 (Hopea) kanssa, kävelin edestakaisin lattialla 3-4 kertaa hitaasti ja sitten käsittelin joitakin kohtia erikseen.
Toisena päivänä (tänään) pyyhin lattian ja huomasin, että liimaa on edelleen paljon jäljellä
Onko jotain, mitä olen voinut missata? Vai onko tämä todella näin aikaa vievää?
Mainitsemisen arvoista on, että sain mukana settin, joka auttaisi arvioimaan betonin kovuuden, ja se raapaisi hieman 4-5, mikä pitäisi olla M1 hopea, eli se, jota käytin eilen, muut raapivat hieman enemmän ja ymmärtäisin, että silloin minun pitäisi käyttää kultatyökalua.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
kulta on vaihe kaksi hopean jälkeen, mutta se mitä sinulla on, on H2 eli tehty lattioille hyvällä betonilaadulla. Uskon, että se ei ole oikea segmentti kellarille, yleensä on melko pehmeä liiman alla, mutta sinun ei tarvitse hioa kaikkea pois laittaaksesi laattoja lattiaan. Terveisin Andreas
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
näytti hyvältä, luulen ettei sinun tarvitse olla huolissasi jäljellä olevasta ellei se haise
Haluan kuitenkin poistaa liiman, olen kokeillut teräsharjalla, mutta siitä tulee valitettavasti vain mustaa ja vielä vaikeampaa nähdä, onko liimaa jäljellä. Olen saanut vinkin laittaa timanttilaikkalevy porakoneeseen, mutta niitä tuntuu olevan vaikeaa saada.
Tällä hetkellä lattialla on siis vain pieniä keltaisia läiskiä, ja jos minulla olisi käsikone, joka tehokkaasti hioisi ne pois, se veisi ehkä yhteensä 1-2 tuntia (jos ei lasketa kulmia).
Olen ajatellut vuokrata HTC-koneen uudestaan, mutta se tuntuu turhalta. Ehkä on olemassa käsihiomakone, jonka voisi vuokrata?
Tällä hetkellä lattialla on siis vain pieniä keltaisia läiskiä, ja jos minulla olisi käsikone, joka tehokkaasti hioisi ne pois, se veisi ehkä yhteensä 1-2 tuntia (jos ei lasketa kulmia).
Olen ajatellut vuokrata HTC-koneen uudestaan, mutta se tuntuu turhalta. Ehkä on olemassa käsihiomakone, jonka voisi vuokrata?
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
vuokraa dg150 yhdessä vcd 50:n kanssa (käsikone ja imuri)
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
se menee hyvin onnea matkaan
Kävin hakemassa tavarat Cramosta tänään, valitettavasti he olivat ottaneet väärän koneen, joten sen sijaan sain Flex Electronic 1400 watt. Myyjän mukaan Hilti DG 150 kuulosti hieman liioitellulta liiman poistamiseen, se oli kuulemma vähän isompi ja sillä oli oma virtalähde jollain tavalla. Jos kuitenkin Flex ei onnistu työssä, meidän on ratkaistava se jollain tavalla, joten katsotaan miten käy.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
flexen menee tosi hyvin, vähän parempi työskennellä hiltin kanssa, mutta sillä ei ole väliä sinun työsi kannalta. Terveisin Andreas
Sitten olen käyttänyt flex-konetta ja se oli todella tehokas! Olen käynyt läpi lähes kaikki kohdat nyt plus reunat. Joskus se tarttuu lattiaan ja tekee syvempiä uria, ja silloin niitä täytyy tasoittaa vähän, toivottavasti siitä ei tule ongelmia laatoituksen kannalta. Imuri toimi myös todella hyvin, ehti tulla 4/5 osaa reunojen ympäri ennen kuin se tuli täyteen ja huone alkoi täyttyä pölystä. Mutta se oli vain mennä ulos ja pudistaa suodatin sekä tyhjentää pussi.
Ainoa ongelma on, että se jättää 2-3 cm reunoille, joten minun täytyy ehkä saada se tasaiseksi itse, mutta muuten siellä voi jäädä vähän liimaa.
Kiitos hyvistä kone-ehdotuksista.
Mietin, enkö käyttäisi tätä sen sijaan, että käyttäisin isoa hiomakonetta myöhemmin, kun otan pesutuvan 9 m2, se tuntui tehokkaammalta.
Ainoa ongelma on, että se jättää 2-3 cm reunoille, joten minun täytyy ehkä saada se tasaiseksi itse, mutta muuten siellä voi jäädä vähän liimaa.
Kiitos hyvistä kone-ehdotuksista.
Mietin, enkö käyttäisi tätä sen sijaan, että käyttäisin isoa hiomakonetta myöhemmin, kun otan pesutuvan 9 m2, se tuntui tehokkaammalta.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
eikö flexissä ole avattavaa suojakoteloa?